Permalänk
Medlem

Pyttsan..
Smällde med en FS1a en gång.. litade aldrig på dem sen..

Permalänk
Medlem

de ska va honda mt5 ffs!!
dom går att trima som faen! man kom ju lätt upp i runt 120blås med 70cc å 24mm förgasaren saknar moppen lite faktiskt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0b
Pyttsan..
Smällde med en FS1a en gång.. litade aldrig på dem sen..

Att man krockar är oftast förarens fel, om nu inte en fågel åker in i en eller något sånt, men annars så är det alltid förarens fel... Åker man in i fordonet framför så ligger man för nära eller så har man dålig uppsikt rakt fram, så skyll inte på mopeden... de e bara fegt..

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_bomb
Bullshit att de går sönder av vibrationer! Jag hade två sånna 30cmrör från Kjell o Co på min 740 turbo för ett par år sedan. O då menar jag inte de plastinkapslade rören, utan sånna sugrörstjocka glasrör bara. Satt i grillen o nere i framspoilern i ett helt år utan o gå sönder. Har ett av dem i datorn nu till o med...

Dessutom är det fult med mopeder som ser ut som julgranar på skottkärrehjul...

Kan ju tillägga till ovanstående skribents inlägg att det är E-märkta lampor o lysen som gäller på fordon, ALLA andra är förbjudna oavsett färg eller riktning...

inte särskilt snyggt med blöjraggare i neonbelysta-740-needforspeed-wannabe-traktor heller för den delen, speciellt inte när dom låter som du....lite trevligt upplysande istället för din skitiga attityd skulle nog vara mer på sin plats...

Visa signatur

Human...bad...
Computer...goood...

Permalänk
Medlem

Slog till på en Derbi senda R1 jag, helt fel val eftar att ha testat kompisens lilla systers trampmoppe, rosa eller vit (minnet är svagt) och ett litet handtag på att man kunde bära iväg den, såna moppar till folket

Visa signatur

http://risfras.ostabil.nu - mitt projekt arbete av community stil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n_
Att man krockar är oftast förarens fel, om nu inte en fågel åker in i en eller något sånt, men annars så är det alltid förarens fel... Åker man in i fordonet framför så ligger man för nära eller så har man dålig uppsikt rakt fram, så skyll inte på mopeden... de e bara fegt..

Det var inte alls mitt fel.. det var alkoholens fel

Permalänk
Medlem
Citat:

På min tid, när jag själv var moppepojk med ett överdrivet trimintresse, så skrattade man åt allt som hette automatväxlat..
Och tro mig, det gör jag fortfarande..
Var har ni självrespekten när ni kör omkring med de här små leksakerna?

Det är ju knappast så man tänker "Faan vilken cool moppe" när det kommer en sån där förbiknattrande.
Det är tjejer som vill åka sån moped.. Knäna ihop och jämfota med fötterna..

Javisst, jag diskriminerar väl säkert nån när jag säger TJEJMOPED.. men allvarligt grabbar..
Sälj leksakerna och köp en cross eller nåt istället.. att de är svarta hjälper inte..

DE SER FORTFARANDE UT SOM TJEJMOPEDER, ROSA ELLER INTE!

Det är knappast så man tänker "Faan vilken cool moppe" när en Honda MT kommer förbiknattrande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmPz
Nu råkar det vara så att det är olagligt med extra belysning på en moped (eller vilket fordon som helst för den delen).
Det ska vara vitt ljus fram, rött bak, och orange blinkers. Att montera extra lampor och/eller färger som avviker från detta är olagligt, och du kommer att bli stoppad i första bästa poliskontroll.
Sorry.

Det spelar ju ingen roll eftersom den ändå är trimmad. Så blir han stoppad så är han körd ändå.

