Permalänk
Medlem

mitt htpc bygge![modemvarning]

tjena så nu är det min tur att vissa upp mitt bygge

Det som ska bli min HTPC är:
266mhz (WOW)
80mb i ram ( 32 + 32 + 16 sd-ram)
gf 2 32 mb tv-out
ca 20 gb hdd
24 ggr slot in cd

mjuk-varan:
geexbok som är lite modifierad

så här har jag tänkt att det ska se utt.

fram:

bak (det ska inte vara öppet där)

om någon är intre serad av sidorna så finns dom här:
http://www.home.no/starpok/htpc/hoger.jpg
http://www.home.no/starpok/htpc/venster.jpg

och hur det kommer se utt under tv:
fram:

back:

Materialet:

Hårdvaran:

Testkör allt:

Dåliga bilder, laddar kameran.

Just nu så ligger allt i en banan kartong tills min pappa
har hämtat hem sågen

fler bilder kommer...................
håll till godo!

edit: några fler bilder finns på http://www.home.no/starpok/htpc/

Visa signatur

i7.

Permalänk

den färdiga lådan du har gjort en ritning på ser ut som en sån där gammal box för dom mega stora disketterna man hade t c64. kan nog bli ballt när den e färdig

Visa signatur

utför custom lackeringar å graffix

Permalänk
Medlem

tack. mina sidor ser lite tråkiga ut som dom är. Hur tycker ni att dom ska se ut?

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut, plexigravyr kanske är nått att tänka på till sidorna.

Lite saker som kan fixas i första inlägget:
Slip in cd? Heter det inte Slot in?
32+32+16 = 80, inte 70
Materialet, inte matrealet.
Testkör, inte test kör.

Inte för att vara taskig, bli lättare för efterkommande att förstå och ta bygget på allvar om stavningen osv är korrekt.
Lycka till!

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazydog
Det ser bra ut, plexigravyr kanske är nått att tänka på till sidorna.

Lite saker som kan fixas i första inlägget:
Slip in cd? Heter det inte Slot in?
32+32+16 = 80, inte 70
Materialet, inte matrealet.
Testkör, inte test kör.

Inte för att vara taskig, bli lättare för efterkommande att förstå och ta bygget på allvar om stavningen osv är korrekt.
Lycka till!

ändrat tack!
har tänkt på att gravera men är så dålig på det så det får nog bli något annat.
Har oxå tänkt på fötter av plexi som har en diod i sig så det lyser fint.

Update 2#

bilderna är gorda i shcetsup.

allt är utsågat och klart:

flyttar allt ner till källaren:

bordet:

den jobbiga vägen in:

moderkorts platan:

hur det är sitter satt:

börjar sätta ihop:

enna sidan klar:

så båda klart:

min fika

innuti:

väntar på färgen ska torka.

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oooo
ändrat tack!
har tänkt på det men jag e så kass på det...
har oxå tänkt på fötter av plexi som har en diod i sig så det lyser fint.

np.

Jag började för första gången igår och det är inte svårt. Jag är rätt nöjd med det jag har fått fram hittills: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3838934

Plexifötter kan nog vara snyggt också. Jag har en plexiplatta som har ett ccfl-rör i sig. Tycker det ser bra ut: http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=654

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem

okej antingen så kommer jag att ha en "slinga" i som går så här alltså som en våg typ
eller en gravyr men vad ska jag då ha för motiv?

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

räcker verkligen 266 mhz för uppspelning t.ex komprimerade format ?
bara en tanke...

annars ser det najs ut!

Permalänk
Medlem

jupp det räcker! har bara 32 i ram just nu ch det laggar inte så för bannat men sedan när jag får dubbelt så mycket till så ska nog det vara borta.

edit:mer kommer i dag! så någon får gärna svara så jag kan posta dom nya resultaten

Visa signatur

i7.

Permalänk

snyggt, simon får komma och kolla på det där någon ggr!

Permalänk
Medlem

VIlcket prog är bilderna gjorda i ?

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem

fortsättnig update 2

annan vinkel:

så ska nätagget sitta:

klart för modifikaton:

skruvarna som ska hålla det uppe:

klart för dremel-kopian:

inte så snyggt kanske

nätagget:

luft hål:

klart:

ennu ett hål:

blev lite fel, med det går nog att lösa med siver tejp

på plats:

testar om det får plats:

på med ena front delen:

andra front delen uder byggdnad:

på platts:

andra sidan också:

då länar vi verkstaden för idag.

ja det var allt för i dag ge mig gärna feedback och tipps på vad jag ska göra.
vad ska jag ha på sidorna?

Visa signatur

i7.

Permalänk

Börjar å likna lite getto.... =P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moddnings nisse
Börjar å likna lite getto.... =P

men det är bara det man inte ser och kan absolut inte vara getto tog typ 20 min att göra ju :/

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

hoppas du ska spackla och måla den sen annars blir det nog lite getto =/

Permalänk

Bygget verkade seriöst först, men tycker det spårar ur till ghetto

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem

ghetto ghetto. men weeeey för GeexBox iaf.

Visa signatur

Duron 1,9ghz, soltek 75kav-x, geforce 4200titanium 64mb, 511mb ram, 13gb HD.
Pentium3 850mhz@952mhz, abit be6, geforce5200 128mb, 384mb ram, 120gb hd.
Geexboxburk, celeron 433mhz, asus me-99vm, int. grafik, 128mb ram, 1.2gb hd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattan_carpet
Bygget verkade seriöst först, men tycker det spårar ur till ghetto

Håller med speciellt när jag sog tejpen agget sitter ju inte ens rakt..

