Wine:a DC++ fungerar nästan, ett problem.

Permalänk
Medlem

Wine:a DC++ fungerar nästan, ett problem.

Är det någon som möjligtvis har ett svar på varför det blir så att Setup fönstret inte inehåller några "tabs" .. Alltså menar jag rutan med inställningar i själva programmet dc++. ...

Här är en screenshot:

Annars vet jag att det funkar bra, kan få fram hublistan, ansluta till hubbar osv.
Jag har googlat men inte funnit svar men provar här..

(Har redan provat andra klienter, men de funkar ej som jag önskat)

Enkla förklaringar på lösningar är välkommna om det finns enkla förklaringar dvs

Visa signatur

:) Ja morötter är ju gott..

Permalänk

har du provat att konfigurera DC++ genom att redigera DCPlusPlus.xml istället?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IoR_Kongo
har du provat att konfigurera DC++ genom att redigera DCPlusPlus.xml istället?

Jepp det har jag provat en gång förut, men nu när du endå nämmner det så ska jag prova igen.

Visa signatur

:) Ja morötter är ju gott..

Permalänk
Medlem

Lite offtopic men hur gjorde du för att få igång det? Jag lyckades inte sist jag testade. Kopierade de två dll filer som behövdes och ändrade i wine configen. Gjorde du något mer?

Jag kör endast med GTK program och XFCE4. 2.6.5 kernel och senaste Wine.

EDIT: Annars får man väl köra det genom wmware

Permalänk
Medlem

det är jävligt instabilt för mig crashar typ direkt efter man har anslutit till en hubb.

Permalänk

varför använder ni inte någon av de klienter som är skrivna för det operativsystem ni kör?

Visa signatur

your lichen-covered corpuscles are filthy to my fist
infection is your finest flower mildewed in the mist

Permalänk
Medlem

för att dom suger om man jämnför med dc++, iaf dom jag har testat. Anvädnar interfacen är hur grötiga som helst. Det vägs upp lite i dcgui-qt av att man kan tanka från flera peers samtidigt. Men nu är man tvungen att köra 0.3.0-CVS versionen av den för att kunna tanka från folk med hashande dc++....

Permalänk

för mig fungerar dctc/dcgui2 alldeles ypperligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shibuya-Kei
för mig fungerar dctc/dcgui2 alldeles ypperligt

sämre gui får man ju leta efter...

Permalänk
Medlem

sluta wina

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äldre dc++ funkade fint förutom att man fick konfa i dcplusplus.xml och sen blev anklagad för fakesharing stup i kvarten, i nyaste blir settingsdialogen bara 4mm bred så ja kan inte ställa in nånting

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har lyckats winea DC++ men det crashar så fort jag försöker påbörja en nedladdning. Jag får även den fula configgrejjen.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

för mig fungerar det att wine, dock så kommer ett flertal crashrutor upp, dock fungerar det att köra under tiden så det blir i praktiken oanvändbart

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphinx

handlar nog mycket om vad man är van vid, jag tycker tex dc++ är betydligt grötigare och mindre intuitivt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

qt är ändå snabbare än gtk, tyvärr

Visa signatur

When you say "I wrote a program that crashed Windows," people just stare at you blankly and say "Hey, I got those with the system, for free." -Linus Torvalds

icq #626553 / mythic98@home.se

Permalänk
Medlem

Lite gammal tråd... men jag undrar ifall någon lyckats komma förbi att dc++ krashar så fort man påbörjar en nedladdning? jag har samma problem =/

Permalänk

QuickDC minns jag en klient som heter den använder Qt, minns dock inte varför jag inte gillade den.
Finns ju även mldonkey som jag dock aldrig lyckats fatta hur man använder och är jättemysko.

Permalänk
Medlem

Har ni provat med ODC då, är ju nästan samma program.

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z3roX
Har ni provat med ODC då, är ju nästan samma program.

OpenDC startar inte alls =/ Det verkar hänga sig efter att rutan med Sharing files kommit upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphinx

Vadådå? Föredrar dc_gui2's tabbar osv mot de flesta andra klienters kaotiska system med massor av fönster i fönster osv.