Permalänk
Medlem

Bra MP3-spelare...

Jag funderar på att köpa en liten Mp3-spelare för max 2,5k. Jag vill ha en MP3-spelare...

...som är liten och smidig att löpträna med.
...har minst 256 i minne (gärna 512+).
...har bra ljud.
...har gärna flash-kort.
...har skärm.
...har radio.
...som ska kunna pluggas direkt i USB-porten.

Det var det jag kunde komma på nu... Först tittade jag JOS 1xx, men nu kollar jag mest IRiver.

Permalänk
Medlem

iRivers nya 7xx och 8xx-serie är nog vad du letar efter. Kolla på www.directman.com och www.irivernordic.com

Det enda som skiljer dessa spelare åt är utseendet.

Permalänk

Re: Bra MP3-spelare...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av forngren
Jag funderar på att köpa en liten Mp3-spelare för max 2,5k. Jag vill ha en MP3-spelare...

...som är liten och smidig att löpträna med.
...har minst 256 i minne (gärna 512+).
...har bra ljud.
...har gärna flash-kort.
...har skärm.
...har radio.
...som ska kunna pluggas direkt i USB-porten.

Det var det jag kunde komma på nu... Först tittade jag JOS 1xx, men nu kollar jag mest IRiver.

allt du behöver är en Iaudio4

www.iaudio.com

Permalänk
Medlem

Man kanske ska vänta på mp3-spelare som bygger på de nya pyttesmå hårddiskarna. http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=288804
Verkar ju som att de kommer vara billigare än dagens flash-baserade spelare.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

jag skulle köpa en JOS mp130 släpptes ganska nyss verkar grumt bra. Har en mp110 nu och den har aldrig vart något fel på.

Visa signatur

mvh

Permalänk

Antingen iRiver 7XX eller 8XX är att föredra.

Permalänk
Medlem

Fick min iRiver iFP-890 256MB igår. Mums vilken spelare, har äget ett fler tal iRiver men den här tar priset. Underbart ljud, hög volym, 40 timmar på ett AA batteri, snygg, bra kvalite, alla tillbehör följer med snabb överföring 2.0 USB.

iRiver är det ända som funkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vinne
Fick min iRiver iFP-890 256MB igår. Mums vilken spelare, har äget ett fler tal iRiver men den här tar priset. Underbart ljud, hög volym, 40 timmar på ett AA batteri, snygg, bra kvalite, alla tillbehör följer med snabb överföring 2.0 USB.

iRiver är det ända som funkar.

Snabb fråga, är det inte lite jobbigt att överföringen skulle slöas ner när man inte använder det där kopieringsskyddet som överföringsprogrammet ger... LÄste någonstans om det... Jaja, står mellan den och iAudio4 512MB, nu leder den då iRivern e dyrare.

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk
Medlem

Kopieringskyddet? Va?
Jag har massor med mp3 bara att dra över till mp3:n tar ca 3-4 sek att föra över en 5mb stpr låt till mp3:n.

Satsa på iRiver, du får 2års garanti och du får med alla tillbehör som finns till den redan från början när du väll köper den. Gå in på www.directman.com och läs mera.

Permalänk

Äh....skaffa en JOS mp 130.
Jag köpte en igår...skitnöjd!
Den har allt utom flashkort...billig dessutom, 2400:- för 256 mb.

Permalänk
Medlem

Japp, JOS MP-130 är en bra mp3spelare. Sitter o lyssnar på högsta volymen (tinitus? ) utan att det låter fel nu

Permalänk
Medlem

Tror inte iRiver-spelarna kan pluggas direkt med datorn utan sladd. Trådskaparen vill att den ska kunna pluggas direkt i USB-porten. (Rätta till mig om jag har fel då de nya spelarna kanske har inbyggd usb-port)

Själv har jag en JOS MP-100, men rekommenderar jos-130 då det matchar dina behov.

