Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fältkoma
Nu blir jag fundersam. Skapade inte dom som slutade Falgshipstudios?
Såvitt jag vet har dom inte släppt någon information om deras uppkommande spel mer än att dom vet vilka företag som är publicera spelet.

www.flagshipstudios.com

Det är två helt olika omgångar av "massuppsägningar" det där. När den första var minns jag inte men det var rätt länge sedan (tror det var i samband med att D2 släpptes), men det är det gänget som håller på med Guild Wars. Det andra gänget (med Roper, Schaefer och grabbarna) skapade Flagship Studios och har inte sagt något, vad jag vet, om vad de håller på med

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk
Avstängd

Är GuildWars i försts person perspektiv? Jag kunde inte hitta några andra bilder som såg ut att vara taget från spelet

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Är det inte lite elakt att just Shout, som ju ger högre Defense, är en synergy skill till Berserk?
Jag tycker bara det är löjligt, det hade varit så mycket mer logiskt om det var War Cry. Det tycker jag man kan unna berserkersarna.

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på shout i kombo med berserk? Tänk på dina party-polare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Är GuildWars i försts person perspektiv? Jag kunde inte hitta några andra bilder som såg ut att vara taget från spelet

Nope. det är det inte. Man ser som man gör i diablo typ.

Permalänk
Medlem

Hur ska jag få högre skada med min javazon?

Har sockat allting jag har med light facets och har minst 28 poäng på dom 5 synergierna..

5.8k med charged strike just nu..
1 javaskiller..

Hur?

Permalänk
Medlem

Fler Javaskillers?

Permalänk
Medlem

Javaskillers och +skills i allmänhet. Skit i vad du har för spjut, sålänge du har skills på det. Titan är finemang.

Permalänk

Thunderstroke måste väl nästan vara bättre för en charged strike ama än titan?

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

eftersom att charged strike är en spearskill kanske det är bättre med tex lycanders flank?

Permalänk
Avstängd

Assassin är ganska snabb med kastspjut även om det inte tillhör hennes skills, kan vara bra mot köld/eldförstärkta monster eller andra monster som är livsfarliga att komma nära

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Hmm, jag håller för tillfället på med en dual-claw assasin. Lite osäker på vad hon ska ha för vapen dock, upgraderade Bartuc's, Jade Taloons, eller något annat? Kanske något runord som är bra i claws?

Permalänk
Avstängd

Chaos 3 Socket
Claws Fal + Ohm + Um
9% Chance To Cast Level 11 Frozen Orb On Striking
11% Chance To Cast Level 9 Charged Bolt On Striking
+35% Increased Attacked Speed
+240-344+% Enhanced Damage (varies)
Adds 216-471 Magic Damage
25% Chance of Open Wounds
+1 To Whirlwind
+10 To Strength
+15 Life After Each Demon Kill

2 av dessa blir nog gött

Observera Whirlwind som normalt barbaren använder

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Chaos 3 Socket
Claws Fal + Ohm + Um
9% Chance To Cast Level 11 Frozen Orb On Striking
11% Chance To Cast Level 9 Charged Bolt On Striking
+35% Increased Attacked Speed
+240-344+% Enhanced Damage (varies)
Adds 216-471 Magic Damage
25% Chance of Open Wounds
+1 To Whirlwind
+10 To Strength
+15 Life After Each Demon Kill

2 av dessa blir nog gött

Observera Whirlwind som normalt barbaren använder

hm, skulle aldrig slösa dom runorna på det runewordet, bättre och ta någon unik klo, tex bartucs,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Är det inte lite elakt att just Shout, som ju ger högre Defense, är en synergy skill till Berserk?
Jag tycker bara det är löjligt, det hade varit så mycket mer logiskt om det var War Cry. Det tycker jag man kan unna berserkersarna.

eh, lol? Man maxar alltid BO/Shout ifall man är en ens lite halvbra spelare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia

Grejen är ju den att berserk tar bort all ens defense när man attackerar :).

Hunter(Swe): Jo, det runordet är inte så tokigt, men är det så mycket bättre än upgraderade bartucs? Lär inte använda whirlwind så mycket med tanke på att jag har ganska många andra skills som jag vill använda :).

Permalänk
Citat:

Det finns viktigare skills för vissa barbarer än shout.

Är du en frenzy barb så är det ofta rätt värdelöst eftersom man springer runt som en galning, och när du springer sjunker ditt defence till 0.

Sture: Carged strike för amazoner är nåt av den mest kraftfullaste attack i spelet om använt rätt.

Speciellt med en paladin me lower resist skillen(va fan den nu heter, spelar aldrig paladins).

