Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

Brukar köra andarielruns, hon droppar bara skit tycker jag.
Fått massor av unika ringar men alla är nagelringar som man inte vill ha
iofs så kör man säkert 2-3 andyruns på en meph runda.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om andariel droppar mycket chipped gems?

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Någon som vet om andariel droppar mycket chipped gems?

När jag dödar henne vilket bara händer en gång på normal en gång på nightmare och en gång på hell så brukar hon slänga några gems. Inte bara chippade men om du verkligen måste ha chippade kan du alltid byta.
Kan passa på att fråga om någon har lust att skänka en hyffsad druidhjälm med plus till summoning. Jag är bara på lvl 7 eller nått så plus till grizzly klarar jag mig utan en båge skulle inte skada heller. Har tyvär inget att byta med så jag får vänta med betalning tills jag hittar några grejer...

Permalänk
Medlem

Sture > Du kan få en buriza om du vill, bara att skriva.
/w *mattias_onix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Sture > Du kan få en buriza om du vill, bara att skriva.
/w *mattias_onix

tack men nej tack. Kan inte använda på ett tag så du kan nog ge till någon annan behövande om du itne tänker använda den själv.

Permalänk
Medlem

Någon som sitter med för många Whistans Guard (stavning ? grön sköld med mycket Chance to block) ??

Om så är fallet så tar jag hjärna en till min stackars sorc (maxblock FO/Firewall sorc)..

Edit: Är i HCL, kanske en fördel att veta

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Någon som tänker köra på Ladder nu när den är omstartad och de som når lvl 99 först kommer få priser värde ca 179$? Låter intressant, kanske installerar D2 ikväll ^^

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Lycka till. Min sorc är lvl 91, och jag satsar inte ens på 99 för att det är på tok för svårt. Kan tänka mig att dom som ligger i toppen är runt lvl 95. Du inser att du inte hinner komma upp till level 99 ens på plats 50?

Permalänk
Medlem

Tog mig en vecka och bli 99, blev 90 på 24h. Tro mig jag vet hur man spelar, bara synd att man började trada tills sig buriza armor och sånt vilket ledde till att min account blev deletad, men det var roligt med buggade WH ^^,

Handlar bara om "ork"... orka

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Jo visst, men nu är det så att laddern har fortgått i en vecka. Inga buriza armors, 3/20/20's eller cowruns. Det är baalruns, där varannan inte blir av på grund av att ingen kan teleportera till throne. Ska du satsa på en vettig plats kommer du inte ha mycket tid över till att leta items. Du kommer i din ensamhet få leta vettiga baalruns, och göra ditt bästa för att döda med dina items som inte duger för fem öre. Blir du level 99 på 10 dagar gratulerar jag dig

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det vore häftigare om de mest elita sakerna hade lite annorlunda utseende på karaktären? Jag menar, gubbarna ser mycket trevligare och tilltalande ut. Tex Silks of Victor då man blir blå, Leviathan mintgrön osv, men ingen av dem är speciellt bra om ni förstår. Alla bra items ser så neutrala och tråkiga ut..

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

tänkte bara säga att jag hittade min första unika sak idag. rixots keen som för er som inte vet är det sämsta unika svärdet (short sword) fick den av corpsefire i den of evil. hittade även artic furs där.

Permalänk
Medlem

hur funkar det om man har ett item som gör om 50% av den skada man tar till mana....om man använder energy shield samtidigt?

Permalänk
Medlem

Antar att energy shielden kommer först. Sedan får du 50% av skadan som reducerats av energyshield i mana. Det låter vettigt, men jag vet inte faktiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Bara jag som tycker det vore häftigare om de mest elita sakerna hade lite annorlunda utseende på karaktären? Jag menar, gubbarna ser mycket trevligare och tilltalande ut. Tex Silks of Victor då man blir blå, Leviathan mintgrön osv, men ingen av dem är speciellt bra om ni förstår. Alla bra items ser så neutrala och tråkiga ut..

Sacred säger jag då....

Permalänk

har för mig att nightsmoke (unikt belt) ger 50% dmg goes to mana...

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thepostaldude
har för mig att nightsmoke (unikt belt) ger 50% dmg goes to mana...

japp, det är riktigt bra

Permalänk
VR-fantast

Nu dog min LVL49 HC Ama

Hade jag bara lagt tp som jag tänkte, hade jag bara helat mig lite innan, hade jag bara bytt till mitt platebälte med mer hp som jag hade tänkt... men det är väl lika bra att slå spiken i D2-kistan

Jag har varit på laddern iaf!

Permalänk
Medlem

Synd halldin.. därför jag inte spelar hc
Kanske skulle kunna tänka mig spela det om bnet och laggade så fördjävligt.. kul om man är lvl ~90 och det laggar till och så dör man =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Sacred säger jag då....

Va? Ska jag byta spel eller vad säger du.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Kanske skulle kunna tänka mig spela det om bnet och laggade så fördjävligt.. kul om man är lvl ~90 och det laggar till och så dör man =/

Kan inte säga att jag ångrar mig, Softcore blir så tråkigt och meningslöst...
HC ger spänning, vet inte hur många hjärtklappningar jag fått efter att jag vart nära att dö
Angående lagg har jag inte märkt av speciellt mycket, var 1000x värre förra säsongen när jag hade en annan ISP. Då körde jag softcore.

Angående Sacred: Det suger banan. Förstår inte att folk kan gilla det buggiga spelet.

Permalänk
Avstängd

Sacred ligger knappast i närheten av Diablo II's kvalitét. Det enda som är bättre är grafiken.

Edit:
Klart man ska spela HC, då lär man sig att vara vaksam. Softcore är för nybörjare

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

När jag körde på HC ladder säsong 1 förut så dog min lv 88 amazon vid andariel på grund av att det laggade. Hade bl a etheral titans och en del höga runor på den. Jag tog ut frustrationen genom att knäcka LoD cd-skivan...

När man kör HC så ska man ALLTID gå ut ur spelet så fort man märker av minsta lilla fördröjning, har man otur så är man död när spelet "hinner i kapp"

Permalänk
Medlem

tycker inte battle.net laggar nämnvärt.. bara några få ggr det händer och har aldrig dött pgr av det senaste tiden

ama + lvl49 + nm hos meph + boss med lower res = ej bra:P
man ska akta sig för meph. kan göra sjukt mycket skada om man har otur~~

Permalänk
Medlem

Spelar ej HC p.g.a att jag inte ids börja om ifall man skulle dö.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

HC är rätt kul, tills man kommer till hög level. Då är jag så rädd att jag ska dö så jag vågar inte göra nåt.

Permalänk
Medlem

Kör inte hc eftersom att jag är helt värdelös på att överleva. Har provat men aldrig klarat ens normal
Fattar förresten inte vad du gjorde vid nm meph på lvl 49 om du är hc.

edit: kan tillägga att jag blivit helt såld på druider, shape shift alltså.

även om ni inte gillar dom så har jag två skitbra länkar

werebear: http://students.washington.edu/akrinke/werebear/
werewold: http://students.washington.edu/akrinke/werewolf/

Permalänk
Inaktiv

Jag har inte läst igenom tråden så den här frågan kan ha förkommit tidiagre. Jag installerade just D2 efter att ha läst en bit på tråden. Till min förvåning går det inte igång? Vad som händer att jag startar det sen blir det bara svart... Några idér?

Permalänk
Medlem

Hade du antivirus igång när du installerade? om du hade det så testa att avinstallera och sedan installera igen med antivirusprogramet avstängt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noa
Jag har inte läst igenom tråden så den här frågan kan ha förkommit tidiagre. Jag installerade just D2 efter att ha läst en bit på tråden. Till min förvåning går det inte igång? Vad som händer att jag startar det sen blir det bara svart... Några idér?

Jag hade samma problem, patcha spelet till 1.10 manuellt eller kör spelet i fönster