Permalänk
Medlem

Hehe.. Jofan koppla in skiten bara.. Men sen kommer problemet.. Den stackars generatorn på skrotern kommer aldrig palla att ladda batteriet tillräckligt.. Så antingen kommer ni få stödladda det en massa eller så slänger ni i ett bilbatteri under pudan...

Svar till någon av föregående som skrev nått i stil med att dessa "Eu-mopeder" inte är nått att glida runt på.. :
När du säger så så ska du inte dra alla över en kam.. Det finns faktiskt två sorters eu-mopeder: skotrar (skrotrar även kallat) och så finns det de eu-mopparna som liknar vanliga mopeder fast dom har reg-skylt...

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem
Citat:

Javisst, jag diskriminerar väl säkert nån när jag säger TJEJMOPED.. men allvarligt grabbar..
Sälj leksakerna och köp en cross eller nåt istället.. att de är svarta hjälper inte..

Här har vi en som inte sett någon MHR teamspeed kittad scooter eller med dylik setup, smakfullt stylad, för då hade du inte tyckt att det var så "töntigt" längre. Potential finns det allt. Men cross är ju inte illa det eller.

Permalänk
Medlem
Citat:

På min tid, när jag själv var moppepojk med ett överdrivet trimintresse, så skrattade man åt allt som hette automatväxlat..
Det är ju knappast så man tänker "Faan vilken cool moppe" när det kommer en sån där förbiknattrande.

Kan man hålla med mer?
minns med ett leende min Mustang mamba (gjorde 100km/h+), min KS50 och min DT
DET va mopeder... när man trimmade så vart man skitig om händerna, inte som nu när man bara pillar dit ett chip eller nåt.

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa

Permalänk

Nån som vet en guide på internet, helst med bilder där dom drar pluggen ur en scooter?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saintnikolaus
inte särskilt snyggt med blöjraggare i neonbelysta-740-needforspeed-wannabe-traktor heller för den delen, speciellt inte när dom låter som du....lite trevligt upplysande istället för din skitiga attityd skulle nog vara mer på sin plats...

Oj, förlåt så mycket, var inte meningen o trampa nån på fötterna. Du kanske åker såndär rosa flickmoppe själv med massa julgransslingor hängandes kors o tvärs i alla regnbågens färger?
Själv tycker jag nog ändå att det är lite coolare med en turbomatad BIL med närmare 250hk vars motor jag mekat i varenda liten del själv, än en liten rosa TJEJMOPPE som låter som en elvisp on steroids när den kommer, men det är kanske bara jag...

Visa signatur

Peter

Permalänk
Citat:

Oj, förlåt så mycket, var inte meningen o trampa nån på fötterna. Du kanske åker såndär rosa flickmoppe själv med massa julgransslingor hängandes kors o tvärs i alla regnbågens färger?
Själv tycker jag nog ändå att det är lite coolare med en turbomatad BIL med närmare 250hk vars motor jag mekat i varenda liten del själv, än en liten rosa TJEJMOPPE som låter som en elvisp on steroids när den kommer, men det är kanske bara jag...

har tyvärr inte råd med det...och ditt patetiska försök att förolämpa mig misslyckades tyvärr, du bekräftade bara vad jag redan visste...wow! en BIL!....så jävla tufft...volvo!...att du ens skrev så fann jag otroligt roande, tack för dagens skämt...

nä, det handlade snarare om att du var ganska dryg och nedlåtande i dina svar, där du även visade på en ganska kraftig besserweisser-attityd. därför kunde jag inte låta bli att kommentera dina inlägg på ett liknande sätt... och nej, det är snarare jag som ska be om ursäkt...förlåt att jag trampade på din världsbild...DU ÄÄR BÄST, lilla Peter...

vill be om ursäkt för att jag hjälpte till att sänka nivån på denna tråden...

Edit: La till ett "du" och en ursäkt till..

Visa signatur

Human...bad...
Computer...goood...

Permalänk

Håller med saintnikolaus.

