Permalänk
Medlem

Kyl..

Nu! Skulle detta fugera: Om inte säg även varför..!

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Det funkar inte eftersom att luften aldrig blir kallare än rumstemperaturen.

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem

det borde funka eftersom du har en pelt också

Visa signatur

Elda upp skiten så de rycker om den!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Okej nu fick jag både svaren, Ja ock nej...

Jag använder en pelt som kyler ner luften som fläkten blåser mot burken...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

du måste göra en "låda" att ha kalla sidan mot med drickan i.. annars kommer kylan försvinna

Permalänk
Medlem

Ja så klar!! Allt kommer kapslas in med frigolit o masonit...

men jag undrar om det fugerar att kyla drickan på det sättet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

är det inte enklare att köpa en liten drickakyl för några hundra?

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa

Permalänk
Medlem

Visst kommer det att kyla din dricka. Se bara till att den varma sidan blir avskärmad så att det inte blåser varm luft på den den kalla kylflänsen.

Permalänk

Jag tror det skulle bli större verkningsgrad om det istället för fläns på den kalla sidan satt en box av t.ex 10mm aluminium som läsken precis fick plats i. Och så isolering runtom förstås. Alternativt en isolerad låda med ett runt hål i toppen som läsken precis kunde stickas ner i, och sen i lådan satt den kalla kylflänsen, eventuellt med en liten 40mm-fläkt på låga varv för att röra om luften inne lådan. MYCKET bättre. Då skulle det inte behöva kylas ner rumstempererad luft hela tiden, utan den kyler ner luften som redan är kyld. Det är ju så de små kylskåpen funkar.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

Självklart måste det vara inkapslat på något sätt, precis som madmodder skriver. Men det är fortfarande viktigt att skilja varma och kalla sidan Det var en erfarenhet jag fick från min "raketkylare".

Permalänk
Medlem

Okej tack för alla svar!: Tror ja kommer bygga så att jag fixar ett rör med liite större diameter en vanlig colabukt har, (nån som vet hur stor en är, har ingen o mäta) Sätta en fläns o pelten längst ner o sen täta/isolera runt om med frigolit lr nåt annat som håller värme och är lätt, (nåt tips)

Till magoo Ja Visst kan man det men om man kan hitta lite frigolit o sen få en pelt för 60kr +frakt av Giz så tycker ja det e såå mycket lättare!! det är även kul o bygga egna saker!!

Mvh Jim

Visa signatur

Permalänk

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=32051...
Gör som dom har gjort... Verkar vara ett smartsätt...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Det var nåt sånt ja hade tänk mig:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, förlåt mig att jag var lite trött
Nu är jag desto piggare och ser att han hade ett litet peltierelement på bilden...

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem

Jo ja va med lite trött därför mina paint-$k1ll$ inte e dom bästa

Visa signatur