Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Playstation 2 kan:
1. Spela säkerhetskopierade spel
2. Emulera NES, SNES, SEGA, PS1 plus många många fler.
3. du kan spela upp DivX, Xvid, men dock inte SVCD/VCD
4. Du kan spela upp mp3 och kolla på bilder
5. Finns linux-kit till ps2.

Du verkar inte vara så insatt i PS2 scenen.

Hmm. Berätta närmare om det där med Divx, Xvid!! Intressant, men jag förmodar att den måste va chippad då!! Och det vill jag helst inte göra när jag ska ha den till nätverkspelandet!

Permalänk
Medlem

Är toknöjd med min xbox, älskar ethernetporten och hårddisken, samt att kunna streama i princip vilket mediaformat som helst från datorn. Vad det gäller spel så är ju tyvärr utbudet av RPGs minst sagt undermåligt, vilket är synd. Fast för övrigt tycker jag inte att det är något fel på spelutbudet, sitter och lirar Ninja Gaiden och NFS: Underground nu och känner mig hur nöjd som helst. Men hade ekonomin tillåtit skulle jag nog tjacka en PS2 också enbart för att kunna spela japanska RPGs. Tills dess får man väl plöja igenom alla sköna snes, nes, sms och neogeo lir via emulatorer på xboxen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jag 567
Hmm. Berätta närmare om det där med Divx, Xvid!! Intressant, men jag förmodar att den måste va chippad då!! Och det vill jag helst inte göra när jag ska ha den till nätverkspelandet!

Om det fungerar utan chip vet jag inte. Du kan spela nätverksspel även med chip. Vissa chip har sovfunktion där chippet stängs av.

PS2RealityPlayer:
http://www.ps2reality.net/forum/viewtopic.php?t=25731

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Om det fungerar utan chip vet jag inte. Du kan spela nätverksspel även med chip. Vissa chip har sovfunktion där chippet stängs av.

PS2RealityPlayer:
http://www.ps2reality.net/forum/viewtopic.php?t=25731

Tackar för sidan men det verkar som om man måste ha endera linuxkittet eller ett chip för att få det att funka, men jag ska testa om det går!!! Kan du ge ett exempel på ett sovande chip!!
Så kanske man ska fundera på saken. Men jag får förståss bättre kvalitet när jag lagar avi till dvd igen och sätter den i dvdspelaren!

Permalänk
Medlem

Kan man streama film och musik från PC till PS2 då, huh

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem

Förstod det så, men kan ha fel!!

Permalänk
Medlem

DMS3v2, DMS3v9, Messiah2, MagicV, Ripper2 Gold har sovfunktion. Och ja, man kan streama från PC till PS2, men jag har aldrig testat det då jag itne har nätverksadaptern.

Permalänk
3dfx Fanboy

Den bästa konsolen? Smaksak naturligtvis...

Har ägt en moddad PS2.. och har nu en moddad xbox.. PS2an behöll jag i knappt två månader (tröttnade väldigt snabbt).. Xboxen går inte att tröttna på..

Bör dock tillägga att jag använder xboxen mestadels till filmer och musik och inte lika mycket till spel.. kanske det som är skillnaden..

Jag köper inte resonemanget hos de som säger att det går lika bra med en PC (istället för en XBOX) när det gäller filmer.. På det sättet så skulle det vara helt meningslöst med en stationär DVD-spelare eftersom de flesta datorer kommer med en dvd och tv-ut.. riktigt så enkelt är det inte...

Gamecube vet jag inte så mycket om... men antar att det är en mysig leksak för yngre som är ute efter ren spelunderhållning..

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk
Medlem

xbox är bra, stöd microsoft lite nu

Visa signatur

Pirate! YAR HAR HAR!

Permalänk
Medlem

Jag har något litet personligt emot PS2 eftersom den är en jävla bitch att utveckla till jämfört med XBox och Game Cube. Sedan är Xboxen lika lik en PC som Game Cuben är lik en Mac.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Jag har haft alla konsoller och det jag kan säga är att jag faktiskt är mest nöjd med PS2:an. Finns helt enkelt ett större spelutbud och som en annan sa så är det praktiskt taget bättre spel på PS2:an. Snart kommer ju GT4 och GTA: San Andreas. Men om man ser till moddningsmöjligheterna så avd jag ahr förstått så är väl Xbox snäppet vassare.

Visa signatur

- Macbook Pro -Mid 2012
- iPhone 5 Black 16GB
- iPad Mini 16GB 1st Gen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LittleDodger
Hmm...det lutar åt xbox minsann.
Men är det svårt/dyrt att chippa? Det är väl inget en vanlig svensson gör på en kvart kanske??

jag gjorde det på tio minuter

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::