någon som har ps2 delar?

Permalänk
Medlem

någon som har ps2 delar?

Hej.

vet inte rikitgt vart jag skulle placera denna tråd, så det fick bli här.

Jo jag behöver "reservdelar" till mitt playstation 2.
jag har sökt runt på internet men inte hittat det jag behöver.

Det jag behöver är "luckan" som kommer ut, som man lägger skivan på pga att min har gått av alltså inte hela "boxen" bara luckan.. och den där lilla vad ska man kalla det, skyddet längst ut på luckan "med en ps2 logga"

så är det nån som har nåt gammalt ps2 eller nån som kanske lagar ps2 och det har blivit över eller liknande så är jag hemskt sugen på att köpa eller eventuellt få just de två delarna.

ge gärna tips också om ni vet nåt ställe där jag kan få tag på delarna.

tack på förhand

Permalänk

DVD-norden i Göteborg och psxcare.com i stockholm modifierar xbox och PS2, de om några borde ha lite reservdelar liggande.

Visa signatur

AMD+ATI

Permalänk
Medlem

Apropå PS2.. En skiva har fastnat i CD-släden (den har åkt in lite för långt och ligger inte i "spåret). Garantin har såklart gått ut och jag har flyttat från Uppsala där det köptes till Bergen i Norge nu i sommar ,vart ska man vända sig för att få det lagat?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core 2 Duo E6600/Asus P5BDLXWIFI-AP/Corsair TWIN2X 6400 4096MB
Radeon 4850/Samsung SpinPoint T166 500GB/Creative SB X-Fi XtremeGamer

Permalänk

Findah: Skruva upp ps2.an och pilla lite

Permalänk
Medlem

Desperado:
Jag har redan kontaktat psxcare.com och frågat, väntar på svar ifrån dem.
jag tänkte bara om nån kanske hade nåt så skulle det bli lite enklare.
tack iallafall för förslaget.

Findah:
Det är inte allt för svårt att skruva upp en ps2.
Om jag var du skulle jag öppna den och pilla till den istället för att lämna in den. kostar nog massor också :/

Permalänk
Medlem

Jag har en PS2 som inte läser skivorna längre, i övrigt fungerar all mekanik. PM mig.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah
Apropå PS2.. En skiva har fastnat i CD-släden (den har åkt in lite för långt och ligger inte i "spåret). Garantin har såklart gått ut och jag har flyttat från Uppsala där det köptes till Bergen i Norge nu i sommar ,vart ska man vända sig för att få det lagat?

Ja men du har alltid 2år reklamationsrätt. Prova att hävda att det är ett fabrikatsfel, om du inte har orsakat det själv. Annars är det bara att skruva och pilla. Lär ju inte bli värre än vad det är nu

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

Jag har också ett PS2 som skivan hade fastnat i. Jag öppnade det och pillade ut cd:n. Men nu när jag har satt ihop allt igen så funkar det inte. Och jag har ingen garanti eftersom jag har öppnat det. Ganska surt efterson mamma och pappa köpte det till mej när jag fyllde år för typ 3600:-. Det var rätt så länge sedan. Kan jag skicka in detta till Psxcare och få det lagat? Föresten psxcare var med i nyheterna för ett tag sedan i ett reportage om chippning.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy