Permalänk
Medlem

Ixus, ska köpa digitalkamera

Vilken av de i länken nedan skulle du köpt?

http://se.pricerunner.com/photography/digital-cameras/details...

Eller har ni något annat som ni anser är ett bättre köp?

edit: Nya kameror.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Hedersmedlem

Canon Digital IXUS II
för en sån har jag + 256mb SD kort

Permalänk
Medlem

Lägg till drygt 700:- så får du en IXUS 430 istället. Billigare minne till den också, så det tjänar du på.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Ska bara ha 128 i minne iaf, och det är samma pris.

Blir lite häftigt i pris, har varit sjuk i två dagar och får ingen lön för dem.r den annars så mycket bättre(700:-)?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tips: minne och extrabatteri köper man billigt på zebramedia.biz
är jäkligt nöjd med min iXUS 400

Visa signatur

(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)

Permalänk
Medlem

Har en IXUS II... är väldigt nöjd med den Bara att köpa..

Permalänk

Om du nöjer dig med 2x optisk zoom så är nog Ixus II tillräcklig. Själv så har jag Ixus 430 och är riktigt nöjd, många inställningsmöjligheter, vet iofs inte hur Ixus II är på den punkten. Sen så är det ju inte så dumt då compact flash är så mycket billigare. Även om du inte behöver ha mer än 128 mb just nu så kanske då ändrar dig senare. Själv så har jag 128 + 256. Det går åt när man är borta ett tag och inte har möjlighet att tanka över bilderna och inte vill dra ner på upplösningen.

Visa signatur

Amilo XI 1546, CD T2500, 1GB DDR2, 2 x 80 GB RAID0

Permalänk
Medlem

Köp en ixus 430.
400 hade kamera tronen länge och 430 är i princip samma kamera förutom att den har pictbridge, alltså du kan skruiva ut direkt till skrivare med en kabel.

Har haft min 430 nu i drygt 1 vecka och är mycket nöjd med den.
Köpte till 256 CF kort.
Du kan köpa den från pixmania för 3500 kr.....
Eller betälla den från USA, fast då heter den powershot s410. i USA kostar den drgt 2700.

Kan berätta att jag blev jefligt sur när jag hittade den för 2700 i USA, ska nämligen dit i oktober.
Men å andra sidan hade jag missat en massa fins sommarbilder då

Läs lite recensioner på nätet. finns en nisse på nätet som har en sida...
steves digicams....googla på det...

Han testar alla kameror och varje recension är på drygt 10 sidor och vädligt djupgående.
Jag bestämmde mig för 430:n efter jag läst hans recension.

Jag är i full gång att spara ihop till ett undervattenhus+512 CF+extra batteri och Canons portabla skrivare.....sen har jag hela kitet )

Oj...blev långt inlägg....
Men som sagt kolla steves digicams....

*EDIT* Tack så hemsk mycket för tipset LOST_ONE om Zebramedia, Canons batteriet var sjukt billiga där!!! 86 spänn. Drar iväg en beställning direkt!

Visa signatur

Main: Asus Zpehyrus G14; 6800HS, RX6800s, 48gb ram
Server: B460m, 10600K, 64gb ram, P2000, 2x14TB, 2x1TB NVME

Permalänk
Medlem

köp ixus 500 den är skit bra.. helnöjd med den.. blir finfina bilder o mycket inställningar o leka med.. gedigen kamera som känns robust..

va tjejjen som köpte den från tyskland tog 2 dar för den att levereras vid dörren o man fick ett 128 mb minne till för 4000 sök på tyska pricerunner tror det va där hon hitta den

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Ixus 430 är en bra kamera, enkel att använda och tar bra bilder. Den känns gedigen också.

Tyvärr saknar den manuella inställningar, sen är den ju väldigt liten, nästan lite för liten

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk
Medlem

Ixus 430 är tyvärr för dyr.

Men ingen som tycker/tror IXUS i är en bra kamera? Den är ju så liten och vacker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KLET
Jag är i full gång att spara ihop till ett undervattenhus+512 CF+extra batteri och Canons portabla skrivare.....sen har jag hela kitet

Vill du se undervattensbilder tagna med en IXUS 400 så kolla här. Bilderna är visserligen förminskade, men det ger ändå en liten fingervisning om hur bra de blir. Kan lägga upp någon extra orörd också. Ska bara leta fram bilderna igen...

*letar...* Ok, här är ett par stycken. (1600*1200, drygt 9MB totalt)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Ixus 430 är tyvärr för dyr.

Men ingen som tycker/tror IXUS i är en bra kamera? Den är ju så liten och vacker.

Spara lite till, tro mig, du kommer inte ångra dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Surt att man inte kände till zebramedia när man pröjsade 500 spänn för ett skitGP batteri på skitteknikmagasinet.... fanskapet håller ju lika länge som det fyra år (?) gamla originalbatteriet

Jag kör med första ixusvarianten... 2.1megapixels duger bra . . .

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·
https://fightchatcontrol.eu

Permalänk
Medlem

Men 185 gram och sämre på att ta film +700:-.

Det är inte värt det. Ska bara ha den och fota lite smågrejer och leka med den.

edit: Nu är det klart, blir en Ixus IIs eller en Ixus 430.

Kolla dessa länkar och säg om de är värt de extra pengarna 430 kostar.

Båda:
http://se.pricerunner.com/photography/digital-cameras/details...

http://www.cyberphoto.se/compare.php?tekniska_artnr%5B1%5D=ix...

IIs:
http://www.cyberphoto.se/canon/digital/ix2s/ix2s.php

430:
http://www.cyberphoto.se/canon/digital/ixus430/ixus430.php

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

2.1 megapixlar tycker jag låter lite, men det beror förstås på vad man skall använda kameran till och man skall väl inte stirra sig blind på dessa heller.

Permalänk

Ixus I

För allt i världen köp en Ixus i !

Har den själv, sjukt snygg och smidig och tar extremt bra bilder! Slår en Sony P10 som kostade nästan dubbelt så mycekt när den var ny!

Den pallar ljus och mörker vädligt bra! Bra inställningsmöjligheter och funktioner! Snabb! Skarp skärm som syns mycket bra i solljus!
Bästa prylen jag ägt i hela mitt liv! Och det är sant! Älskar den!

EDIT: Det är den bästa kameran som finns i förhållande till storlek. Finns ingen i samma storlek som överhuvutaget kan mäta sig med den i bildkvalité i förhållande till storlek! Den slår även de många kameror som är betydligt större! T.ex. svindyra Sony P10...

/ Tim

Permalänk
Medlem

Men nu får nu inte gå tillbaka till den modellen. Visst är den snygg, men jag testade den i en butik, lite konstig att använda, sen vill jag ha en riktig sökare.

edit: Blir en Ixus i nu iaf, för 2259:- hem till dörren. Billigt.

TECHNIKdirekt är lungt att handla ifrån?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mina erfarenheter med TECHNIKdirekt är inte de bästa, men jag vet andra som handlat därifrån utan bekymmer. (Mitt problem vara att de inte hörde av sig när det hade gått 4 veckor fastän att de satt 14 dgr som leveranstid, så jag avbeställde istället. Fick svar på min avbeställning efter ytterliggare en vecka...)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men det är värt de 600:- det är billigare. Bara jag får det på några veckor iaf.

Visa signatur