Offt: hur gör man en gubbe med sne mun som -> :/

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

men lungan er grabbar, det kommer inte bli getto tejpen är bara en provesorisk-sak ska årdna det sedan, har satt (byt ut) alla flänsar i det så de gick inte riktigt på. Det ser bättre utt i väkligheten och det är långt i från klart.

edit1: hålet kommer bli fint, ska sätta en list runt, mitt gf 2 med tv utt kommer på torsdag tror jag så jag ska spakla och grundmåla idag om jag hinner,orkar. tack till joel som jag fick köpa kortet av!

edit2: om ni tittar på den sista bilden, ser det getto ut?
och vad ska jag ha på sidorna?

den ska bli glänsade svart, ska sicka lite bilder uttan blixt så ska ni se hur snyggt det är.
off:
1ce dinna trådar e ju inte så seriösa heller "kan man kylap cu med en slag med is bitar i,eller?"

mewmute hur klarar du dig på 13 gb?

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem
Citat:

men lungan er grabbar, det kommer inte bli getto tejpen är bara en provesorisk-sak ska årdna det sedan, har satt (byt ut) alla flänsar i det så de gick inte riktigt på. Det ser bättre utt i väkligheten och det är långt i från klart.

edit1: hålet kommer bli fint, ska sätta en list runt, mitt gf 2 med tv utt kommer på torsdag tror jag så jag ska spakla och grundmåla idag om jag hinner,orkar. tack till joel som jag fick köpa kortet av!

edit2: om ni tittar på den sista bilden, ser det getto ut?
och vad ska jag ha på sidorna?

den ska bli glänsade svart, ska sicka lite bilder uttan blixt så ska ni se hur snyggt det är.
off:
1ce dinna trådar e ju inte så seriösa heller "kan man kylap cu med en slag med is bitar i,eller?"

mewmute hur klarar du dig på 13 gb?

Det ser bra ut, bara du fixar bort tejpen så

Glänsande svart låter onekligen bra, fortsätt att rapportera!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

okej nu har jag för målat tar bilder i morron, glänsade svarat va lite svårt att måla men halvglänsade ska det nog bli!

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

men lite arbete kan detta bli riktigt nice kom ihåg att slipa/sandpappra hörnen lite så det blir lite rundade hörn....blir lite trevligare då och du kanske ska putsa allt med din dremelkopia (om det finns nån sån funktion) så den inte blir så sträv....och sen kan man ju alltid lacka den så den blir ännu trevligare och glansigare! keep up the good work!

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk
Medlem

Måste säga att det inte var det mest genomarbetade bygge jag sett.
Hadde du lagt mer tid det skulle nog blivigt bra.

Visa signatur

Party Party !! || Stolt dyslektiker
Amd 64 3000+ Winchester -|- 1024mb DDR 3200 -|- GF 6800LE @ 399/800 -|- Msi K8N Neo2 Platinum Server Druon 900 på något MSI mobo -|- 1024mb PC133-|- 4st 120gb 2st 200gb 1st 250gb och en 40gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _J0nas_
Måste säga att det inte var det mest genomarbetade bygge jag sett.
Hadde du lagt mer tid det skulle nog blivigt bra.

ytan det kommer nog blir bra för jag ska spakla,slipa,spakla,slipa,spakla,slipa osv....

Visa signatur

i7.

Permalänk
Avstängd

Lite ghettovarning här tycker jag...

Annars är det ju kul med ett chassi som inte ser ut som alla andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Var 14år och spelat cs 24/7 så hjärnan funkade inte som dne skulle , plus att det var min första tråd här på swec....

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

såg bra ut i början. Men sen tyckte jag att det ballade ut lite, silvertejp, taskiga hål, mm

Visa signatur

[Workstation] CPU: Intel Xeon E3-1240v5 + Noctua NH-U12S | MB: Supermicro X11SSH-LN4F | RAM: Samsung 32GB 2133MHz ECC DDR4 | SSD: 2x Samsung 850 Evo 500GB | GPU: Asus GeForce GTX 970 OC | CHASSI: Fractal Design Node 804 | PSU: Corsair RM650x |

| iMac 27" Late 2013 | MacBook Pro 13" Early 2015 | Server/NAS 36TB |

Permalänk
Medlem

Hoppas slutfinishen blir bra, för nu ser det inte bra ut. Tänkte klaga lite på helhetsbilden, med TV o burken tillsammans, det ser fult ut med en fyrkantig box sådär i hörnet, varför inte göra en mer avlång, som en DVD/VHs spelare?

Men annars så gillaar jag designen väldigt mycket, och försök o ta bort all ljus, skit i dioder o fötterna eller nåt som lyser eller blinkar på datorn, blir väldigt irriterande när man ser på TV eller film eller vad man nu gör på TV:n.

Alla byggen ser väl ghetto ut i början eller hur? tycker iaf jag, sen kommer ju spackel o allt annat på o då blir ju slutfinishen inte ghetto.. hittils har det iaf vart så på byggena här på Sweclockers, även om du va lite slarvig när du gjorde hålet för El kablarna och silvertapen, va tänkte du på då? fixa dret direkt o sen montera o ta kort.. heh, lycka till!

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

jag är 13 och har byggt min egen vattenkylnin. Okej snart 14 i den 23 sep.

Lite bilder. Som ni ser så har jag fixat hålet ser snyggt ut.

några fler bilder finns på:
http://www.home.no/starpok/htpc/

Visa signatur

i7.

Permalänk

Det kommer nog att bli fint när det är klart. Man vill inte trycka ner unga förmågor. Men som en del har skrivit så blir det lite ghetto när man såg hålet för nätagget samt hur du placerade gallret för fläkten i toppen på lådan. Men kämpa på bara !

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)