Permalänk
Avstängd

Problem med mitt nya moderkort

Har lite problem med mitt nya moderkort (Asus K8N-E deluxe nforce3 250mb). När jag satt ihop alla delar å ska trycka på "on" knappen så knäpper det till i datorn, prollefläkten snurrar ett varv, sen händer ingenting. Helt dött. Har testat allt som går, men datorn vill inte gå igång.
Kan det vara som så att mitt nätagg har pajjat, eller är det mitt moderkort som är trasigt?
Detta är riktigt frustrerande....

Visa signatur

386 SX @ 25mhz(kan trycka på en knapp så blir det 50mhz), 4mb ram(skall beställa 4mb till när jag får pengar), 40mb ibm hårddisk @ 80mb, pcspeaker(skall köpa ett soundblaster när jag får pengar), 14" färgskärm, grafikkort som kan visa 256 färger. kan spela day of the tentacle utan att det hackar.

Permalänk

Det låter som om dit nätag är lite svagt. Skulle tästa ett annat. HUr monga w har du på dit i dag.

Visa signatur

2600+ @ 2312 185*12.5;1,7V; Powercolor 9800Pro@XT; Geil DDR 2*512 3200; 2*80Gb Maxtor 7200, Raid 0;

Permalänk

Kolla upp on - knappen !! ??

Verkar som den får ström och lägger av !...
så det kan vara power switchen som ej funkar riktigt som den ska ???

Permalänk
Medlem

Hårddisken om det var fel på powerswitchen skulle INGET hända när han tryckte på on-knappen. Men nu startade ju fläkten som han sa. Nätagget mest troligt.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Ykalon: Jasså , ojdå !

Det var fel på min powerswitch , datorn gick i ca tre sekunder och la sedan av.
fungerade ibland en längre stund.
Rev isär hela datorn ,skickade in komponenter på kontroll , provade alla tänkbara åtgärder.

Visade sig senare det var powerswitchen.
Böt ut den och allt fungerade som vanligt.
Så det kan mycket väl vara den.!!
...men det kan ju också vara nätagget.

Bara o starta felsökningen...lycka till !