Hur bra funkar Peerguardian?

Permalänk
Avstängd

Hur bra funkar Peerguardian?

Jag använder alltid Peerguardian när jag är inne på DC m,m.

En dag kunde jag inte göra annat än att surfa. icq,msn,irc m,m. funka ej. Så jag ominstallera förut. Funka fortfarannde inte...

När ja öppnade explorer hamnade jag på Comhems start sida, har inte haft den som start sida innan då jag använder ic login.

Nar sidan laddats klart blev jag skickad hit: http://www.comhem.se/abuse_missbruk/index.asp

Så nu väntar jag på att få ett brev he, och ja tror ju inte det handlar om att jag har blivit infekterad av nått som skickar spam från min burk. Så frågan är nu, hur bra är peerguardian. Skall inte det blocka så folk inte kan se va man gör?

Visa signatur

P4 @ 2.53, 2x512 ddr, X800XT
"Dom" tog en del av mitt liv! :(
ÖÄ is teh shit!

Permalänk

Den blockar vissa ipen har jag för mig. Men man kan ju inte vara 100% säker.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Avstängd

ja, den uppdateras väll konstant med nya ip:n?
jaja får se va som står i brevet

Visa signatur

ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Medlem

Du kanske har reklamprogram installerat.
Ladda ner och installera dessa 2 program för att få bort reklamen (glöm inte uppdatera dem finns en knapp i varje program för att ladda ner uppdateringar
scanna sen av datorn med programmet där kanske du hittar lite reklam komponenter du kan ta bort.
Ad-Aware: http://www.lavasoftusa.com/support/download/
Spybot: http://www.download.com/3000-8022-10122137.html

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Avstängd

tackar, ska ta hem spybot. adawre anänder jag redan

Visa signatur

ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Medlem

Du kanske har fått något virus som sprider spam, precis som comhems sida säger. Kör en antivirusscanning och rensa bort eventuella virus. Se till att ha brandvägg och virusskydd.

Permalänk
Medlem

Peerguardian är pasé(stavning?). Nu är det Protowall som gäller.

Visa signatur

Signatur

Permalänk
Avstängd

så... nu har ja pratat med comhem, det va nått virus jag hade fått. Konstigt att inte norton hitta det Dom skulle aktivera mitt konto till normalt om en stund sa dom när ja ringde vid 12 tiden, är fortfarande inte normalt.

va är protowall för nått då?

Visa signatur

ÖÄ is teh shit!

Permalänk

norton suger dick

Visa signatur

fNisSah...

Permalänk
Korsordsguru

Jag skulle inte tro att peerguardian blockar APB då deras IP-nummer antagligen inte är kända. Alltså de de använder för att jaga folk på DC med.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miska
norton suger dick

Å varför gör det det då?

Visa signatur

ÖÄ is teh shit!