Permalänk
Medlem

Problem med bootning av XP.

Tjenare, Min kusin har ett mysko problem med sin dator!

När man startar den så kommer man till Windows loggan (XP)
Sen dör skärmen, men datorn e fortfarande igång, fläktarna går o power lampan lyser, men skärmen stängs av....

Har testat skärmen den e det inga fel på, och det konstiga är att man kommer in i felsäkert läge då funkar den.

Så någonting som startas med "vanliga" windows men inte med felsäkert läge borde ju vara det som krånglar, nu vet jag inte vad detta kan vara???

någon som vet?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

testa att installera om grafikkorts-drivrutinerna... de inaktiveras i felsäkert läge och om de är kassa borde skärmen dö

Visa signatur

"No bird soars too high if he soars with the power of his own wings"

Permalänk
Medlem

ja kanske, han installerade de senaste i förrgår men datorn har ju fungerat iallafall 1 användning efter det.....får väl testa för säkerhets skull

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Hmm, så blev det för mig när jag klockade mitt grafikkort lite för mkt. Jag tror det var det som var orsaken iaf.

Permalänk
Medlem

hehe, detta e ett väldigt otrimmat geforce4, "HyrPC". Men jag installerade andra drivisar, o då får jag igång skithögen men den beter sig väääldigt underligt ändån... hackar till i några sekunder då och då, + att det blev något fel på rundll??? vet inte vad det e med den....

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower