Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Snart vinner spelen mot cracken!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ×™
Problemet med gamecube är att den använder sig av speciella skivor. Det är helt enkelt praktiskt omöjligt att kopiera spel eftersom kostnaden är för hög.

Jojo, det går inte att bränna egna skivor, men det går fortfarande att rippa av innehållet. Men hade det inte vart för spelet jag nämde så hade det inte spelat någon roll eftersom det inte gått att spela på något sätt då. Men vem orkar krångla med det där? Enklare att köpa spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av florre
Jag har väldigt svårt för mig att tänka att de skulle ge upp. Då blir det ju bara mer av en kick att knäcka kopieringskyddet. Finns en hel massa crackers där ute. Så länge det finns kopieringskydd, finns det de som knäcker dem.

Det finns förvisso en hel del crackers, men få är riktigt duktiga. När det numera dessutom är riskfyllt att syssla med det så lägger nog många av.

Citat:

The thing is, SF3 encrypts the contents of a CD, not just the executable. The algorithm for this requires the copy to be an exact replica of the original, which is why cracking SF3 is so bloody damn hard. The protection is not just with the main binary file, it's with the very contents of the CD.

Starforce är ett riktigt smart system må jag säga!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ×™
Problemet med gamecube är att den använder sig av speciella skivor. Det är helt enkelt praktiskt omöjligt att kopiera spel eftersom kostnaden är för hög.

Origa Brothers som var med och gjorde det första modchipet till ps2 säger sig nu ha lyckats få gamecuben att acceptera vanliga dvd-r (om det nu är dem osv osv). Google har information.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem

Själv hade jag faktiskt inte haft något emot att spelen blev svårare att få tag på crackade. Jag hade kunnat tänka mig betala för fler spel än vad jag gör, men man tvekar lätt att punga ut med de där par hundra kronorna när man kan få tag i dem på annat håll.

Permalänk

Re: Snart vinner spelen mot cracken!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joddla me Siv
Vad tror ni?
Kommer kopieringsskydden att vinna mot alla hackare som gör cracks?
Det har kommit till min kännedom att det nya Starforce 3 ska vara skit svårt att knäcka.
Och det lär ju inte bli lättare för som små liven:)
Jag tror iallafall att inom en rimlig tid så kommer det slutas göra fixar till alla spel enbart därför skydden helt enkelt tar för lång tid att knäcka, eller blir omöjliga att knäcka!

Mvh/Richard

Fins det en vilja fins det en väg.

Visa signatur

Varge gång du spelar ut2003/2004 dödar Gud en cs-nörd!
Den som har sett mest anime innan han dör vinner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neohamster
Origa Brothers som var med och gjorde det första modchipet till ps2 säger sig nu ha lyckats få gamecuben att acceptera vanliga dvd-r (om det nu är dem osv osv). Google har information.

Måste man slipa ner sina DVD-r skivor då? Jag menar, en DVD-r får ju inte plats i en GameCube

Och som sagt så är Phantasy Star Online den enda anledningen till att det i nuläget finns någon form av piratkopiering till GameCube överhuvudtaget. Men det ironiska är att Phantasy Star Online är gjort av Sega

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DI6
Man har redan testat hårdvaruskydd, needless to say så blev det också crackat, trots att det skulle vara helt "omöjligt" att cracka.. Det är nog bara att inse att det inte finns några säkra kopieringsskydd, så man kanske bör välja andra strategier som att göra spelen mer on-line inriktade. Fast det dröjer nog ett bra tag innan t ex konsolspel blir enbart on-line spel.

Det är på gång. Alltså att konsolspelen blir mer och mer onlinespel. Tror inte det tar många år innan de flesta spel har någon form av onlinespel!

