Filen vill inte gå bort ?

Permalänk
Musikälskare

Filen vill inte gå bort ?

Hej

Försöker deleta en fil men det står bara, "används av ett annat progarm" vilket den inte gör.

Hur tar jag bort den ?

EDIT: kan inte ta bort den i felsökertläge ens !!!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det står i FAQen.

Den här filen används och går inte att ta bort
[i]
Enligt malistix brukar det hjälpa att stoppa processen "wowexec".
Om det inte gör det kan du testa programmet WhoLockMe för att få reda på vilken/vilka processer som använder filen/mappen.[/i]

Visa signatur

must!

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
Det står i FAQen.

Den här filen används och går inte att ta bort
[i]
Enligt malistix brukar det hjälpa att stoppa processen "wowexec".
Om det inte gör det kan du testa programmet WhoLockMe för att få reda på vilken/vilka processer som använder filen/mappen.[/i]

Det programet funkar inte...

Vad skriver man för commando i kör för att stänga av en prosses ?

Enligt malistix brukar det hjälpa att stoppa processen "wowexec"."

Men den prossesen finns inte i "proseser" så jag fattar inte varför jag ska stoppa den ?

Måste verkligen ha bort denna filen, hela datorn blir slö som fan pga den.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier

Permalänk

Testa "SHIFT+Delete"

Visa signatur

...Many soldiers eighteen years, drown in mud no more tears. Surely a war no-one can win, killing time about to begin...

Permalänk
Musikälskare

går inte

står att filen används av c://WINDOS/explorer.exe

tror det är virus

faaaan måste installera om win eller ?

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
går inte

står att filen används av c://WINDOS/explorer.exe

tror det är virus

faaaan måste installera om win eller ?

Kört någon antivirussökning då?

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

antivirus

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Musikälskare

ja då...

Testade att starta med dos disket men jag har filen på en sata partion...

hur gör man för att hitta den ?

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

kör igång aktivitetshanteraren och stäng ner alla explorer.exe processer och kör sen igång en cmd.exe process
sen är det förhoppningsvis bara att ta bort den där

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante84
kör igång aktivitetshanteraren och stäng ner alla explorer.exe processer och kör sen igång en cmd.exe process
sen är det förhoppningsvis bara att ta bort den där

är sjuk noob på detta, cmd.exe prosses?

Sen om jag stänger ner alla explorer.exe prosseser så visar sig bara bakgrunden utan ikoner, så jag kan inte väljan nått då.

Hoppas ni kan hjälpa mig, sitter bokstavligttalat och gråter

En kille kunde hjälpa mig efter helgen kanske men det är inte säkert heller...

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

processen för kommandotolken, räcker med arkiv->kör och öppna cmd.exe i aktivitetshanteraren

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Musikälskare

Inget funkar...

Han som jag snackade med som är "haxxor" sa att man ska skapa en dos diskett + dra in filerna från s-atans start diskett...

Sen får man haxxa därifrån...

yeah lets do that, haha

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk

Nej. Det räcker att göra som Ante84 säger.

Tryck CTRL+ALT+DEL för att få upp Aktivitetshanteraren.

Välj "explorer.exe" under rubriken "Processer" och klicka på "Avsluta process".

Klicka "Ja" när du får upp en varningsruta.

Klicka på rubriken "Program" och sedan på knappen "Ny aktivitet..."

Skriv in "cmd" (utan citationstecknen)

Därifrån går du till foldern där filen ligger, t.ex. C:\Program\xerox genom att skriva "cd [folder]" (i exemplet: "cd C:\Program\xerox")

Sedan är det bara att radera filen genom "del [filnamn]".

Hoppas det var tydligt nog.

Edit: Du vill nog starta explorer igen också. Det är bara att klicka på "Ny aktivitet..." igen och skriva "explorer" istället för "cmd". Eller så kan du vara lat och bara starta om datorn efteråt.

Edit2: Säg inte att det är en avi-fil, för då blir jag ledsen. Då behöver du bara en fil som heter avi-fix.inf - om du inte vill gå in och ändra i registret för hand.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Musikälskare

Det är en avi fil

Hur får jag tag på den fixen ?

Sen så går det inte att byta disk i CMD = D:\ till F:\ funkar inte, felaktigt nått bla bla bla

som sagt, jag är noobish

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

Från FAQEN:

AVI-filer går inte att flytta eller ta bort i Windows XP
(Thumb.dll, förhandsvisning av media i Windows XP)
För att ta bort förhandsvisningen av media, ta bort denna nyckeln från registret:
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32"
Det förhindrar explorer.exe att ladda shmedia.dll
Jag har hittat en annan fix som hindrar windows att läsa AVI filernas info som ex: bredd, höjd, bitrate mm.
Fixen gör tyvärr så att dessa värden inte visas.
Gå till: "HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler"
Ta bort "Default" värdet som bör vara "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Eller sök sonika på google/DC/Kazza efter avi-fix.ini om du är för lat att pilla i registret.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barnstormer
Nej. Det räcker att göra som Ante84 säger.

Tryck CTRL+ALT+DEL för att få upp Aktivitetshanteraren.

Välj "explorer.exe" under rubriken "Processer" och klicka på "Avsluta process".

Klicka "Ja" när du får upp en varningsruta.

Klicka på rubriken "Program" och sedan på knappen "Ny aktivitet..."

Skriv in "cmd" (utan citationstecknen)

Därifrån går du till foldern där filen ligger, t.ex. C:\Program\xerox genom att skriva "cd [folder]" (i exemplet: "cd C:\Program\xerox")

Sedan är det bara att radera filen genom "del [filnamn]".

Nu när jag läste ditt inlägg så påminde du att jag hade en sån katalog. Katalogen under xerox, nwwia "körs" av winlogon.exe, som inte går o stänga.....i och med det kan jag inte slänga skiten, vad jag göra?

Permalänk
Medlem

Ibland räcker det med att döpa om filändelsen och ta bort filen, du kan också behöva logga ut och in igen för att kunna göra detta.

Visa signatur

"Ge daj inte"

Permalänk
Medlem

F8 felsäkert läge är värt ett försök

+ under mappalternativ så under visning så avbockar du visning "dölj kända filtyper bla bla"

på så sätt kan du direkt byta filändelse om det krävs

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyc
Nu när jag läste ditt inlägg så påminde du att jag hade en sån katalog. Katalogen under xerox, nwwia "körs" av winlogon.exe, som inte går o stänga.....i och med det kan jag inte slänga skiten, vad jag göra?

Det finns en fil i Windows system-mapp som man kan ta bort, om man vill bli av med "xerox" och "microsoft frontpage"-mapparna i program-mappen, men det rekommenderas inte. Själv fick jag problem med diverse hårdvara när jag tog bort den. (det funkade faktiskt bra tills jag installerade en extra hårddisk, jag tror att den behövs varje gång man ska installera ny hårdvara).

Vill du ändå chansa, så heter filen sfcfiles.dll

Edit: Det räcker inte BARA med att radera den. Här är en länk med instruktioner på engelska, men som sagt var - jag rekommenderar INTE att man tar bort eller byter namn på Windows systemfiler.

http://users.accesscomm.ca/gbraun/wxp/delcmd.htm

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine