Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

stön vad roligt. skulle precis gå in till ancients normal när jag dör. nåja ingen fara så jag kollar min senaste tp. Nithlataks lair.... kan väl iaf ta en waypoint.. eller inte någon som har lust att ge mig en wp nära ancients? har itne lust att kuta hela vägen från staden dit igen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
andreasdr:
Hur kan man bli trött på Diablo 2? möjligtvis om det kom ut en Diablo 3 med bättre grafik och har bättre stöd för Direct3D, men annars finns det knappt några spel som har sån beroendegrad så länge. För mig är Diablo 2 + LOD en drog.

Men jag sade ju just det, om ett halvår till ett år är jag igång igen Så är det alltid.

Permalänk
Medlem

Då har man dödat Uber diablo då andra gången för mig, dock första gången jag fått annhi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Då har man dödat Uber diablo då andra gången för mig, dock första gången jag fått annhi.

vart finns han? hur hittar man honom liksom?

Permalänk
Medlem

han kommer i alla hell games när folk på servern sålt ett visst antal sojs. vet inte hur många men nått sånt..... om någon hittar en necroskalle med +till raise skeleton elelr skeleton mastery skulle jag gärna ta emot den. OBS! den ska inte vara magisk bara vanlig vit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture
han kommer i alla hell games när folk på servern sålt ett visst antal sojs. vet inte hur många men nått sånt..... om någon hittar en necroskalle med +till raise skeleton elelr skeleton mastery skulle jag gärna ta emot den. OBS! den ska inte vara magisk bara vanlig vit.

ahhha... är det därför man får upp såna där meddelande ibland hur många sojs som har sålts?

Till er andra.
Om man spelar med en barbar, vad ska man satsa på då?

Permalänk
Medlem

han kommer _INTE_ i ALLA hell games, jag har mött honom 3 ggr, i andra games, som mina kompisar var i, fanns han inte då...så jag e hyffsat säker på att det bara är ett fåtal games, inte alla

Permalänk
Avstängd

Vad jag har läst så kommer inte Über Diablo fram på samma ställe varje gång. Han har också 95 i resistance (nästan immune), så lower resistances behövs för att göra honom mer sårbar

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

kommer ihåg när 1.10 kom ut.. vart rätt arg då för jag hade precis sagt till mig själv att jag skulle få ihop en account med alla chars i lvl 99. han inte så långt dock.. fick en necro till 92,sorc 95,barb 99,ama 99,pala 87. sen hann jag inte längre =(

så ja skapa en sorc på Ladder å spela där. ganska tråkigt med alla geekande tyskar har inte en chans att komma med på ladder

Visa signatur

folk ser inte skillnad på encentare och femtioöringar. Jag kommer göra mig en förmögenhet på detta faktum.

Permalänk
Medlem

Uber diablo kommer inte fram vid samma ställe, han spawnar vid olika super unika monster varje gång.
Tycker inte han är så jätte svår, jag körde med en pala och den andra en sorc, vi var inte äns över lvl80.
Dog inte en ända gång

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
han kommer _INTE_ i ALLA hell games, jag har mött honom 3 ggr, i andra games, som mina kompisar var i, fanns han inte då...så jag e hyffsat säker på att det bara är ett fåtal games, inte alla

Uber Diablo kommer bara i alla Hell-spel på samma server, och eftersom battle.net för diablo2 är uppdelat i ett gäng servrar så kommer det inte i alla Hell-spel.

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Uber diablo kommer inte fram vid samma ställe, han spawnar vid olika super unika monster varje gång.
Tycker inte han är så jätte svår, jag körde med en pala och den andra en sorc, vi var inte äns över lvl80.
Dog inte en ända gång

Han kommer faktiskt fram vid första superunika monster du träffar efter att du fått meddelandet, inga problem att hitta mao, bara att sticka till Stony Field så står han och väntar vid stenarna.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk

*bort, alkohol rekommenderas icke*

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-

Diablo spawnar i alla games som ligger uppe på en viss IP. T.ex såhär:
Om du sitter i en server som har IP som slutar på 91, och du får det där sojs sold meddelandet. Då betyder det att på alla servrar som har IP 91 som sista nummer tillsammans har sålt så mkt sojs på den servern. Men ja, det måste vara i hell.

Permalänk
Medlem

någon som är intresserad av lite byteshandel? har hittat lite grejer nu blandannat mavinas bälte, rare circlet med två till sorc lightning, bladebuckle, amulet med +1assa skills. unik longsword med två till fireskills och som skadar rätt bra. plus lite andra saker. Om någon är intresserad kan jag starta ett spel om ett par timmar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture
någon som är intresserad av lite byteshandel? har hittat lite grejer nu blandannat mavinas bälte, rare circlet med två till sorc lightning, bladebuckle, amulet med +1assa skills. unik longsword med två till fireskills och som skadar rätt bra. plus lite andra saker. Om någon är intresserad kan jag starta ett spel om ett par timmar.

Du spelar inte så mkt va? Sånt där vill ingen byta till sig :\

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endless Nameless
*bort, alkohol rekommenderas icke*

Jag fattar inte, vad är detta för konstigt inlägg?

Permalänk
Avstängd

Han kanske har tagit för mycket av det där han inte rekommenderar

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Hm, kom just hem och har inte lirat på 1vecka (eller nå liknande), Men fan vad värdet på saker och ting har blivit korupt nu motför innan resetten, massa nööb sorc's som vill ha åt sig en massa sorc items vilket göra att värdet på dom pressas högt, kunnde inte ens få ett tal armor för 3 Um runor eller 1Mal 1Um,,, Innan resetten kunde man ju få tag i det skyddet för 1um eller liknande,,,,:/, nu krävs ju så mykt som en Ist eller något.

Permalänk
Medlem

Håller på med ännu en barbar på ladder, vad rekommenderar ni att man satsar på.
Frenzy,sword och en
Concentrate/Whirl,Mace har jag.

Vad ska jag satsa på den nya? En Wolfbarb kanske?

Visa signatur

<:: 2600+ :: Radeon 9600Pro :: 512 TwinMOS 400mhz ::>

Permalänk

Vad betyder "TC" som står efter super unika monsters namn (altså på hemsidor där det står hur vanligt det är att de tappar ett visst föremål)

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

TC = Treasure Class. Olika föremål är sorterade i olika TC och monster kan tappa upp till en viss TC men vad jag vet har de tagit bort allt det där i 1.10 och det är bara leveln som spelar roll numera (men jag kan ha fel).

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk

Funkar det fortfarande att se till så att uberdiablo spawnar vid specialgubben vid wp ovanför shrenk och sen locka ner han för att döda han vid shrenk och låna han dö utav magierna som kommer efter han?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Funkar det fortfarande att se till så att uberdiablo spawnar vid specialgubben vid wp ovanför shrenk och sen locka ner han för att döda han vid shrenk och låna han dö utav magierna som kommer efter han?

HöH?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas

har aldrig provar själv men folk pratar fortfarande om det så det funkar nog

Permalänk
Medlem

någon som har en bra guide till en skön sorc?? ger cold mastery bonus till blizzard?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl-Johan
någon som har en bra guide till en skön sorc?? ger cold mastery bonus till blizzard?

10 på Warmth
1 shiver armor
1 teleport
1 energy shield
20 ice bolt
20 ice blast
20 glacial spike
20 blizzard
1 cold mastery
sen kan du lägga mer på cold master efter som.

156 str (mindre om du har charms som har + till styrka)
inget på dex
70mana
resten på vita.

eq:
Shako
Occulus eller deaths phantom
Tal Armor
Tal Amu
Tal bälte
Frostburn
1 soj
Stormshield

där har du en bra mf-sorc.

/LecToR

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

e det inte bättre att maxa cold mastery istället för ice bolt??

varför bara 1 soj?

hur uppgradar man saker som t.ex magefists

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
10 på Warmth
1 shiver armor
1 teleport
1 energy shield
20 ice bolt
20 ice blast
20 glacial spike
20 blizzard
1 cold mastery
sen kan du lägga mer på cold master efter som.

156 str (mindre om du har charms som har + till styrka)
inget på dex
70mana
resten på vita.

eq:
Shako
Occulus eller deaths phantom
Tal Armor
Tal Amu
Tal bälte
Frostburn
1 soj
Stormshield

där har du en bra mf-sorc.

/LecToR

Med den eq blir 10 p i warmth värdelösa. sätt det på cold mastery istället

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk

Hur skulle ni bygga en rabies-druid? Har just påbörjat en.
Maxa rabies och poison creeper. Sen då? Fury eller feral rage? Nåt på hunger?

Och hur gör man en bra lightning-sorc? Och är de nåt att ha?

Det verkar som om jag inte tröttnat på spelet trots allt