Permalänk
Medlem

Den dagen alla spel blir online, för att minska piratkopiering, så slutar jag spela spel. Tycker att ett bra SP spel är överlägset mycke roligare än en bra MP spel. Tyvärr verkar det som om jag och de som tycker likadant är ett döende släkte.
Starforce verkar vara ett lyckat antipiratprogg, synd att det ska förstöra så mycke för de som faktiskt går och köper spelen. Iofs så har väl bland annat codemasters gått ut med nån fix till nått av sina SF3 skyddade spel... har jag iaf för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Måste man slipa ner sina DVD-r skivor då? Jag menar, en DVD-r får ju inte plats i en GameCube

Det finns 8cm DVD-r att köpa.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Citat:

Och som sagt så är Phantasy Star Online den enda anledningen till att det i nuläget finns någon form av piratkopiering till GameCube överhuvudtaget. Men det ironiska är att Phantasy Star Online är gjort av Sega

Man tar en dremel så skär man bort plasten som är ivägen i Gamecuben så slipper man köpa svindyra mini dvd-r
Men som sagt, ingenting är riktigt bekräftat och "chippet" är inte riktigt klart.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk

Toca 2 har dom lyckats bra med,ingen som lyckats cracka det än vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
Starforce är ett riktigt smart system må jag säga!

Citat:

The thing is, SF3 encrypts the contents of a CD, not just the executable. The algorithm for this requires the copy to be an exact replica of the original, which is why cracking SF3 is so bloody damn hard. The protection is not just with the main binary file, it's with the very contents of the CD

*host*CloneCD/Alchohol*host*

För övrigt så är SF3 knäckt av en del folk lite överallt, så det skyddet går att gå förbi. Det jag tycker är synd att de människor som köper sina spel från en affär måste krångla runt med Gestapo-skydd på skivorna. Personligen brukar jag göra images av de spel jag äger/har köpt, men med SF3 blir det lite svårare. Men inte omöjligt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebbi
*host*CloneCD/Alchohol*host*

För övrigt så är SF3 knäckt av en del folk lite överallt, så det skyddet går att gå förbi. Det jag tycker är synd att de människor som köper sina spel från en affär måste krångla runt med Gestapo-skydd på skivorna. Personligen brukar jag göra images av de spel jag äger/har köpt, men med SF3 blir det lite svårare. Men inte omöjligt

Du tror inte att folk har försökt med det lr? . grejen är att man bara kan spela om man har en viss läsare o vissa skivor . Så för majoriteten funkar det inte . Det är ett otroligt jobbigt skydd

Fast de har lyckats knäcka codename panzers nyligen men inte nåt annat spel . Fast då har jag även hört att exe:n inte var så skyddad som andra sf3 spel . Men om alla utvecklare väljer det här skyddet så kommer det vara ett stort slag mot warez scenen .

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Det finns 8cm DVD-r att köpa.

Gör det? Måste kolla upp vad de kostar

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Hade det inte vart för phantasy star online till Gamecube så hade ju gamecuben inte vart "knäckt" än idag.

Nåja, beror ju lite på vad man menar.. det finns ju emulator t.ex. och det kan man ju kalla att det är knäckt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av demonclaw
Du tror inte att folk har försökt med det lr? . grejen är att man bara kan spela om man har en viss läsare o vissa skivor . Så för majoriteten funkar det inte . Det är ett otroligt jobbigt skydd

Det är väl ändå bara att tanka ner det?

I teorin kan man göra skydd som inte e.g. går att knäcka (beror på vad man menar med knäcka, går ju alltid att skriva ett nytt identiskt spel och kalla det att man har crackat det) men det är antingen för dyrt (göra alla skivor litet olika, med det kan man göra det hyffsat oknäckbart) eller så finns inte riktigt tekniken (fysiska skydd)

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Gör det? Måste kolla upp vad de kostar

Dom är dyra som bara den, är ju bara kameror och sånt som använder dom just nu.

Permalänk

kopieringsskydden kommer ALDRIG att vinna i slutändan...

SF3 har väl inte ens funnits ute så värst länge?
Kolla på t.ex Dreamcast.. det var helt okopierbart, men så VIPS så fanns mängder av spel ute på nätet....

Visa signatur

[color="red"]om du INTE citerar mig, hittar jag INTE tebax hit...[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
Det finns förvisso en hel del crackers, men få är riktigt duktiga. När det numera dessutom är riskfyllt att syssla med det så lägger nog många av.