Med min amazon med den skillen och en paladin med 1 skill på lower resist dödade jag Uberdiablo på ca en halv minut.

Och med titans och lite attackspeed eq så blir man en riktig killing machine mot bossar, dock mot vanliga snubbs är fury bättre.

Sen lite resistance, 75% block, stormshield, dodge och sist lite light absorb så dör man aldrig istortsett.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Citat:

Det skulle göra dig gott att fundera ett tag på hur berserk fungerar.

Permalänk
Medlem

men man ska ju inte köra me berserk
man ska ha concentration eller va den heter, +def, ar och dmg, mycket bättre tycker jag..
sen pumpar man shout/bo/mastery/iron body och kanske bash ^^

Permalänk
Medlem

vet inte om nån redan har skrivit detta men kan någon förklara för mig hur allt funkar med uber diablo å så... vill börja samla på mig annihlus..

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk

Samla på dig kan du nog inte göra men 1 kan du ha per char

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Angående min javazon så har jag nu stoppat in massa light facets och införskaffat COH med +2 skills..
Och även 4 st skillers.
Nu gör jag 1-6850 med chaged strike.

Hur ska jag komma över 10k? :S

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog behöva gå en kurs i "så här får du bra saker" haha
jag har aldrig direkt behövt byta mig till bra grejer då jag hela tiden
fått exets gamla saker när han bytte upp sig.

Men nu har jag gett mig tusan på o spela upp en bra gubbe själv.
Så vad ska man eg ha till en amazon för o bli bra o hur fasikens byter
man till sig bättre saker när man inte kommer över speciellt unika grejer
eller sojs själv?!

Permalänk
Medlem

Har du mycket tid över kan du döda pindleskin flera hundra gånger per dag, efter 5000 runs så garanterar jag dig att du är "rik". Efter ett tag blir man så rik att det inte lönar sig med pindleskin längre, hehe

Jag sitter i tradechannels och byter och har mig, lite som aktier ungefär. Ibland kommer man över nåt.

Permalänk

Varför har Wrist Blade och Katar samma grafik?
Det är den enda förekomsten av vapen som har samma grafik och är inom samma "vapennivå". Det finns alltså två såna vapen med samma grafik på Normal, Exceptional och Elite.
konstigt.

Permalänk
Avstängd

Vad har hänt? tycker det fattas en hel del sidor på den här tråden, har nån rensat den?

Edit:
Glöm vad jag sa, kom just på att jag har ändrat antal poster från 20st till 50st per sida

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Har du mycket tid över kan du döda pindleskin flera hundra gånger per dag, efter 5000 runs så garanterar jag dig att du är "rik". Efter ett tag blir man så rik att det inte lönar sig med pindleskin längre, hehe

Jag sitter i tradechannels och byter och har mig, lite som aktier ungefär. Ibland kommer man över nåt.

Vart hittar jag honom då?

Jag vet inte ens vad som är värt att byta. Vill ju inte komma dit o fråga om folket
vill byta mot skitsaker *skratt*

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Hmm, jag håller för tillfället på med en dual-claw assasin. Lite osäker på vad hon ska ha för vapen dock, upgraderade Bartuc's, Jade Taloons, eller något annat? Kanske något runord som är bra i claws?

Här kan du läsa om alla klor som finns till assassin http://diabloii.calcon.net/asn_katars.shtml
Den bästa klo dom har i hitpoint är för ladder tyvärr, inte kul för dom som bara spelar singelspel

Amorea:
Jag tror det han som vakar ingången till Nihlathak´s tempel
Kolla här annars http://diabloii.calcon.net/monsters5u.shtml

Visa signatur

Permalänk

Ny paladin!

Hej!
Jag har nyligen gjort en Paladin (icke ladder) och har inte en anning om vad jag ska sattsa på, det skuller vara bra om jag kunde få lite tips om vad jag skulle kuna sattsa på eller om just du vill säga vad du har för skills på din Paladin.
Skulle vara skoj om du visa villken eq du hade också eller dina stats.

Visa signatur

"9 kills in a row: In Quake 3 its "Perfect", In Unreal its "Godlike", In Cs its "Kicked By Console".

Permalänk
Medlem
Citat:

Amorea:
Jag tror det han som vakar ingången till Nihlathak´s tempel
Kolla här annars http://diabloii.calcon.net/monsters5u.shtml

Antar att man ska ge sig på honom på hellnivå då, för att få bra saker.
Har inte kommit så långt än med denna gubbe

Edit: Det är inte varje dag man hoppar in i ett baalrunspel och hamnar mitt i ett snack om självmord. Har man fått leka psykolog på diablo också!