Permalänk
Medlem

lagg spel

Har en amd 64 +3000 9600xt radeon 512ram
varför laggar farcry,provade att ställa ner spelet till 800*640 men ingen skillnad.
Det fins ju en vanlig version med 3 skivor och så finns det ju en dvd version,kan det var någon skillnad på dom för att det laggar.
Jag kör ej med dvd version.
Tack på förhand.

Visa signatur

Lars

Permalänk
Medlem

Laggar det i LAN, eller över internet? Eller hackar det?
Om det hackar, testa att ställa ner alla effekter också

Permalänk
Medlem

Du kan kolla om du har lite för många program som kör i bakgrunden, tryck CTRL,ALT DELETE så får man se vid processer. Har runt 20st. Jag menar främst om du har program som tar upp oerhört mycket minne/processor kraft(!) ...

Drivrutiner till, ljud,grafik och mb kan också kollas.

Tror att EAX kan vara en bov i en del spel, testa att avaktivera!

Permalänk
Medlem

Icetec: Om du ska vara petig så stavas det "lag" och inte lagg, eftersom det är ett engelskt ord eller förkortning.

Permalänk

CD och dvd vesion ska inte vara någon skillnad på, fungerar andra spel bra? Det är som MainEgo sa testa att uppdatera drivrutiner och uppdatera spelet. Så mycket mer än det kan man inte göra, formatera om osv går ju. Jag har själv råkat ut för spel som fungerar kast på min dator hur jag än gör. Du kan ju också uppdatera firmvaren på grafikkortet och biosen på egen risk (de kan gå sönder).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaphoX
Icetec: Om du ska vara petig så stavas det "lag" och inte lagg, eftersom det är ett engelskt ord eller förkortning.

På svenska, hur kommer det då sig att alla skriver lagg? Här har du ordet i en bra ordlista, svensk och engelsk stavning är liksom inte alltid samma.http://wiki.fz.se/?Lagg

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Skaffa mer minne. 512Mb verkar vara för lite till dagens spel om man vill få det att flyta bra, tyvär.

Permalänk
Avstängd

det finns en warez version på 3 cd,s. Köper du det så får du 6 st cds ifall du inte köper dvd-

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Avstängd

men herre gud, med den dator ska det absolut inte lagga....
prova o installera om grafik drivrutinerna?

Permalänk
Medlem

provat allt

det måste vara för lite minne,för när man har spelat ett tag och spelet ska ladda ner en ny bana så stannar spelet vid uppladningen,man får starta om spelet å köra vidare sen.
har inga program som tar processor kraft samtidigt,har uppdaterat drivrutinerna,men ingen skillnad.kabske 64bit processorn kräver mer minne,vad vet jag

Visa signatur

Lars

Permalänk
Medlem

ja kan nästan peka på att det är minnet, för ja har 512 och en polare har 1024 och vi har nästan samma system, men ka läre köra på low och han kan köra på High..

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Medlem

Skulle säga grafikkortet, men det kanske bara är jag, hackar / lagar ej för mig med 256 Mb i RAM.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Skulle säga grafikkortet, men det kanske bara är jag, hackar / lagar ej för mig med 256 Mb i RAM.

2x256 twinmoss är väl samma som jag har?

Visa signatur

Lars

Permalänk

Det är något med drivrutinerna skulle jag tippa på....
Har ett radeon9600pro, xp2500 & 2x256 twinmos 3200....
Inte ens i närheten av att det laggar! Så att du har för lite minne och sådant är bara bull! klart det skulle inte skada med mera, men det ska gå att köra med det du har...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaphoX

Och lagg är en försvenskning av lag.

Jag har 512mb minne och det hackar inte för mig heller, så jag ser ingen anledning att det skulle hacka för dig. Och hur mycket hackar det? 2-3 FPS, eller s.k CS-hack (30-40fps)?

EDIT: Ett g för mycket..