Permalänk
Medlem

Phantasy star online

Någon som spelat Phantasy star online till GC och kan svara på om det är kul ? Tycker inte grafiken verka vara så gättebra men det är ju trots allt spelkänslan man är mest ute efter.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Det är roligt om man spelar Online och har ett tangentbord, singleplayer är inte speciellt upphetsande, 2-4 player på en konsoll funkar, men det bråkar en del med kameran etc, och du vill ha en stor tv om du ska vara fler än 2.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem

Precis, skaffa ett riktigt Tbord annars är det väredelöst. Kameran bråkar förövrigt i SP och MP, speciellt frustrerande är vid bossfighterna då du inte ser ett jota utav deras attacker. Spelet i sig själv är dock väldigt begränsat, det är inga öppna fält du springer runt på utan det är en massa gångar du hejjar i. Det är ju dock det enda MMORPG som finns till gamecube.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

ok tack för svaren. Märkte nyss när jag surfade runder lite att det ska komma till pc me. Tänkte att man kanske väntar med ett köp då och testar betan eller liknande. För om man ska spela det på gc får man ju köpa ett t-bord och bredbandsadapter och då går det på över 1000kr med spelet inräknat så jag får se vad jag gör.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB