Permalänk
Medlem

EDIT!

Permalänk
Medlem

varför inte byta datorn med nån polare som inte lirar cs som kan få 100 fps i cs.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni att jag kan få för följande setup;

Intel Pentium 4 Northwood 2.8GHz Hyperthreading 800MHz
Chieftec Dragon Super MidiTower Black 300W ATX
3st Papst chassi fläktar 80x80
Hercules 3DProphet Radeon 9800Pro 128Mbit
Western Digital Caviar 200Gb 7200rpm 2Mb
Sound Blaster Audigy 2
ASUS P4P800 Motherboard
512DDR RAM (ej säker på märke, skall kolla upp)

Tror det är allt?
Ny kostade den 14-15k tror jag.
Vore kul och hör vad ni tror att jag kan få för den, är sugen på att bygga ihop en helt ny AMD burk nu istället efter allt snack här heh.
Inkludera gärna in "svensson" pris, om ni förstår vad jag menar med det!

Permalänk
Medlem

Alltså, du får inte mer 100fps av att byta burk. hitta felet istället. Vill du verkligen ha ett renodlat cs-kort, kolla din pm.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Jag är oavsett sugen på en ny burk ändå, hade tänkt pilla med det senare i sommar faktiskt, även då jag har en "high-end" burk just nu.
Dessutom så verkar ju AMD overall fungera bättre för spel, tydligen definitvt för CS.
Nu har man lite mer info också som kommer att hjälpa mig från att göra alla de misstag jag gjort vid tidigare datorköp.

Permalänk

köp typ min burk....

kolla nedan har alltid 100 konstant..

Visa signatur

i7 3770k @ 4.5ghz, 680gtx, 16gb Corsair Dominator 1600mhz, OCZ Vertex 3 128gb, 2x Samsung s23a700d

Permalänk
Avstängd

Jag skulle bytt moderkort till ett ABIT IC7 max 3, har hört att de som bytt moderkort har fått 100 fps i cs då de inte hade det innan. Grafikkortet ska klara över 300-400 fps i cs. Mitt 9700PRO oklockat gör 300 fps i cs med developer 1 utan vsync i 1.6an. !.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk

Cs ? det funkar väl fin fint på en 500mhz med ett 32mb gforce mx.. det är ju så fult så det lär väl inte kräva mycket..

Permalänk
Avstängd

Körde lite cs 1.5 med mitt geforce2MX nyss, 18pers. I en helt vanlig eld strid har jag minst 80 men oftast 100fps. Sen i smoke så har jag visserligen 30fps, men det hackar inte.
Förövrigt så kommer jag inte ihåg att jag hade sån fps med mitt gamla moderkort, så det kan ha nåt med det att göra ja.

Innan mitt r9600pro pajade så hade jag aldrig under 100fps i 1.6.

Har du rätta drivrutiner till moderkort, ljud, allt? Uppdaterat windows?

Eller du kanske har satt på aniso/fsaa? Fast det borde inte göra nåt i cs iofs...

Permalänk
Medlem

Jag får tacka för all hjälp jag fått i denna tråden, uppskattar det verkligen!
Vill ni hjälpa mig mer så besök gärna min tråd i forumsavdelningen "Hela datorsystem" (eller dyl.), då jag har bestämt mig för att köpa en hlet ny dator och sälja denna!

Permalänk
Medlem

Tycker du ska pröva att installera om hela sytemet först, eller iaf köra nåt typ av upprensningsprogram, registercleanup eller nåt sånt, för ditt 3dmark resultat och dina övriga problem tyder på att nåt inte står riktigt rätt till med burken.
Ditt system ska inte ha några som helst problem med CS, så tror det är nåt "fuffens" som har grävt ner sig i registret eller i andra svåråtkommliga gömmor.

Är onödigt att köpa en ny dator om det enda som behövdes var en upprensning eller ominstallation.

Edit: kan tillägga att jag får nästan 16500p oklockat med ett 9800 ickepro, så du borde få en del mer med ett PRO-kort.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

Inte för att gnälla eller så, men skulle alla som spelar CS inte vetad vad FPS är,m så skulle det vara mindre klagomål på att dom får så lite FPS

Flyter spelet så är jag nöjd, har aldrig kollat FPS nån gång, tycker det inte är värt det

Håller för övrig med personen ovan (som har en mkt skön avatar ) att kolla upp systemet

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-E Gaming...AMD Ryzen 7 5800X3D...Hyte Y60
Corsair Vengeance LPX 64GB (2x32GB) 3600MHz CL18...Sapphire Radeon RX 7900XT Nitro+
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM850x
Samsung 990 PRO 2TB M.2 + WD BLACK SN850X 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 2

Permalänk
Medlem

mitrix: Det har jag gjort åtskilliga gånger redan.
Och det är inte enbart pga. mina problem i CS som jag vill köpa en ny burk heller.
Är ganska sugen på en AMD nu och så är jag lite av en prylbög( okej, ganska mycket då) så jag älskar att köpa nytt och pilla med datorer.

Lord_Moridin: Som tidigare nämnt så vet jag att man kan ha 90fps och ändå så flyter spelet, dock så flyter det inte ens i de väldigt få situationer då jag har 100fps.

Som sagt, ni får mer än gärna titta förbi i min nya tråd!

Permalänk
Medlem

Infin1ty, många får olika FPS beroende på inställningar i t.ex. config och bios. Har du ATI_NPATCH "0" samt ATI_SUBDIV "0" i configen? Dessa hjälper enormt mycket. Sen kan ett tips vara att defragmentera. Kolla även om du har några program i bakgrunden, dessa drar ner rätt ordentligt.
Angående skärm, ska du köpa en skärm som är skön att lira med köp en Samsung Syncmaster 959MB. Skönare skärm finns inte.

Permalänk
Medlem

Jodå jag känner till alla inställningar via config osv!

Har bara fått ett halvbra svar i min nya post, hade verkligen uppskattat om fler kunde läsa genom det och kanske hjälpa mig!

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=27848...

Permalänk
Medlem

Lord_Moridin, härligt att nån lägger märke till avataren

Infin1ty, jag vidhåller ändå att nåt är fel någonstanns, för sådär ska det inte vara.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

mitrix: Jo det är inte helt omöjligt ju. Kan väl vara allt från för dåligt nätagg till att moderkortet inte gillar mitt grafikkort?
Oavsett så är jag super sugen på en ny burk nu!

Om du har lust att hjälpa mig så besök jätte gärna tråden, som håller på att begravas nu då ingen visar intresse!

http://forum.sweclockers.com/showth...threadid=278480

Permalänk

Fick med mitt Ati 9600 npro 100fps men med drops, har nu ett fx5900 och
får bara 60fps men inga drops.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk

formatera om hela datorn och ladda ner nya drivisar till ditt kort!!!! ingen som helst anledning till att köpa en helt ny dator!! jag har en 2000+ med gf4 mx440 som _Power_Slave verkar hata, och jag har ca 100 till 120 på bra servrar...så jag ser ingen som helst anledning till varför inte du skulle ha bättre än mig..

Visa signatur

the source of eternal wisdom
"All the good die young, all the evil seems to live forever"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Fick med mitt Ati 9600 npro 100fps men med drops, har nu ett fx5900 och
får bara 60fps men inga drops.

Du har Vsync på.

Permalänk

Japp, med Ati fick jag 100fps med drops med Vsync på,
med fx5900 60fps utan drops med Vsync på.

Men får 100fps med fx5900 Vsync av, utan drops.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem

Har alltid funkat perfekt i cs för mig med mitt 9700Pro, förstår inte varför så många har problem.

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Intel Pentium II 450mhz
128mb SDRAM pc100
Geforce 2 MX

Ok, jag är nästan för rolig idag...

Kan ju säga i mitt system får 100fps.
Vet itne om man kan ställa in så man ser mer, men jag bryr mig inte.
Installarade för att min kompis tjatade, så att ni inte tror något annat.
Stängde av och tog bort efter några rundor...

