Permalänk

Envis spyware

jag har en envis spyware som har kapat min första sida på internet explorer "search for" det blir en söksida och en popup...

efter att ha testat 7-8 spywarekilles inkl ad-aware, pest patrol och search and destroy ger jag snart upp... hur blir jag av med skiten?

ad-aware hittar den och plockar bort den, men det går bara en gång ... dvs efter ad--ware så öppnar jag internet explorer och hamnar på microsofts sida, stänger jag fönstret och öppnar ytterligare en gång - så är den tillbaka...

Permalänk
Avstängd

Menar du att dessa program inte hittar nåt spyware?
Om dom gör, vad heter spyware:n som ligger datorn?

Jag råkade ut för ett spyware som nästan var omöjlig att radera. Den
kopierade sig själv från en kopia hela tiden, men jag hittade en lösning till slut

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

tror inte dom hittar den och gör dom det så gör dom inte något åt det och då är det ju värdelöst i vilket fall som helst
vitsen med att installera search and destroy etc är ju att dom a) ska hitta skiten och b) ta bort den och c) se till att den aldrig mer kommer igen
men detta klarar dom inte
så det är lite trist

Permalänk
Avstängd

AD-Aware har i alla fall hittat alla spyware på våra datorer. Du har väl den senaste versionen av AD-Aware 6.0 build 181? och uppdaterat reference filen varje vecka? eller så kanske du inte har ställt in konfigen rätt.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

ok ad-aware hittar den. kör jag ad-watch så kommer det upp en ruta där jag får välja att blocka det som kapar internet explorer
problemet är att ad-watch frågar VARJE GÅNG hela tiden
dvs den kommer inte ihåg att jag vill blocka utan måste fråga hela tiden..
så det hjälper ju inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av creepingdeath
ok ad-aware hittar den. kör jag ad-watch så kommer det upp en ruta där jag får välja att blocka det som kapar internet explorer
problemet är att ad-watch frågar VARJE GÅNG hela tiden
dvs den kommer inte ihåg att jag vill blocka utan måste fråga hela tiden..
så det hjälper ju inte

Du ser inte i adware vad spywaret heter ? En del spyware får man plocka bort själv. Finns bra guider på en hel del såna. SÅ har du bara namnet...

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk

enligt ad-ware har jag nåt skit som heter

typ regdata
category data miner
den lägger sig i hkey current user och heter nåt med search
namnet är 200 bokstäver eller nåt så det är inte direkt lätt att lägga på minet, går inte att pejsta heller...

"search bar" "search page"

etc

poängen är ju att ad-ware måste ju vara värsta skiten, den hittar nåt, tar bort det, och 5 sekunder senare är det där igen

vi har alltså en spyware som inget program på hela internet kan ta bort ...
jubel!

vad som sker är följande:

ad-aware hittar 8 grejer
tar bort dessa 8 grejer.
då startar man internet explorer. allt är fint. stänger internet explorer och startar det igen
och vips är detta 8 grejer tillbaka
och ad-ware hittar dom igen.
etc etc
den klarar alltså inte av att ta bort dom pemanent.
vilket innebär att ad-aware är totalt verkningslöst.

Permalänk
Medlem

CWShredder

Permalänk
Medlem

Säg inte att det är värdelöst, har hittat alla olika spywares jag har fått och tagit bort dem. Har du testat söka genom HELA systemet? Tex. jag vet inte varför men ad-aware sökte bara genom min användares kataloger först, meningslöst då det kan finnas mycket skit i de andras (låg ett par hundra skit i de andra användarnas kataloger..).

Permalänk

ingen som vet?

Permalänk
Avstängd

Kolla i Host filen att det inte står en massa andra IP adresser än 127.0.0.1, i såna fall får du rensa den. Spionprogram brukar lägga dina en massa adresser i den filen

Visa signatur