Något är FEL! virus?

Permalänk

Något är FEL! virus?

Vi har ett litet nätverk hemma, 4st datorer..
En agerar server och är inkopplad direkt till bostream-modemet.
En hubb, o servern delar ut internet....

Igår stängde vi av min brandvägg i ca 2min för en polare skulle ha lite filer.. VET att det går att tillåta enskilda ip-adresser, men det visste inte han som stängde av.......

Nu efter en reboot kommer jag inte åt internet med Explorer, mIRC, ICQ eller antivirusuppdatering..!
Counter-Strike funkar däremot precis som vanligt, jag kommer åt alla datorerna hemma i nätverket osv så det är ju inget fel på hårdvaran.
Men enligt Explorer osv "finns det ingen ansluting till internet"

Har jag fått nått virus ? någon som känner igen problemet?

Jag har haft ganska mycket problem med folk som försöker komma åt min dator (enligt Norton-SKITEN)

Senast jag hade virus hittade inte norton ngt heller utan då använde jag Trends online-scan -housecall. Det hittade en massa maskar o sånt.
Efter det har jag inte haft några problem tills NU.

Vilket virusprogram är det absolut bästa ?
Är så j***a trött på Norton, som skryter om att det är det bästa i världen osv, fungerar ju inte för fem öre..

Snälla hjälp mej! Funderar på att sluta umgås med datorer..

Visa signatur

jooråsåatt..

Permalänk
Medlem

Låter jobbigt som fan det där, låter som fan.

Mitt tips är dock att du går in i Windows i Felsäkert läge med nätverk. Sedan tankar du ner en trial på F-Secure och låter det ta hand om alla problem. Det uppdaterar sig myckte oftare än Norton, varför jag tror att det är bäst...

Edit: Fel forumdel tror jag, rapporterar så kanske du kan flyttas till bättre del.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

aah, Tackar.
är lite newbie här.. eller mycket.
reggade mej precis nyss, var skulle jag ha postat ?

Visa signatur

jooråsåatt..

Permalänk
Medlem

sluta spela CS så funkar det

Visa signatur

NI finner mig i #vänster @ Qnet

http://www.antifasthlm.org/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjosarn
sluta spela CS så funkar det

Är du säker på det?
Nödvändigt o ens svara om du inte har något vettigt att skriva?

[ont]
Vi hade ett virus som inte tillät oss att conecta med IE förrut. Eller det var en spyware, vi tog bort den med senaste versionen av Ad aware så funkade det igen

Permalänk

Jag har kört ad-aware, relativt ny-uppdaterat, men hittade ingenting.
Jo några tracking-cookies.. men det gör den ju alltid, det hjälpte iaf inte mitt problem..

Jag tror på HappySatan och provar fel-säkert läge sen när jag kommer hem från jobbet..
Tack för den.

Jo, sluta spela cs låter som en klok lösning på problemet...

Visa signatur

jooråsåatt..

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad. Det finns andra forum än övrigt, du borde ta en titt på dem.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used