Permalänk

Intressant fynd hos dataprince :p

Var inne med en kompis på stan (sthlm) idag för att köpa ett 64 system. Efter att besökt en 7-8 butiker utan att hitta en enda 64 cpu på lager bestämde vi oss att hälsa på hos dataprince (hade sett att dom iaf hade såna på lager...)

Efter lite snack med en säljare gick vi till kassan för att hämta cpun. Dom kommer med en oboxad cpu (när vi ville ha en boxad 3200+ iom att dom är av newcastle typ) och vi berättar direkt att vi ville ha en boxad. När damen i kassan är påväg för att byta ut den fick jag idén att kolla vad hon hade i handen och upptäckte att det var en ADA3200AEP5AR med CAABC steppning (clawhammer med CG chip och 1mb L2) Inte det första jag hade tänkt mig hitta hos dem speciellt inte då dom inte har den på deras hemsida
Så dataprince är mina nya favos

Nån som vet hur mycket man kan komma upp i med dom? Moderkortet kommer inte förrens på måndag (msi k8n neo platium)

Permalänk
Medlem

De får väl in nya prollar som alla andra butiker, men det ska bli kul när du skriver en tråd om "DATAPRINCE vill inte ta emot min trasiga AMD64!!!!1111!!!"

Deras support är inte känd för att vara bäst direkt..

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad tråden handlar om, fick du en bevisat bra stepping eller? För som jag har fattat så klockar alla newcastle bättre än clawhammer.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clew
De får väl in nya prollar som alla andra butiker, men det ska bli kul när du skriver en tråd om "DATAPRINCE vill inte ta emot min trasiga AMD64!!!!1111!!!"

Deras support är inte känd för att vara bäst direkt..

tycker deras service är helt ok. Min polare fick byta sin hårddisk där efter att han själv förstört den. Själv fick jag ett helt nytt nätagg för jag tyckte det jag fick med chassit hade för dåliga spänningar.

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

Dataprince nya hemsida är väl svartalistan eller ARN, dvs allmänna reklamations nämnden. Har aldrig varit med om så kass och okunnig personal. Tom deras chef var ett stort miffo. Har personligen aldrig handlat där men hjälpte en kompis som höll på att bli blåst på ett datorpaket. Slutade med att chefen ville polisanmäla mig för att jag förstörde hans rykte för att han blev fälld av ARN och hamnade på svarta listan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stal
Dataprince nya hemsida är väl svartalistan eller ARN, dvs allmänna reklamations nämnden. Har aldrig varit med om så kass och okunnig personal. Tom deras chef var ett stort miffo. Har personligen aldrig handlat där men hjälpte en kompis som höll på att bli blåst på ett datorpaket. Slutade med att chefen ville polisanmäla mig för att jag förstörde hans rykte för att han blev fälld av ARN och hamnade på svarta listan

Haha! Den var bra!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stal

Näfan, är det det här fallet som varit med på svarta listan? läste om det för kanske 2år sedan. han anklagade er för att vara från något annat företag som ville förstöra för dataprince?
sorry för OT

Permalänk
Medlem

peter liu eller va fan han heter ska man absolut inte lita på... ni som gör det får skylla er själva.. det jag fick göra

Visa signatur

asus a7n8x delux, radeon9800 120gb,2600+,2* 256 pc4000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord-k
peter liu eller va fan han heter ska man absolut inte lita på... ni som gör det får skylla er själva.. det jag fick göra

Jag med eller rättare sagt min mamma.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Huuuuhaa, får kraftiga rysningar och dåliga minnen ploppar upp i huvudet när jag hör talas om den lilla jäkla grodan.

Jag har haft riktiga duster med DP för cirka 3.5 år sedan, och efter det så kan jag inte göra annat än att snacka skit om dom.

Jag hade ett moderkort som var köpt av dom där 2 PCI portar inte fungerade, och dom ville självklart inte hjälpa mig med att få det utbytt. Efter ett flertal försök att ringa idioten till chef (fick ringa med dolt nummer för han kände igen mitt och svarade inte) så fick jag tag på honom. Efter ungefär 30 sekunders samtal bad han mig vänta och började sedan att trycka på lite knappar på sin telefon. Det slutade med att jag blev bortkopplad från honom och ihopkopplad med någon annan stackare som också hade bekymmer med Miffot. Efter det har jag svurit på att aldrig ha något med DP att göra.

Jag kan rekommendera vilken butik som helst till mina vänner (och ovänner) men inte DP.

PS. Vi var 3 stycken på jobbet som bäställde därifrån samtidigt, och alla fick vi problem som inte åtgärdades. Självklart blev dom anmälda till ARN.

Visa signatur

Alla som tror på psykokenesi. Lyft min högerarm!