Sen är inte alla på detta forum 18 år och kan ta körkort. Föresten e min farsas saab 9.5 med turbopaket mycke coolare än en gammal volvo.

Ägd.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av saintnikolaus

har tyvärr inte råd med det...och ditt patetiska försök att förolämpa mig misslyckades tyvärr, du bekräftade bara vad jag redan visste...wow! en BIL!....så jävla tufft...volvo!...att du ens skrev så fann jag otroligt roande, tack för dagens skämt...

nä, det handlade snarare om att du var ganska dryg och nedlåtande i dina svar, där du även visade på en ganska kraftig besserweisser-attityd. därför kunde jag inte låta bli att kommentera dina inlägg på ett liknande sätt... och nej, det är snarare jag som ska be om ursäkt...förlåt att jag trampade på din världsbild...DU ÄÄR BÄST, lilla Peter...

vill be om ursäkt för att jag hjälpte till att sänka nivån på denna tråden...

Edit: La till ett "du" och en ursäkt till..

Man får fan ta sig en redig funderare på om ni verkligen är 18+ och har bil. ni beter er då ungefär som jag och min bror gjorde när vi va 5 och satt i sandlådan och bråkade om vems bil som va snabast... Skärptill er! detta är Dessutom ett datorforum inte ett forum för folk som gillar att skryta om va dom har för bil. Om du inte tycker om "elvispar" skit i att skriva det för jag tror inte nån vill veta om du inte gillar moppen, killen vill ha hjälp att koppla in ett neonrör hjälp han med det istället för att spela frän-stor-pojk-med-feta-biiilen! Skärp er!

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av graffe-mannen
Håller med saintnikolaus.

Sen är inte alla på detta forum 18 år och kan ta körkort. Föresten e min farsas saab 9.5 med turbopaket mycke coolare än en gammal volvo.

Ägd.

Piskar din pappas framhjulsdrivna gubbil med min bmw ändå... Ägd kan du vara själv...

Ska nog inte besvära mig med att snacka mer bilar med folket här inne då kunskapsnivån om det hela verkar minst sagt låg...

Men visst... koppla du in ett gäng lysdioder på din coola moppe. Ta ett gäng neonrör också, finns många ställen som säljer fordonsanpassade rör som tål både väta och vibrationer. Närmaste Mekonomen har det nog till o med. Iallafall här i stan då de börjat ta in universal"styling" i stora högar... Angående nåt inlägg om att generatorn inte skulle orka med osv osv så drar varken lysdioder eller neonrör några större strömmar, så nåt bilbatteri lär inte behövas. Ett friskt fräscht o nyladdat moppebatteri torde räcka fullgott.

Visa signatur

Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Så du föredrar spännbögsmopeder? Av egen erfarenhet säger jag att 80% av de på "crossmoppar" är hockeygrabbar och liknande skit som försöker vara coola. Återstående 20% av är mesar som gör det för grupptryckets skull.

Det är ju inte direkt så att man tänker "Faan vilken cool moppe" när en såndär skit sommer förbifarande. Ni vet inte hur fel det ser ut

Stilrena svarta scootrar är det enda man kan åka på.
Nån som vill argumentera?

Permalänk
Medlem

Oj, så stora killen har en bmw också, jävlar nu är jag impad.

Den ända som är ägd här är du, peter.
Otroligt underhållande att se din reaktion, du reagerade PRECIS som en moppefjortis som har fått sin mopeds prestanda och duglighet ifrågasatt.

Sen vad menar du med att kunskapsnivån här är minst sagt låg? Jag är säker på att du tycker det bara för att du inte får medhåll om att din 740 med neon är tuff.

och MatZiie, shit vad jag hatar när folk glider in med såna kommentarer som "och ni ska vara 18 bast" utan riktig anledning. I det här fallet var det var ju bara en av dem som som inte höll nivån.

