Permalänk

SP2 till XP svenska?

http://www.uniquehardware.ca/guides/guide05/guide5.1.php förklaras hur man kan slipstreama SP1 eller 2 till Win XP. Vad händer om man streamar engelska SP2 till svenska XP? Någon som provat?

Master

Permalänk

Jag kan ju förvisso inte påstå att jag har provat, men jag är tämligen övertygad om att det inte kommer att gå så bra.

Permalänk
Medlem

Det är kanske bäst att vänta tills färdiga versionen av SP2 kommer om 1-2 månader.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

21 Juli kommer SP2... Engelsk dock. Så till den svenska lär vi räkna med 2-3 veckor till.

Permalänk
Medlem

det som troligen sker är att du får 2 språk blandade tillsammans

funktionsmässigt kan det fungera då jag inte tror det är någon språkkontroll under själva ihopslagningen av sp och orginal

är det en svensk program mapp eller ligger det i program files ?
- kan bli problem
mina dokument heter väl också olika saker
ev också problem

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Sklle själv nog väntat tills den släpps som svensk. Varför sån brådska och fungerar inte XP bra med SP1a redan?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
är det en svensk program mapp eller ligger det i program files ?
- kan bli problem
mina dokument heter väl också olika saker
ev också problem

Just det borde nte skapa problem, eftersom man kan ställa in de namnen manuellt om man vill. (jag har te.x. program som programmapp i ett engelskt xp)

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Jag förstår mig inte på folk som envisas med att använda svenska operativsystem.
Allt blir så mycket krångligare.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plexus
Jag förstår mig inte på folk som envisas med att använda svenska operativsystem.
Allt blir så mycket krångligare.

Ehh va?
På vilket sätt blir det krångligare?
Du tror att alla kan engelska eller?

Okej att uppdateringar kommer till engelskt Windows något före (har jag för mig) men så jävla mycket skiljer det då fan inte...

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Transportören

Alla över 15(och under 80) ja, om de inte har dyselexi eller liknande vill säga.

Citat:

Ehh va?

Eftersom när jag säger:
"högerklicka på skrivbodet -> properties -> setting -> advanced -> adapter
berätta vad som står i adapter type"
Så blir de krångligt för den som har svenskt att hänga med, man skulle kunna säga att det är jag som borde byta, men då missar man att engelska är mycket mer populärt språk än svenska. (av någon konstig anledning)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ehh va?

Okej att uppdateringar kommer till engelskt Windows något före (har jag för mig) men så jävla mycket skiljer det då fan inte...

Risken att något blir fel när man översätter ett operativsystem till ett annat språk är betydande.

Om du får problem med operativsystemet får du endast ett fåtal träffar i t.ex. Google/Google groups om du söker på felet. Söker du på den engelska feltermen får du garanterat många fler träffar. Samma sak om du söker på http://support.microsoft.com .

Microsoft prioriterar patchar och uppdateringar till den engelska versionen.

Dessutom finns det mer saker som är till den engelska versionens fördel. Bara en sådan simpel sak som att MS byter ut "Program Files" till "Program" gör ju en galen. Usch! Enda orsaken att köra ett svenskt operativsystem är att man inte behärskar engelska .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Dessutom finns det mer saker som är till den engelska versionens fördel. Bara en sådan simpel sak som att MS byter ut "Program Files" till "Program" gör ju en galen. Usch! Enda orsaken att köra ett svenskt operativsystem är att man inte behärskar engelska .

Där håller jag inte med, "Program" är klart överlägset "Program files" enligt min åsikt, jag har t.o.m. bytt namn på den.(fick söka i registret men det går) En anledning är att mellanslag i sökvägar krånglar till vissa saker i onödan. En annan är att jag tycker om korta sökvägar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det som krånglar i vissa fall är inte mellanslaget utan långa filnamn

progra~1 brukar det bli, men det har inte med detta att göra

vad som däremot brukar krångla är att alla program vill installera sig i program files (jag kör bara engelska) och vissa installerar junk utan att fråga vart det skall ligga

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ehh va?

Har man gått 9 årig grundskola i Sverige så borde man kunna engelska åtminstonde så pass bra att man kan använda ett engelskt operativsystem.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Citat:

Har man gått 9 årig grundskola i Sverige så borde man kunna engelska åtminstonde så pass bra att man kan använda ett engelskt operativsystem.

Haha, det är likadant som att du skulle börja snacka engelska med dina svenskar kompisar.
Dom har ju gått grundskolan så vad spelar det för roll?

Du förstår kanske inte att det är enkelare när det är på svenska?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpsegrinder
Haha, det är likadant som att du skulle börja snacka engelska med dina svenskar kompisar.
Dom har ju gått grundskolan så vad spelar det för roll?

Du förstår kanske inte att det är enkelare när det är på svenska?

Enklare?

Jag hittar ingenstans i ett svenskt windows.
Alla givna engelska datatermer är fjantigt försvenskade till den milda grad att dom blir obegripliga. Jag tycker enbart att det är en genväg för outbildade latmaskar som inte orkar lära sig engelska.

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Citat:

Enklare?

Jag hittar ingenstans i ett svenskt windows.
Alla givna engelska datatermer är fjantigt försvenskade till den milda grad att dom blir obegripliga. Jag tycker enbart att det är en genväg för outbildade latmaskar som inte orkar lära sig engelska.

Så bara för att man är svensk och föredrar svenska framför engelska så är man en outbildad latmask?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpsegrinder
Så bara för att man är svensk och föredrar svenska framför engelska så är man en outbildad latmask?

Ja nej, men det jag stör mej på är det konstiga översättningarna... + att det är många gånger lättare att fatta vad de menar om tex ett felmedleande är på engelska...

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Ja nej, men det jag stör mej på är det konstiga översättningarna... + att det är många gånger lättare att fatta vad de menar om tex ett felmedleande är på engelska...

Är väl inte så konstiga översättningar i Windows?
Däremot filmtitlar, samt undertexter till filmer kan vara helt åt helvete.

Dock kan jag hålla med om det där med felmeddelande

Permalänk

kan hålla med båda parter, de som giller engelskt och de som föredrar modersmålet.

själv kör jag med svenskt, utav den simpla anledningen att det är det jag har fått, inte betalt ett öre.

hade jag köpt själv hade jag aldrig betalat de extra kronorna som det kostar för en svensk mjukvara, såsom mitt photoshop, som är på svenska som jag fick.

ganska konstiga översättningar, hittar inte alls i photoshop på svenska, då jag har en 6.0a på engelska och gick över till 7.0 på svenska, och hittar fortfarande inte i det.

Jag tycker engelska är bättre på det sättet att man hittar svar på frågor och funderingar smidigare.

Sedan så är alla spel, och nästan alla program (förutom adobe o micrsoft) på engelska, vilket gör att man får fula svenska menyer, med engelska kategorier under, vilket blir konstigt.

onT: sp2 engelskt och tysk har funnits ute ett par månader till xp officiellt.

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem

CatscaN^Tim: En färdig version av SP2 har inte funnits ute än.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas du syftar på beta eller release candidate av SP2, för den färdiga har inte funnits ute i flera månader...

edit: Aldrig får man vara först!

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG