playstation 2 emulator

Permalänk
Medlem

playstation 2 emulator

har någon där ute provat en playstation 2-emulator?
Fungerar det bra och vilken bör man använda?

Permalänk
Medlem

Finns ingen som fungerar korrekt. Lite mer info finns om du söker.

Permalänk
Avstängd

Finns en som man kopplar till tv:n och det är SONY som gör dom och kallar den för PS2

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Finns en som man kopplar till tv:n och det är SONY som gör dom och kallar den för PS2

hur gammalt och tråkigt det där "skämtet" än är, så stämmer det inte. ps2 är ingen emulator av sig själv.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Nu är frågan.. vad ska du ha en emu till?

Funkar det inte att du köper ett tvkort.. eller vad det heter .. Om du nu vill spela ps2 på din skärm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
hur gammalt och tråkigt det där "skämtet" än är, så stämmer det inte. ps2 är ingen emulator av sig själv.

Nope, men den fungerar

Och lika jobbig/idiotisk som att fråga efter emulator som inte existerar... fungerande altså

Visa signatur

ATI TALIBAN.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nope, men den fungerar

Och lika jobbig/idiotisk som att fråga efter emulator som inte existerar... fungerande altså

och hur ska han kunna veta om det existerar någon fungerande emulator om han inte alls är insatt i emu-scenen ?

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Nope, men den fungerar

och hur ska han kunna veta om det existerar någon fungerande emulator om han inte alls är insatt i emu-scenen ?

Om du nu vet av dig att det inte finns någon existerande PS2-emulator, så behöver du inte ens klicka på länkar som har rubriker i stil med "playstation 2 emulator".

Visa signatur

"There he goes. One of God's own prototypes. A high powered mutant of some kind, never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die. "

Permalänk
Medlem

Jag vill minnas att det enda de har fått att funka på ps2-emulatorer är nåt rullande demo.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VioL8oR

Genom att använda sökfunktionen här på forumet innan man postar som dessutom är brukligt kanske?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk

www.ngemu.com mycket bra emu sida.
www.pcsx2.net De har faktiskt börjat komma en bit med ps2 emulerandet.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk

och ingen har i princip kommit över 5 fps eller nåt sånt och då oftast i rullande demos.
Det tar nog iallafall 2 år till innan en fungerande emulator kommer. De har ju trots allt hållt på i 3 år minst och hårdvaran idag orkar inte.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Finns PS2 emulator fast alla spel funkar inte och du måste ta BIOSen från en PS2 (genom USB) och använda den med emulatorn... www.google.com

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

tack för svaren. verkar ju lite hopplöst med ps2emulatorer.
Jag vet att många tycker att jag ska surfa och skaffa info själv och tipsar om google mm men det beror på att jag bara för tillfället har modem (men bredband e på väg )

Permalänk
Medlem

Är det inte olagligt med ps2 emu ?

Visa signatur

// Viktor

Permalänk
Medlem

Hur är det med Xbox då?
Finns det någon sådan emulator?
Tvivlar men kan ju alltid fråga

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Hur är det med Xbox då?
Finns det någon sådan emulator?
Tvivlar men kan ju alltid fråga

http://www.ngemu.com/xbox/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rtm
Är det inte olagligt med ps2 emu ?

inte det minsta, det är roms'en (spelen) som är olagliga.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
inte det minsta, det är roms'en (spelen) som är olagliga.

Du behöver iofs en ps2 bios = Copyright Sony.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Bios är också ROM.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Bios är också ROM.

Ja, och din poäng är?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men det är väl inget problem om du dumpar din egna rom.. (förutsatt att du äger en PS2 då)

Permalänk
Avstängd

Har läst i någon datortidning om att spelen till Xbox ska börja programeras så att portningen till PC blir lättare kanske till och med så att man kunde köra Xbox spel direkt på PC:n med en emulator som MS gör... dock tyckte jag att det stank bajs på långa vägar om tidningnes uppgifter, MS givmilda? nää

Visa signatur

ATI TALIBAN.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neohamster

Ja, och din poäng är?

Att roms inte bara är spel. Var alltså ett svar på [krook]s inlägg men du hann före.

Citat:

Har läst i någon datortidning om att spelen till Xbox ska börja programeras så att portningen till PC blir lättare kanske till och med så att man kunde köra Xbox spel direkt på PC:n med en emulator som MS gör... dock tyckte jag att det stank bajs på långa vägar om tidningnes uppgifter, MS givmilda? nää

Kunde de ha menat XNA?
Då är det mer Xbox 2 det handlar om, vet inte om vanliga Xbox kommer att kunna köra XNA-spel eller om XNA hinner bli klart innan Xbox 2 släpps.

Visa signatur

Nämen hej!