Permalänk
Medlem

skulle säga en JOS mp130...min flickvän har en, och den är helt underbar

Visa signatur

.: The sun's not yellow it's chicken :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Japp, JOS MP-130 är en bra mp3spelare. Sitter o lyssnar på högsta volymen (tinitus? ) utan att det låter fel nu

Det borde vara en tidsfråga innan du får nedsatt hörsel. Jag har inte vågat spela högre än 15 av 20 på min MP300 och då gör ont i öronen.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

som sagt, mp130! kanonspelare enligt min mening.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk

Har en Iriver Ifp-890. Den är grymt bra. Tror inte det finns bättre mp3-spelare än den i dagsläget.

Visa signatur

"Nu har jag läst på komvux, så nu förstår jag vad det handlar om"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Tror inte iRiver-spelarna kan pluggas direkt med datorn utan sladd. Trådskaparen vill att den ska kunna pluggas direkt i USB-porten. (Rätta till mig om jag har fel då de nya spelarna kanske har inbyggd usb-port)

Själv har jag en JOS MP-100, men rekommenderar jos-130 då det matchar dina behov.

Utan sladd? Vad menar du? Man måste väl ha en sladd för att överföra musik med alla MP3-spelare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malicious
Utan sladd? Vad menar du? Man måste väl ha en sladd för att överföra musik med alla MP3-spelare?

Vissa mp3-spelare(alla jos-spelare) har en inbyggd usb-kontakt.
MP-110/MP-110 har en usb-kontakt som gömmer sig bakom locket.
MP-300 har en som man kan skjuta fram genom en spak på baksidan.
MP-130 har också en som man kan skjuta fram.

MP-100:

MP-300:

MP-130:

Permalänk

Persa: Nu förstår jag vad du menar.

Permalänk
Testpilot

Smyger in en liten fråga här: Om man vill ha både inbyggd USB-kontakt och utbytbart batteri, finns det nån annan än JOS MP-300 att välja på då?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Vad jag vet finns det ingen. Fast nu har ju jag inte koll på alla modeller som finns men det finns i alla fall ingen "känd" modell som har det.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Min iRiver 395t [512 mb] har bättre ljud än polarens JOS 110 [256 mb]

Permalänk
Medlem

Asså det finns många liknande trådar och slutsats i nästan varje tråd verkar vara att iAudio 4 och iRiver 700/800 verkar vara dom bästa.. Båda 2 sägs ha ett rejält bra ljud o att tex mp-130 tyvärr inte är i deras klass.. Valet står mellan iAudio o iRiver, iaf för mig.. Sen får man ju låta smaken avgöra..

Visa signatur

a64 3000+ @ 2100Mhz | MSI k8n neo platinum | MSI x800pro VIVO | Corsair XMS3200C2 CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz
resten: http://w1.451.telia.com/~u45111653/Dator.JPG

Permalänk
Medlem

MP-300 är för dyr...

Permalänk
Medlem

Den ligger väl i den prisklassen

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Ojdå, blande ihop siffror med en annan spelare...

Permalänk
Medlem

borde få min ifp-790 till veckan jag. Men vad jag hört och läst hitils ska 790/890 spelarna vara dom som har fetaste ljudet tex 18mW uteffekt är mer än nån annan spelare.

+ att dom har packat ned mer features i den än någon annan oxå

återkommer med kommentarer när jag fått min spelare

edit: MP110an ser ju äckligt ful ut på bilderna jag sett iallfall, om de e den dära svarta saken

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

lånar tråden lite, skulle vilja ha tips om en BILLIG men BRA mp3 spelare, max 1500:- gärna med uppladdningsbara batterier...

Visa signatur

Jag kan data!

Permalänk
Medlem

Demonic_Raven:
Hur mycket minne kräver du?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Demonic_Raven:
Hur mycket minne kräver du?

ops
mist 128, gärna mer om möjligt, är ingen musikfantast så kvaliten behöver inte vara über...

http://www.irivernordic.com/products.php?pid=9
hur är denna? verkar ganska hyfsad... eller? lite tunnt med minne men fint pris...

Visa signatur

Jag kan data!