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

Clew är du dum eller har du bara lässvårigheter?
Han skriver uttryckligen i sin första post att han behöver hjälp, och att han inte vill ha några kommentarer liknande din.

Permalänk
Medlem

Jag har nog bara sovit för lite.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

Det du kan alltid göra är att kolla upp så att du inte har några spywarez eller annat skit på datorn.

Det man kan göra också är att plocka ut allt "onödigt" från datorn som ljudkort och andra pci kort som inte är nödvändiga. Sedan formatera om och installera bara det nödvändigaste. Testa helst utan nätverkskort också, för att se om det skulle dra ner på fps:en. Kör tex på Aztec, som enligt mig är mest prestandad krävande, med bottar och se om det blir någon skillnad. Sedan så vet jag inte så mycket om det här, men jag har läst någonstans att det kan göra en skillnad om man ser till att grafikkortet hamnar på sin egna irq port, men hur man gör det vet jag inte. De grafikkortsdrivrutiner som har fungerat bra för mig är:

Cat 3.4

rad_w2kxp_omega_2530 (ATI) (Catalyst 4.3)

Testa mer innan du ger upp och säljer datorn.

Jag har en Dell Dimension 8200
intel pentium 4 2ghz
512 rdram 400 mhz
min FBS går bara på 100 mhz
ati radeon 9800 pro

Detta får jag ungefär 85 fps över yard på aztec utan någonting annat som stör.

Permalänk
Medlem

Alltså d där med fps i cs e hel skumt
Men det bästa jag har varit med om var min kompis dator
amd 3200+
1024 pc3200 minnen
gf fx 5900ultra vivo

250 fps konstant. Det hände inget när d kom en smoke lr nått liknande.
När han sprayade var d ingen rekyl (inget norecoil script på även ifall man kunde tro d) , siktet såg ut som om d va mitt under ett epelepsi anfall. Det öppnade sig och stängde mellan varje skott med colten.

(Kollade med developer 1 och fps_max "10000" vsync på)

Men tanka hem omega drivisarna innan du gör nåt som han ovanför mig skrev och kolla in dr.f's fps guide på fragbite, tror d finns en ati guide där med

Permalänk
Medlem

Re: Tråkigt problem det där

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter77
*snip*

Spelar du cs är det amd cpu och nvidia grafikkort som gäller

Lycka till, med vänliga hälsningar en alldeles för gammal cs spelare

/Peter

VILKET BULLSHIT!

Snälla, prata inte så jävla massa skit.

Jag har en P4 på 2.6ghz och ett Radeon 9600pro och jag får ~1300fps med /timerefresh.

Kolla om du har alla nyaste drivers, det ska ju funka.

Visa signatur

A64 3400+ | Neo-FIS2R K8T800 | 2x 512mbmb DDR533 | Radeon X800 Pro |

Permalänk
Medlem

jag har har med mina egna erfarenheter som en cs galning upptäkt och fattat till slut att even om du köper an p4 50000 gigaherts så kommer cs inte att flyta för att det är inte hårdvaran som bestämmer, det är hur bra dom kan programera spelet till dagens hårdvaror. vissa gånger kommer cs med en flytande patch och vissa tillfälle så kommer dom med en patch som gör att det "laggar sönder" "laaaag" o.s.v

det e min åsikt om det hela och jag har alldrig blivit nöjd med att cs flyter bra på min gamla och nuvarande burk.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit en artikel om olika grafikkort för counter-strike

I artikeln finns delvis grundläggande kunskaper om grafikkort och köpråd. men det finns också en tweak guide som visar vad du kan ändra i din config för att få så bra FPS som möjligt. och det står inte bara vad du ska ändra. utan även VAD det är du ändrar.

Det finns också en undersökning där vi testar olika datorer i tre olika CS test. (timedemo)
Du skulle kunna köra testet själv och sedan jämföra med de resultat som finns. I så fall ser du om din dator borde prestera bättre än vad den gör.
http://ducknet.se/articles.asp?newsid=21

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm