Permalänk
Medlem

Har en kompis som också hämtat ut paketet och det innehöll också en DVD-spelare. Med andra ord, ha inga förhoppningar om att det kommer ngn dator. Tvivlar på att man får en DVD och en dator för 4995 SEK.

Väntar också på min avi men jag lär INTE hämta ut ngt paket!

AKTA ER FÖR BLEW.SE

Visa signatur

http://sanoj418.com
XBox v1.6, Xenium Ice mod, 120 GB HDD + PII 400 MHz, 6 GB HDD, 512 GB RAM, no 3d ;-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanOj418
Har en kompis som också hämtat ut paketet och det innehöll också en DVD-spelare. Med andra ord, ha inga förhoppningar om att det kommer ngn dator. Tvivlar på att man får en DVD och en dator för 4995 SEK.

Väntar också på min avi men jag lär INTE hämta ut ngt paket!

AKTA ER FÖR BLEW.SE

Va han också en av de "1000 första" som beställde och fick en bonusDVD eller bara fick han den sådär?

Permalänk
Medlem

Knappast en slump att dom glömmer datorn i flertalet paket.
Finns det någon här som fått en dator av dem ?

Visa signatur

When you say "I wrote a program that crashed Windows," people just stare at you blankly and say "Hey, I got those with the system, for free." -Linus Torvalds

icq #626553 / mythic98@home.se

Permalänk

Ingen som har konto på Tradera och kan maila den där killen som lagt ut C610 för 6500, det står ju oöppnad förpackning i annonsen. Frågan är ju ifall han är så dum att han inte ens har kollat ifall det är en dator i, utan det ligger en dvd-spelare, som han sedan säljer och åker dit själv för lurendrejeri.

Permalänk
Medlem

Vad händer om man inte hämtar ut paketet då? Får man ngn straffavgift för att posten har fått ha paketet där länge? Eller skickas det tillbaks till blew.se? Efter hur många dagar isf?

Permalänk
Medlem

Funderar på att göra som Blew

För mer förnekande människor får man leta efter.

Ni som säger, kanske de först skickat dvd:n. Ni har ju fått betala för hela kitet, utan fått datorn. Erbjudandet var tokbilligt, inte hjälper det trovärdigheten att även "få" en dvd.

Var har det stått på hemsidan att de 1000 första kunderna ska få en dvd? Det är ju bara en bortförklaring så att de ska hinna tömma sitt konto så länge som möjligt innan godtrogna stackare försöker dra in sin betalning.

Visa signatur

Michael Englund

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mmjau
Vad händer om man inte hämtar ut paketet då? Får man ngn straffavgift för att posten har fått ha paketet där länge? Eller skickas det tillbaks till blew.se? Efter hur många dagar isf?

som jag skrev så gör posten ingenting, paketet skickas tillbax o blew får om de vill hehe skicka krav o sånt

jag tar den smällen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smozle
som jag skrev så gör posten ingenting, paketet skickas tillbax o blew får om de vill hehe skicka krav o sånt

jag tar den smällen

hehe jag med för vad jag ser går det inte så bra att avbeställa?

Permalänk
Medlem

hur vet posten eller ngn att man har beställt, jag skrev inte ens personnummer (de reagerade inte)...

går ju alltid o säga att ngn anan skrev egetligen :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hattricker
Ingen som har konto på Tradera och kan maila den där killen som lagt ut C610 för 6500, det står ju oöppnad förpackning i annonsen. Frågan är ju ifall han är så dum att han inte ens har kollat ifall det är en dator i, utan det ligger en dvd-spelare, som han sedan säljer och åker dit själv för lurendrejeri.

"Tillagt i objektsbeskrivningen 27 Aug 2:54

Datorn heter Acer Aspire 1355, ..."

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem

Fick detta från loopia:

de har fått in rapporter om att ägaren till blew.se har blivit
polisanmälda.
de saknar dock ett underlag för detta, dvs. själva polisanmälan. de har
kontaktat både polismyndigheten samt andra tjänsteleverantörer till
denna
kund, de har dock inte kunnat förse de med ett underlag för detta. Om
du
har möjlighet att förse oss med ett underlag, eller känner någon som
har
möjlighet att ordna detta, så skulle de vara tacksamma.

de har inte möjlighet att stänga av en kund till oss utan att ha ett
ordentligt underlag för avstängningen. Om de gör detta så finns det en
chans
att de t.ex. kan bli stämda pga detta. de hoppas du har förståelse för
vår
situation.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smozle
Fick detta från loopia:

Hej

Vi har fått in rapporter om att ägaren till blew.se har blivit
polisanmälda.
Vi saknar dock ett underlag för detta, dvs. själva polisanmälan. Vi har
kontaktat både polismyndigheten samt andra tjänsteleverantörer till
denna
kund, de har dock inte kunnat förse oss med ett underlag för detta. Om
du
har möjlighet att förse oss med ett underlag, eller känner någon som
har
möjlighet att ordna detta, så skulle vi vara tacksamma.

Vi har inte möjlighet att stänga av en kund till oss utan att ha ett
ordentligt underlag för avstängningen. Om vi gör detta så finns det en
chans
att vi t.ex. kan bli stämda pga detta. Jag hoppas du har förståelse för
vår
situation.

Återkom om du har några frågor.

Han som skrev mail:et. Har du hans tillstånd att publicera det här?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman

anser att det har ett nyhetsvärde för oss alla

edit, du kanske borde ändra din quote med tanke på att du också visar vad han kanske skrev

Permalänk
Medlem

Verkligen mysko detta. Har själv inte köpt någon dator, men jag följer vad som händer varje dag.

Är det någon som kontaktat någon tidning eller nåt sånt? Tv-programmet "Plus" kanske?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur länge tog det från orderbekräftelse tills du fick den?

Skumt alltså, jag är dock fortf. inte övertygad om att det är bluff. Det är väl bara en person som sagt att den fick en dvd spelare istället för datorn, eller? Blew kanske verkligen skickade fel sak. Låter så dumt att de skickar en dvd spelare De kan ju skicka tegelsten istället.

har inte fått nån orderbefräftelse,för jag beställde på telefon & angav ej min e-mail adress..
men för en vecka sen så ringde dom & gav mig mitt kund-nr iaf..

men ja ska iaf be om att öppna paketet först,innan ja betalar

Visa signatur

xp2200+,1gb pc3200 ddr,radeon 9600,40gb,200gb,300gb,(200gb,250gb 500gb i usb kabinett),Epox EP-8RDAE nForce2,NEC & LG dvd brännare,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nonplus
har inte fått nån orderbefräftelse,för jag beställde på telefon & angav ej min e-mail adress..

Okej, när ringde du då?

Har gått en vecka för mig. Så jag ville beräkna lite när jag kan tänkas få den.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman

Du citerade mailet också så det borde väl gå hand i hand?

Visa signatur

lyckegard: Ditt beteende i denna tråd gör att du skrapar ihop till en varning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, när ringde du då?

Har gått en vecka för mig. Så jag ville beräkna lite när jag kan tänkas få den.

hmm..tror det var nångång tidigt förra veckan
dom sa att det skulle ta 2 veckor..det har inte ens gått 2 veckor..

Visa signatur

xp2200+,1gb pc3200 ddr,radeon 9600,40gb,200gb,300gb,(200gb,250gb 500gb i usb kabinett),Epox EP-8RDAE nForce2,NEC & LG dvd brännare,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nonplus

Dessvärre så får du inte öppna paketet innan du betalat för det. Be dom väga det istället, kul o se om det lever upp till innehållet.

Visa signatur

When you say "I wrote a program that crashed Windows," people just stare at you blankly and say "Hey, I got those with the system, for free." -Linus Torvalds

icq #626553 / mythic98@home.se

Permalänk
Medlem

Fick min avi idag jag med.
Men tänker knappast hämta ut paketet som det ser ut just nu

Permalänk
Medlem

Jag har följt den här tråden för en kompis räkning som har beställt dator från blew. Han fick avin idag och efter mycket krånglande så fick han öppna paketet på utlämningsstället. Den innehöll en DVD-spelare samt en väldig massa frigolitchips... Ingen dator alltså...

Hämta alltså inte ut något paket utan att först titta i det... Ingen information låg i paketet att det skulle varit någon delsändning...

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mythic
Dessvärre så får du inte öppna paketet innan du betalat för det. Be dom väga det istället, kul o se om det lever upp till innehållet.

Är man trevlig och förklarar situationen brukar men enligt min erfarenhet få öppna och kontrollera paketet. Det är iaf värt ett försök.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Arn

Ni som beställt och hämtat ut dvd-sperare eller stött på andra konstigheter måste ju så fort som möjligt kontakta ARN (allmänna reklamationsnämnden) och även kontakta KO (konsumentombudsmannen) för att få hjälp, och även för att förebygga att andra blir lurade.
De har ju möjlighet att stoppa insättningar på blew.se:s giro om det nu skulle vara något skumt.

Visa signatur

Tikey

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murbank
FYFAN va ni spammar. Det är ju helt omöjligt att leta igenom denna tråden efter nyttig information om man inte har ett par timmar på sig. En så jävla massa onödiga inlägg.
Är nog sista gången jag besöker detta forum som mest verkar bestå av fjortisar som vill ha mycket inlägg på sin profil.
Ni kan ju höra av er när ni har "anställt" några vettiga moderatorer som vet hur man håller en tråd på ämnet. Kolla på www.prisjakt.se ´s forum, så ska det vara.

sant.. liknar många gånger en chat. man orkar inte läsa allt skit.

iaf, har inte tid att läsa mer på forumet,.. fick en massa bra affärsideér
Nerå. Nån drivkraft bakom detta ni grabbar som hållit på mest. Fixa upp det i PLUS nu.Se så.

Permalänk
Medlem

Jag har tipsat AB nu, hoppas de skriver nåt som varnar folk från att hämta ut sina paket...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt
Jag har tipsat AB nu, hoppas de skriver nåt som varnar folk från att hämta ut sina paket...

GP hade en artikel idag om Blew.se och en stackars lurad kille som hade fått en DVDspelare.

Permalänk
Medlem

Re: Har du länk till GP:s artikel på nätet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av emajk
Hittar inte artikeln själv.

Sorry ,,,såg det i pappersversionen del 2.

Permalänk
Medlem

om ni som jag har tillgång till mediearkivet så finns den där. det står inte något som inte står i den här tråden.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Göteborgs-Posten

Datum: 2004-08-28

Avdelning: Konsument
Sida: 61

Av: Anders Berg, Bild: NICKLAS ELMRIN

"Dator" var dvd-spelare

Stefan Bystedt beställde en bärbar dator från blew.se för 5 000 kronor. Men när han öppnade paketet innehöll det bara en billig dvd-spelare.
Datorer, LCD-TV och digitalkameror. Det är några av de olika produkter som blew.se erbjuder på sin hemsida. Priserna är mycket låga och en av dem som föll för ett erbjudande är Stefan Bystedt i Göteborg.- Jag hade sett en annons i GP om att företaget sålde billiga datorer. Jag gick in på deras hemsida och hittade en bärbar dator som jag blev intresserad av, berättar han.För tre veckor sedan ringde han företagets ordertelefon och gjorde sin beställning.- Egentligen var det för bra för att vara sant, 4 995 kronor för en bärbar dator är väldigt billigt. Men när jag pratade med ordertjänsten verkade det hela OK. Men någon orderbekräftelse från blew.se fick han aldrig. Trots att han försökte få kontakt med företaget flera gånger, både via telefon och mail. Därför blev han lite förvånad när han i går fick en avi om att han hade ett paket att hämta.- Men jag var misstänksam, så jag bad att få öppna paketet för att kontrollera innehållet innan jag löste ut det, berättar han.Det får man egentligen inte göra enligt Postens regler, men till slut gick man med på att han fick ta upp paketet.I stället för den beställda datorn visade det sig att det innehöll en dvd-spelare. Av billigaste sort, till ett värde av 500 - 600 kronor.- På avin stod det inget om innehållet, inte heller på själva paketet. För mig är det uppenbart att det handlar om ren bluff. Utan orderbekräftelse och uppgift om innehållet i paketet kan företaget hävda att jag beställt en dvd-spelare för det pris jag skulle betala för datorn, säger han.Nu löste han aldrig ut paketet. I stället tejpades det igen och skickades tillbaka till avsändaren. Så några pengar har han inte förlorat.Stefan Bystedt är inte ensam om att ha lockats av de billiga priserna och beställt från blew.se. På nätet pågår sedan några veckor en intensiv debatt om blew.se. Av inläggen framgår att en del som beställt varor råkat ut för samma sak som Stefan Bystedt. Andra har betalat förskott för varor de aldrig fått.Vad som går att få fram om Blew AB är att företaget i somras fick nya ägare. Firmatecknare är två män från Växjö och Ängelholm. GP har försökt komma i kontakt med männen, men ingen av dem är anträffbar. Företaget har en postadress i Enskede, men telefonnumret som anges i bolagsregistret går till en kiropraktor som inte vet någonting om Blew AB. På sidan anges ett telefonnummer, som sägs gå till företagets kundtjänst. I själva verket blir man kopplad till Tele 24 i Kalix, som inte har något med Blew AB att göra, mer än att man sköter deras telefontjänst och ordermottagning. Tele 24 har nu avbrutit samarbetet med Blew på grund av misstankar om att allt inte står rätt till.- Många personer som beställt varor hörde av sig hit. Och vi har inte lyckats få tag på företagets företrädare trots flera försök, säger Kristian Rothoff, vd för Tele 24.Hemsidan för företaget ligger på webbhotellet loopia.se och öppnades i början av augusti. Ett par dagar denna vecka låg sidan nere, men är nu åter tillgänglig.- Sidan stängdes för att vi blivit uppmärksammade på att det var något som inte stämde med Blew, säger loopias vd Sam Nurmi. Men sedan vi varit i kontakt med företrädarna och rett ut vissa saker öppnades sidan igen.Enligt Sam Nurmi finns det tydliga indikationer på att det handlar om bedrägeri, men så länge ingenting är bekräftat kommer sidan att vara öppen.- Men sidan kommer att stängas omgående om vi får andra uppgifter, säger han.
Lurad. Stefan Bystedt är inte ensam om att ha lockats av de billiga priserna och beställt från blew.se. På nätet pågår sedan några veckor en intensiv debatt om blew.se.

Copyright: Göteborgs-Posten eller artikelförfattaren.

Permalänk
Medlem

Nu är jag här.
Som de flesta anar har även jag fått en DVD-Spelare av modell Tandberg i typ 500 spänns klassen.. vilket är förjävligt. speciellt när ens intet ont anande fader i övre 50års åldern hämtar paketet. gubben kunde ju ha dött för fan.
Har skickat ett mail till blew med en önskan om en förklaring, men dröjer det så blir det polisanmälan.
tråkigt, nu får man fortsätta leta begagnat.

PS. nån moderator kan städa lite i tråden. DS

//DJ

Visa signatur

ASUS m2n68-AM Plus, AMD X6 1075T, 4GB RAM, XFX AMD radeon 5770
BOINC-maskin