ny processor och moderkort men uselt ändå. krig mot speltillverkarna.

Permalänk
Medlem

ny processor och moderkort men uselt ändå. krig mot speltillverkarna.

har köpt nytt moderkort och processor.

AMD 2500+

men trots det funkar inte spelen alls bra.

försöker spela gta vice city. det går väl någorlunda om man drar ner till lägsta inställningar i allt.

Man blir ju förbannad. Spelet ska kräva en processor på 800 MHz men trots att man slår det överlägset måste man spela på lägsta inställningar....

och om jag vill spela GTA med bra inställningar måste jag väl köpa en AMD 64 3800+.

det är skandal vad de luras med spelkraven. Nu skiter jag i det här och köper en xbox.

är inte ni också förbannad på speltillverkarna?

(har i övrigt:
512 MB DDR
200 GB hårddisk
52* CD
16* DVD
32 MB grafik
Soundblaster)

Permalänk
Medlem

Kan bero på att spelet kräver bättre grafikkort än vad du har...

Permalänk
Medlem

Mmmm... dags för nytt grafikkort? Eller så köper du helt enkelt en xbox, kanske bäst så.

Permalänk
Medlem

Men ärligt, ett 32mb grafikkort.. Hmm, bara 3 år gammalt. Du får ju hänga med i utvecklingen.

Permalänk

skaffa minst ett radeon 9600pro(1300kr-1500 kanske), hellst 9800pro(2000kr)... om du har råd så skaffa ett x800 grafikkort (4000 - 5000 kr skulle jag tro)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiQ
Men ärligt, ett 32mb grafikkort.. Hmm, bara 3 år gammalt. Du får ju hänga med i utvecklingen.

Min kompis har saggt att processorn är det överlägset viktigaste (för snabbheten) och att man sen kan slänga in nästan vilken skit som helst...

stämmer inte det???

Permalänk
Medlem

Nepp... Skulle vilja säga tvärt om. Dagens processorer är tillräckligt bra för alla äldre spel. Hänger mkt på grafikkortet.. Sitter själv på en xp2000 + ett 9800pro. Fungerar fint... kanske lite dåligt på de allra nyaste som Doom 3, hade nog behövt bättre där.. Men en 2500+ hänger med utan problem om du har ett bra grafikkort.

Permalänk
Medlem

du kan inte slänga in värsting processorn sen ett skit kort

Permalänk
Medlem
Citat:

Nepp... Skulle vilja säga tvärt om. Dagens processorer är tillräckligt bra för alla äldre spel. Hänger mkt på grafikkortet.. Sitter själv på en xp2000 + ett 9800pro. Fungerar fint... kanske lite dåligt på de allra nyaste som Doom 3, hade nog behövt bättre där.. Men en 2500+ hänger med utan problem om du har ett bra grafikkort.

hmmm..

blir lite irriterad på min polare nu.

så du menar alltså att jag kommer kunna spela gta vice city på ok upplösningar om jag köper ett Radeon 9800 pro som du har.

i så fall vore det underbart och jag kommer göra det med en gång.

kanske vore bättre att ha satsat på det från början. hade en AMD 1500+ innan. vet inte vad jag ska tro. Jag har alltid bara stirrat blint på processorns hastighet tidigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av parvus
du kan inte slänga in värsting processorn sen ett skit kort

Hehe, jag kör just nu på min 3800+ och sen ett geforce Mx440 64 Mb och det funkar bra på alla spel:P till och med doom3:P

anledningen till att jag har detta grafikkort är att jag väntar på ett asus v9999GE(GeForce Fx 6800 Ultra)

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk
Medlem

SupraTT: Definiera "funkar bra" i termer av upplösning och inställningar tack.

Permalänk
Medlem

Har inga som helst problem att köra gta:vc på min dator. PIII 600 MHz geforce2 kort. Så rekommendationerna är inte alltid att lita på.

Kör även winxp på en bärbar 200 MHz utan några problem så tror att det har med fler saker än bara ren hårdvara att göra.

Permalänk
Medlem

tom 15..... Jag kan garantera dig! Att köper du ett 9800pro kommer Gta vice city flyta på 1280*1024 med high på allt. Det flyter på min, och kan tillägga att en 2500+ barton är mkt bättre än min 2000+ palimino eller vad de heter.

Permalänk
Medlem
Citat:

tom 15..... Jag kan garantera dig! Att köper du ett 9800pro kommer Gta vice city flyta på 1280*1024 med high på allt. Det flyter på min, och kan tillägga att en 2500+ barton är mkt bättre än min 2000+ palimino eller vad de heter.

det låter bra...

Då ska jag beställa det...

tackar verkligen för infon. blev helt knäckt när jag märkte att jag inte kunde spela GTA vice city på ok upplösningar trots min nya processor.

men då blir det kul att lira snart då..

Permalänk
Medlem

Du kommer inte bli besviken.

Permalänk
Medlem

tom15: Vill du inte slänga ut för mycket pengar så räcker det med ett 9600Pro för att GTA ska flyta på riktigt finemang. Ett sådant kostar 1200kr. Eller kanske rentutav ett GF4 MX440 64MB/128MB, kommer flyta fint med det också. Kostar 500-700kr.
Så fort det gäller 3D-rendering så är det nästan ett måste att skaffa ett grafikkort.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

mitt lilla GF3 presterar fullt dugligt till GTA:VC.
jag vet inte exact, men ÖVER 30 fps på 1024 * 768, medium i allt utom viewrange som ligger på "high" eller om det är "100%".

din kompis är en.
nej, jag kommer inte säga det, helt enkelt - din kompis kan inget om datorer.

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem

jag var mer nöjd med mitt MX440 kort än mitt 9800pro tyckte det var mycke bättre..

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LilHawkanZ
jag var mer nöjd med mitt MX440 kort än mitt 9800pro tyckte det var mycke bättre..

Något måste ju verkligen vara fel isf?? jag tycker är helt hemskt att ha gått från x800xt PE till Mx 440 iaf och hoppas bara på att jag kan få mitt asus v9999GE så man kan börja använda datorn fullt ut igen:P

Visa signatur

[Lian-LI 2100B] [AMD X2 4800(10x280)] [G.Skill 2x1024Mb 4000 Black Edition] [väntar på Gainward 7900 GTX 512, just nu MSI 7800 GTX] [ASUS A8N SLI-Premium] [2405FPW] [X-Fi Platinum] [Super PI 30.6 sek] [3Dmark06 5086 p]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SupraTT
Hehe, jag kör just nu på min 3800+ och sen ett geforce Mx440 64 Mb och det funkar bra på alla spel:P till och med doom3:P

anledningen till att jag har detta grafikkort är att jag väntar på ett asus v9999GE(GeForce Fx 6800 Ultra)

när kan folk inse att 6800 INTE är ett FX kort??

Permalänk
Medlem

ehh! köp ett XboX lr ett Ps2 så slipper du tänka på de!

Visa signatur

TsunamiTwins! Geeken! Gaken svek
Tsunami!!! :S

Permalänk

om du kan spela spelet utan att det hackar på riktigt låg upplösning men det börjar hacka på högre upplösningar så beror detta på antingen aningen lite ram eller som i ditt fall för dåligt graffekort. Processorn används ju bara så fort den måste räkna ut saker som till exempel alla krafter i fysikmotorn och förut när man använde software rendering så räknade den ut hur alla polygoner skulle renderas, men detta sköts numera av graffe kortet.

Visa signatur

-Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.