Nej, visst det finns säkert de som lägger av. Fast jag tror inte direkt att de kommer försvinna. Kan de så kan de. De flesta tror nog dessutom inte att de ska åka fast.

Permalänk

Kunde man skapa Starforce 3?
Då kan man knäcka det. Och tro mig. De kommer knäcka det.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Givetvis kommer spelen att knäckas, inget snack om saken. Finns så vitt jag vet inte en enda konsol som inte har "Knäckts" på det ena eller andra sättet. Det enda riktiga skyddet de kan ha är på online spel med Seriekoder. Visst bf, Ut2004 mm är ju "knäckt" till den delen att det går att spela det online men endast på speciella servar. Och jag tippar på att mjukvaran som krävs för att kontrollera Serial Nummer mot en huvud server är fan nog så billigare än de olika licenskostnaderna för Safedisc och allt vad de olika krypterings systemen heter...

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Förhoppningsvis inte. Länge leve cracks.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Kunde man skapa Starforce 3?
Då kan man knäcka det. Och tro mig. De kommer knäcka det.

sf3 har funnits ute i över ett halv år .

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Citat:

sf3 har funnits ute i över ett halv år .

Okej.... ?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Okej.... ?

Ja . Ingen har lyckats knäcka det på över ett halv år . Det brukar gå ganska snabbt annars

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

online authensiering samt hårdvara med inbyggda säkerhetssystem kommer stoppa all crackning om nu sådana system komemr finnas överallt.

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Citat:

Ja . Ingen har lyckats knäcka det på över ett halv år . Det brukar gå ganska snabbt annars

Vet inte riktigt vad du menar med att dom inte har knäckt det. Menar du att dom inte knäckt skyddet eller att det inte finns cracks till starforce 3 skyddade spel, för det gör det.
Jag kollade en lista med starforce 3 skyddade spel och det fanns cracks till 85% av dom. Men det tar säkert en massa tid att göra så dom kanske ger upp snart.

Permalänk
Citat:

Vet inte riktigt vad du menar med att dom inte har knäckt det. Menar du att dom inte knäckt skyddet eller att det inte finns cracks till starforce 3 skyddade spel, för det gör det.
Jag kollade en lista med starforce 3 skyddade spel och det fanns cracks till 85% av dom. Men det tar säkert en massa tid att göra så dom kanske ger upp snart.

kan jag få se den listan . Tror att det är tidigare versioner av starforce inkluderade i den listan

Visa signatur

Permalänk
Citat:

kan jag få se den listan . Tror att det är tidigare versioner av starforce inkluderade i den listan

Taget från ett forum så jag vet inte alls om det är starforce 3 eller gamla.

American Conquest
Anstoss 4
Breed
Cossacks: European Wars
Cycling Manager 3
Demonic Speedway
Horse Race Manager
Icewind Dale: Heart of Winter
Magnamedia
Silkolene Honda Motocross GP
Sniper
The I Of The Dragon
War And Peace
Restaurant Empire

Permalänk
Citat:

Taget från ett forum så jag vet inte alls om det är starforce 3 eller gamla.

American Conquest
Anstoss 4
Breed
Cossacks: European Wars
Cycling Manager 3
Demonic Speedway
Horse Race Manager
Icewind Dale: Heart of Winter
Magnamedia
Silkolene Honda Motocross GP
Sniper
The I Of The Dragon
War And Peace
Restaurant Empire

ja de flesta av de där spelen har det gamla starforce skyddet . Cycling Manager 3 är det enda jag vet som har sf3 i den där listan och det har inte blivit crackat än vad jag vet . Spel som toca 2 , beyond divinity och soldiers :heroes of ww2 andvänder starforce 3 och de har inte blivit crackade än

fast det kostar ju inte så mycket att spela sf3 spel . man behöver bara investera 200-300 kr i en läsare som kan läsa sf3 skivor . Så man kan göra backups

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför inte göra en cdspelare som kan läsa orginal skivor och icke orginal.. så den fattar... this is fake.. eller något