T3 - Deadly Shadows. Jag är besviken

Permalänk

Tyvärr sålde båda System Shock otroligt dåligt.. Looking Glass bästa spel var ju dock Ultima Underworld II, det sålde bra så vitt jag vet.

Håller med trådskaparen här, är väldigt orolig över T3, tror tyvärr inte det blir någon höjdare. Även om det går att välja mellan första och tredje så betyder det såklart att spelet inte optimerats till fullo för att spelas i förstaperson (menar inte grafikmässigt utan te.x var fiender befinner sig, svårighetsgrad osv).

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Avstängd

Sitter själv å lirar spelet Thief Deadly Shadows, har inte spelat tidigare spelen.
Men tycker det känns segt i början.. Tränings uppdraget sög ordentligt. hittils tycker jag speler sugen en aningen. Men de blir kanske bättre sen ????

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyberjimpan
Sitter själv å lirar spelet Thief Deadly Shadows, har inte spelat tidigare spelen.
Men tycker det känns segt i början.. Tränings uppdraget sög ordentligt. hittils tycker jag speler sugen en aningen. Men de blir kanske bättre sen ????

Det blir mycket bättre sedan!
Thief 3 känns precis som föregångarna.. men nu med mer flashig grafik..
Storyn i spelet är riktigt bra... den har fångat mig iallafall rätt så hårt

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem

Synd att det hackar som FAN!!!! Jag har nog gjort nått fel.

Permalänk
Medlem

Man kör first person. Third byter man till om man vill, så oroa dig inte.
Det är riktigt bra! Dock är det en liten bugg med skuggor på catalyst 4.5 och 4.6, 4.4 ska visst funka. Men det är ingen stor bugg, jag stör mig inte på det iallafall.

I Kill , stäng av AA i kontrollpanelen och fixa det i spelets meny istället, det hackade som fan för mig också, sen gjorde jag så och det flött på fint sen.
1024*768, allt på högsta med 4x AA (menyn) o 8x AF

Permalänk
Medlem

jag är också ett stort thief fan, men jag blev inte besviken på 3an, den första minuten tänkte jag, vad fan e detta, men lite kort därefter vart jag imponerad..den grymma känslan finns kvar dock med mycket snyggare grafik och lite nya ideér

Är på cradle banan nu, scary som fan...

Spela också en liten stund innan du dömer ut spelet

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Sennheiser HD560s / Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED | LG C3 55" Oled

Permalänk
Medlem

jasså! de e 3:e persons?
härligt
man kanske ska skaffa det ändå då?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Jag är helt nöjd med spelet. Skön känsla, snygg grafik, möjligtvis var väl inte storyn så djup. Men vad fan, det var det första spelet som fick mig att ta av mig hörlurarna när jag spelade. Det gick bara inte att spela med dom på kl 24:00 ensam i en mörk lägenhet. Var emellanåt i upplösningstillstånd.
Så grabbar, ni har något att se fram emot:up:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis

I Kill , stäng av AA i kontrollpanelen och fixa det i spelets meny istället, det hackade som fan för mig också, sen gjorde jag så och det flött på fint sen.
1024*768, allt på högsta med 4x AA (menyn) o 8x AF

Jag kan inte hitta det. Var i menyn ställer man in det?

Förresten, kan man spela om gamla uppdrag om man skulle vilja? Utan en gammal sparning menar jag.

Visa signatur

Abit NF7-S rev 2.0 | XP2400 Mobile @ 2640 MHz AQYHA 0429 | X800pro <flashat> XTPE | 2x512 mb TwinMos Twister pc3700 | Maxtor,Samsung 280GB | DangerDen RBX,MAZE4,DHC,Eheim1048 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel¤Skratz
Jag kan inte hitta det. Var i menyn ställer man in det?

Förresten, kan man spela om gamla uppdrag om man skulle vilja? Utan en gammal sparning menar jag.

Använd scrolltjofräsen i sidan!
Trycker man på neråtpilen hamnar man längst ner i listan av nån konstig anledning:)

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Använd scrolltjofräsen i sidan!
Trycker man på neråtpilen hamnar man längst ner i listan av nån konstig anledning:)

Det jag kan ställa in är:
Brightness
resulotion
shadow detail
bloom
light cutoff
multi sampling
level of details
low quality textures
vsynch

Sen kommer bara mass ljudgrejs typ EAX o sånt.

Visa signatur

Abit NF7-S rev 2.0 | XP2400 Mobile @ 2640 MHz AQYHA 0429 | X800pro <flashat> XTPE | 2x512 mb TwinMos Twister pc3700 | Maxtor,Samsung 280GB | DangerDen RBX,MAZE4,DHC,Eheim1048 |

Permalänk

Har inte heller hittat någon AA eller AF inställning i T3.

Däremot är det ett helt underbart spel

"The Cradle"-banan är nog det mest skrämmande och nervpirrande jag spelat någonsin... *rysa*

Permalänk

Alla som gnällt extremt om att svårighetsgraden ändrats tillbaka till normal:

http://gamershell.com/news_BThiefDeadlyShadowsBv1.1.shtml

Visa signatur

Permalänk

Ja inte märkte jag av nåt third person då jag spleade T3 Dealy Shadows(om jag minns rätt)

haft ett spel maraton nu så jag kommer inte ihåg men har för mig allt var first person i T# deadly kanske finns enstaka banor där third är ett måste för o komma vidare???

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

Man kan välja mellan First Person View och Third Person View genom att trycka på "V" .....

En grej som jag märkte var att om man trycker på piltangent upp och piltangent ner så använder man sig av Garrets mörkerseende på något skumt sätt:-)
Synd bara att jag märkte det i typ slutet av spelet:-/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Man kan välja mellan First Person View och Third Person View genom att trycka på "V" .....

En grej som jag märkte var att om man trycker på piltangent upp och piltangent ner så använder man sig av Garrets mörkerseende på något skumt sätt:-)
Synd bara att jag märkte det i typ slutet av spelet:-/

Hans mekaniska öga som han fick i förra spelet.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

Kan man döda dom där zombisarna eller vad det är på The Cradle?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Thief 3 är First person. 3rd person är valfritt. Ta reda på fakta innan man gnäller.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel¤Skratz
Kan man döda dom där zombisarna eller vad det är på The Cradle?

Jajamensan, mer eller mindre. Boffrar du ner dem så vaknar de ibland om man går för nära. Men det finns ett sätt att döda dem "för gott". Men du får komma på hur själv... ledtråden är ljus.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiscipleOFTorak
Jajamensan, mer eller mindre. Boffrar du ner dem så vaknar de ibland om man går för nära. Men det finns ett sätt att döda dem "för gott". Men du får komma på hur själv... ledtråden är ljus.

Ficklampan?

Visa signatur