Permalänk
Medlem

Asus A7N8X-E Deluxe

Tänkte köpa detta moderkort till mitt nya system.

- Fungerar spdif/coax utgången bra? Funderar på att koppla den till min 5.1 förstärkare. Och behöver man nått annat ljudkort till spel eller är det inbyggda tillräckligt bra?
- Har den 1st eller 2st Gbit LAN utgångar? Enligt ASUS --> Länk Har den 2 men enligt db.com har den bara 1, annan version av kortet eller?
- Hur är det med överklockning på detta kort, bra/dålig? (Har inte pengar till en ny prolle nu så jag har bara en XP 2000+)
- Enligt db.com är det 4 USB 2.0 men enligt ASUS hemsida är det 6 st, vilket gäller?

Övriga kommentare om kortet uppskattas.

Tack!
Adrian

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Inaktiv

Har inte använt mig av det integrerade ljudkortet, utan jag köpte ett Audigy 2 samtidigt dom jag införskaffade moderkortet.

Det är det bästa moderkort jag någonsin har köpt kan jag säga.
Har inga negativa saker att säga om det kortet.

På asus sida står det: dual lan with Gigabit, det betyder att det är två uttag på kortet för nätverk, den ena lanporten är gigabit medans den andra är 10/100.

Jag tycker att man kan klocka bra med det moderkortet.
För mig så är det minnena som stoppar högre överklockning.

Se sign för mer info.

Permalänk
Medlem

4 USB vid I/O-plåten, 2 via separat bracket.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Override: Ok, låter bra, de på db.com kunde varit tydligare.

ZaInT: Kunde tänka mig att det skulle vara nått liknande.

Nån som har testa den digitala utgången och ljudkortet i övrigt?

Visa signatur

Laptop: FSC Amilo sa3650 med ZM87 + GraphicBooster (Externt Radeon HD3870)
Laptop: MacBook Pro 13" 2011

Permalänk
Medlem

jag använder visserligen inte den digitala utgången men jag har då inga klagomål alls på ljudkortet.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Har inte använt mig av det integrerade ljudkortet, utan jag köpte ett Audigy 2 samtidigt dom jag införskaffade moderkortet.

Det är det bästa moderkort jag någonsin har köpt kan jag säga.
Har inga negativa saker att säga om det kortet.

På asus sida står det: dual lan with Gigabit, det betyder att det är två uttag på kortet för nätverk, den ena lanporten är gigabit medans den andra är 10/100.

Jag tycker att man kan klocka bra med det moderkortet.
För mig så är det minnena som stoppar högre överklockning.

Se sign för mer info.

ey. då kan du ju hjälpa mig att klocka min skit. jag har samma system men jag har ett northQ 400W nätagg som jag misstänker förstör min klockning. ner jag drar upp fsp till typ 190 då har jag typ 1.8 i volt. nu har jag 189 i fsb och vågra inte dra mer för det pajjar totalt. den resetart bios av sig själv om d blir för mkt och enligt min mätare i asus probe så gårvolten upp och ner som vingarna på en fågel. stämmer dessa värden? jag har just nu 256 cl2.5 400mhz twinmos minnen i . jag har också låst agp på 66mhz. men om jag nu lyckas typ 195 i fsb och startar windows rebootar den av sig själv. när jag kommer seen in igen får jag en felrapport och en logg fil som skapats och läser jag felraporrten så står d att det var ati's drivtutiners fel(har ett 9800pro). vad är fel. du som lyckats klcoka så mkt kan la ge mej en "printscreen" på ditt bios så får jag se vad jag ska pilla på och inte? tacksam för svart

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.