Kan inte bränna DVD

Permalänk
Medlem

Kan inte bränna DVD

Hej.. en fråga från en novis... Har köpt en DVD-brännare med märket NEC ND2500 Och försöker bränna en DVD... alltså bara från min hårdisk... den fylls på och sen så börjar den bränna... det allti verkar funka som det ska... och när det e över så skjuter den ut skivan.... Men när jag sen kollar om det har blivit något så e skivan helt tom.... Vad e de för fel.... Körde en test och då kom detta meddelande upp efter en liten stund...

READ OF SCRAMBLED SECTOR WITHOUT AUTENTICATION (056F03)

Vad betyder de??? Och det går att bränna vanliga CD-R skivor....

Mvh Bathman

Visa signatur

Det enda man måste e att dö....

Permalänk
Medlem

Ja du...kanske inte ska diskuteras här på sweclockers

Visa signatur

A8N-SLI Deluxe,fx55,4*512 corsair xl pro, Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI PCI-Express,"U/3500PCX XP GS"ViVo,470MHz,Viewsonic 19'' TFT VX924 - Svart (4ms), 36gb raptor som sys disk,120 gb maxtor som slav,antec neopower 480w.waterchill på cpu o gpu 3dmark 05:8309

Permalänk
Medlem

NEC'en har lite svårt med att 'läsa' alla DVDmedia.. speciellt 'NoName' o Bulkskivor
kan vara de vara lite problem med.
De beror på att firmwaren i brännaren inte är gjord för att täcka all media..
Det finns en 'hackad' firmware till Nec'en ute på nätet för just detta problen med brännaren.

Men om du kollar lite i installationsmanualen du fick med i köpet så står de vilka DVDmedia
som ska funka i brännaren.. testa o bränn med va dom rekomenderar för media!
(hellre än att laborera med en hackad firmware, för funkar de inte med flashningen så är ju brännaren körd så att säga)

Den media NEC rekomenderar är oftast dyrare än Bulkskivor/NoName, men de va väl så dom ville ha de, att folk skulle köpa en billig brännare för att istället sen styra vilken media som man måste köpa.

Mitt råd e Pioneer eller Plextor som har heltäckande firmware..
även om dom e dyrare i inköp.

Visa signatur

Abit IC7-G ¤ P4 3.2Ghz 800Mhz ¤ OCZ 2*512MB BH-6 PC3200 Platinum Edition CL2-2-2-5 ¤ 2*160Gb Seagate S-ATA RAID0 ¤ Gainward FX5600 Ultra 450/880 Mhz ¤