Ultimata CS burken
Okej, efter mycket tänkande och över ett års missnöje med två olika datorer som jag satt ihop själv så har jag gjort ett val.
Som en inbiten CS fantast, som gärna vill nå toppen, så är det allt för mig och hittills har jag vart halvdum och köpt high-end datorer som jag satt ihop själv pga. jag velat spela nyare spel också vid sidan om, men nu har jag insett att jag ändå aldrig gör det och att CS är det absolut enda som jag bryr mig om.
Jag har haft tre olika datorer, en AMD och två Intel, och inte en enda gång har jag fått uppleva ett flytande CS med bra FPS.
Just nu så sitter jag på en 2.8GHz HT P4, 512DDR, 9800pro & Audigy2 och CS strular som aldrig förr.
Med dagens nya update så har jag 70-80 FPS när jag står i basen på valfri map (med 6 till spelare i laget), samt att spelet ändå inte flyter alls när jag väl har 100FPS i vissa situationer, det hackar lika mycket ändå (alltså så är inte FPS allt).
Så jag har bestämt mig för att köpa en till burk så snart jag fått ihop lite pengar, en burk som ENBART skall användas för Counter-Strike och inget annat.
Min första tanke var AlienWare då deras chassi har väldigt bra funktioner och personalen där sätter ihop min burk och hjälper mig om jag får problem, låter som frid och fröjd va?
Jo, problemet är bara att kostnaden för att bara få hit en av deras burkar går på nästan 10 000:- bara det och därmed så får jag lägga ned de planerna.
Så med er hjälp så kanske jag för första gången kan lyckas sätta ihop en egen dator som kan funktionera som den ultimata CS burken.
Om ni har orken (tycker själv att sånt här är kul, kanske någon som delar intresset heh) så skriv gärna en setup ni tror är ultimat för att spela CS.
Uppskattar om ni är 100% seriösa och skippar inlägg som "Köp en P3 och ett GF2, mer kräver inte cs" eller "9800 funkar hur bra som helst till cs, bara du som krånglar".
När/om ni skriver en setup så tänk gärna på precis allt så att alla komponenterna fungerar tillsammans och kanske har någon speciell funktion som CS uppskattar, så ni inte går efter något bara för att det är billigt just nu.
AMD eller Intel spelar ingen roll men när det kommer till grafikkort så är ju ett GF att föredra, men det håller nog de flesta med om ändå.
Vore som sagt super trevligt om ni tänkte på allt från att komponenterna skall fungera ihop, finesserna dom har, ett bra chassi och även kylning, för jag har hört en hel del om allt detta (speciellt kylning och att allt ska funka ihop) och ändå har jag aldrig fått ett tips för bra kylning utan de flesta säger bara "köp en fläkt och sätt in den", medan jag har fått höra att en dator kan prestera bättre om du ser till att luftflödet är perfekt i burken.
Nu har jag skrivit på tok för mycket, är väl bara rädd att jag skall bli missförstådd och få skapa en ny tråd framöver.
Hoppas iaf. att ni har ork och lust att hjälpa mig och med så mycket detaljer som möjligt, tackar så mycket!