Permalänk

Känns meningslöst att försöka argumentera att det faktiskt ÄR häftigare med en bil än en moped, då säkerligen 80% av folket som hänger här är finniga femtonåringar...
Mitt påpekande med att kunskapsnivån här inne vad gäller bilar var låg riktades främst mot killen vars pappa hade en saab. De flesta med lite vett i huvet vet att en bakhjulsdriven bil med samma hkantal som en framhjulsdriven bil kommer duktigt först över mållinjen.
Men men, enough said. Fortsätt med era moppelekar o börna runt lokala Konsumbutiken o dricka folköl, who gives a shit?

Visa signatur

Peter

Permalänk
Medlem

Nu ska man inte blanda ihop Volvo och bilar, Det är inte riktigt samma sak.
Allra minst en pensionärscontainer som 740.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wentor-
Så du föredrar spännbögsmopeder? Av egen erfarenhet säger jag att 80% av de på "crossmoppar" är hockeygrabbar och liknande skit som försöker vara coola. Återstående 20% av är mesar som gör det för grupptryckets skull.

Det är ju inte direkt så att man tänker "Faan vilken cool moppe" när en såndär skit sommer förbifarande. Ni vet inte hur fel det ser ut

Stilrena svarta scootrar är det enda man kan åka på.
Nån som vill argumentera?

Ärligt talat föredrar jag inte mopeder av någon sort..
Men "spännbögsmopeder", det var faktiskt kul..

Förstår bara inte charmen med mopederna av idag.. skulle ju hellre ta en Compact än en "scooter".. blanda oljeblandat utanför macken.. vrida lite på förgasaren för att den inte ska fyrtakta.. faktiskt få kämpa lite med trimmet istället för att ta ut en plugg ur förgasaren..

Och vad är det att argumentera om egentligen?
Jag lägger fram åsikter från min generation, ni fattar ju inte ens vad vi pratar om..

Permalänk
Citat:

Känns meningslöst att försöka argumentera att det faktiskt ÄR häftigare med en bil än en moped, då säkerligen 80% av folket som hänger här är finniga femtonåringar...
Mitt påpekande med att kunskapsnivån här inne vad gäller bilar var låg riktades främst mot killen vars pappa hade en saab. De flesta med lite vett i huvet vet att en bakhjulsdriven bil med samma hkantal som en framhjulsdriven bil kommer duktigt först över mållinjen.
Men men, enough said. Fortsätt med era moppelekar o börna runt lokala Konsumbutiken o dricka folköl, who gives a shit?

Jag siktar högre här i livet än att veta vilka bilar som har fram lr bakhjuls drift, men men...

Grattis Peter, du borde vara stolt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

EU-Moppe med belysning?
Hualigen, ZÜNDAPP CS50 med Superterm-70cc, Bing20, hemmafilat insug, hemmapulat luftfilter, och ett ruskigt tomt avgasystem
Bakjulet på alla växlarna om man drevar rätt

Ahh, måste fan gräva fram zundappen

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem
Citat:

*Samlar ihop massa polare och ställer sig bakom b0b och nickar medhållande*

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

Haha, skön tråd det här.. man kan ju kalla det "Windows eller Linux-syndromet"...

koppla in lysdioderna du, göm undan ljuskällan så ere lungt... och stäng denna tråd innan den urartar sig.. eller byt namn på den och flytta den till Övrigt...

Visa signatur

/car2ns

Permalänk

Tycker den e ganska underhållande jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av graffe-mannen
Tycker den e ganska underhållande jag

Jo, de tycker jag med... alltid kul när folk bråkar om småsaker, riktigt underhållande, men de e ju synd o snacka om det i en tråd som inte handlar om det.. därför borde den efter killen fått hjälp flyttas till Övrigt för fortsatt diskussion..

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Hedersmedlem

Herregud vad mycet offtopic.
Den här tråden är förstörd, orkar inte med någon rensning.

*Tråd låst*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe