VARNING för datorbutiken.com !!!

Permalänk
Medlem

VARNING för datorbutiken.com !!!

mitt första inlägg här hos er på sweclockers har tyvärr en negativ vibb, men jag kommer förhoppningsvis trivas hos sweclockers, så ha lite överseende med mig är ni snälla...
jag vill bara passa på att varna er för datorbutiken.com

handla inte från datorbutiken.com !!!
om ni orkar läsa inlägget så förstår ni, men kort sagt:
handla inte från datorbutiken.com !!!

jag har just nu en mycket tråkig och jobbig dispyt med datorbutiken.com, och därav denna tråd...
hoppas ni ursäkta det långa inlägget, men jag känner mig så jävla sur o förbannad just nu...

men vi tar det från början...
jag beställde en AMD CPU med 1024k cache från datorbutiken, det var ett bra pris på just den modellen av CPU hos datorbutiken.
men när jag fick mitt paket på posten och kom hem så var det inte alls den CPU som jag beställt, det var en annan modell som hade 512k cahce.

jag ringde till dom för att korrigera felet med CPUn (otroligt lång telefonkö, någonstans mellan 20-30 minuter).
då frågar dom om jag inte ville behålla denna nya CPUn istället, och jag sa nej, jag vill ha den som jag beställt.
då säger killen att den inte finns i lager för tillfället, men enligt deras websida så fanns det ett flertal modeller med 1024k cache i lager.
det var lite oklart när dom skulle få hem dom CPUerna med 1024k cache, så jag bad att få skicka tillbaka CPUn och få mina pengar tillbaka.
visst, inga problem, det tar 1-3 bankdagar så har du pengarna på ditt konto, sa killen på datorbutiken.
men först så måste jag ha ett returnummer.

här kommer en liten parantes i storyn...
(samma eftermiddag som jag talat med killen så ringer jag runt o kollar med olika butiker här i stan, iom att datorbutiken inte hade den CPU som har 1024k cache i lager.
men det var inga andra butiker som hade det hemma, men en butik hade vänligheten att upplysa mig om att AMD hade dragit tillbaka just den modellen med 1024k cache, eftersom enligt AMD så var den CPUn redan så snabb att det räckte med 512k cache.
visst, fair game.
jag kilar ner till närmaste PCbutik, köper en CPU som har 512k cache för 750 spänn mindre än vad jag betalat hos datorbutiken.com)

så för att återgå till storyn med att få returnumret...
att ens kunna få ett returnummer av datorbutiken är inte så smidigt som man vill tro.
när jag snackade med honom i telefon så kunda han inte ge ett returnummer i telefon, utan jag var tvungen att vänta på ett mail om det.
men han sa att det fixar han på en gång, så det är inga problem.
3 dagar senare så kom det ett mail med returnumret.
inte en dag för sent. riktigt kasst

som tur var läste jag på lite hur returen funkar hos datorbutiken.
det är som så att när man får returnummer av dom, så KAN MAN BEGÄRA att få en returfraktsedel hemskickad.
det är inget som dom upplyser om när man pratar med dom i telefon, utan det står i texten om returer på deras hemsida.
om man inte begär denna returfraktsedel så får man alltså inte pengarna för returfrakten utan får pynta för den själv.
surt som stryk

iallafall, jag begärde en returfraktsedel efter det att jag hade fått ett returnummer, och det tog 5 dagar att få den returlappen hem.
tråkigt att behöva vänta på detta.
i returpakatet så skulle det ligga en lapp med returnummer och mina kontouppgifter m.m.
skrev ner detta på en lapp och la i returpaketet.
inkluderade mitt namn, namn på banken, clearingnummer och kontonummer.
postade iväg returpaketet samma dag som jag fick returlappen.

nu så följer en väntan på att få mina pengar tillbaka från datorbutiken.com, och det går flera dagar utan att jag får en spänn...
efter att ha väntat 8-10 dagar från det att jag skickade iväg returpaketet så ringer jag upp dom igen, återigen med en lång telefonkö, denna gången på 15-20 minuter.

nae, dom hade skickat in pengarna på fel konto, så det var därför det hade blivit en miss.
dom bad mig skicka ett mail med alla kontouppgifter till dom.
jag skickade det mailet 3 minuter efter vårat samtal.

det går ytterligare 4 dagar innan mina pengar kommer.
till min förvåning så att dom inte skickat all pengarna tillbaka !!!!!!
det fattas 140 spänn...

jag ringer upp (återigen en telefonkö på 15 minuter) och frågar varför jag inte fått alla mina pengar tillbaka.
nae, frakten få du inte tillbaka eftersom du ångrade dig, säger killen till mig.
jag sa att det inte var mitt fel, dom hade ju skickat fel CPU till mig.
jaha, skicka ett mail till returen o ta upp det med dom, så fixar dom det, sa killen i telefon.

nu blir det en massa mailande fram o tillbaka...
jag drar igenom det viktigaste för er.

jag mailade till returen där jag begär att få frakten tillbaka.
får ett mail där dom sa att dom inte betalar tillbaka frakten vid ångerköp.
han påpekade i samma mail att det var endast genom datorbutikens "goodwil" som jag hade fått mina pengar tillbaka överhuvudtaget, i normala fall gör dom inte så.
jag mailade tillbaka och sa att det var inget ångerköp, det var ju faktiskt datorbutiken som hade klassat det fel, som ångerköp istället för retur.
och eftersom dom hade gjort en fel-leverans från början, och sen dessutom klassat det som ångerköp så tyckte jag att deras "goodwill" inte var något värt att nämnas liksom...

då jag dessutom varit vänlig och påpekat för datorbutiken.com att AMD hade gått ut med info om att dom inte levererade CPUer med 1024k cache, och då datorbutiken hade inte vetat något alls om detta, så var det ju återigen dags för en ny variant av "det är inte vårat fel" från killen...
så i nästa mail så kläcker idioten ur sig att den CPU med 512k cache som datorbutiken skickat till mig skulle vara bättre än den med 1024k cache.

jag har snackat med konsument göteborg om detta, och dom har ca 200 ärenden som rör datorbutiken.com, och dom flesta har samma problem som jag har...
dom flesta har fått fel vara från datorbutiken, och när dom vill ha rätt pryl så får dom frågan om dom inte vill behålla det dom fått.
alltså har datorbutiken satt detta i system.
skicka den vara som finns i lager för tillfället, sen fråga om inte kunden vill behålla den istället.
inte så smidigt alls

jag har i flera mail upprepat min begäran om att jag ska få resterande 140 spänn insatta på mitt konto, men denna killen är så otroligt nonchalant, vissa mail svara han inte på överhuvudtaget.
senast så skickade jag bara att jag vill ha mina pengar insatta omgående, då sår jag svaret
"Detta var inte ett av dina mest välformulerade svar.
Försök igen."
ja ni fattar, killen är inte direkt "service-minded"

eftersom jag finner detta svar så otroligt korkat så begär jag återigen att han sätter in dom resterande 139 kronorna på mitt konto omedelbart.
lägger till att om han är oförmögen att förstå detta enkla besked eller att utföra denna enkla handlingen så får han ge mig direktnummer till hans chef så får jag ta upp det med chefen istället.
idioten skriver då att jag kan ringa till växeln o begära att få prata med en chef.
han har vänligheten nog att inkludera numret till växeln.

just nu så är jag sååååå trött på sånt här, ska ner till konsument göteborg imorgon igen o och höra efter vad dom säger om allt detta...
återigen så hoppas ni ursäktar för att det blev ett långt inlägg...

min varning till er är alltså att inte handla på datorbutiken.com !
bojkotta dom så långt ni bara kan och sprid detta message vidare till alla ni känner...
handla inte från datorbutiken.com !!!

Permalänk
Avstängd

tråkigt att höra måste jag säga.

Har själv handlat därifrån och fått rätt vara så aldrib behövt klaga på dem. Men väldigt tråkigt att sådant ska förekomma :/

Permalänk
Hedersmedlem

ajdå osis. Tur man sluppit undan alla returärenden hittils

fan från tummen upp för datorbutiken, måste jag i detta fall ge tummen ner för db.com.
Vad har ni o säga till ert försvar ni/du som företräder datorbutiken.com på detta forum?

Permalänk
Medlem

De har gått ner sig ordentligt, jag skulle inte chansa på att handla där längre...brukade handla där förr, men de har haft VANSINNIGT länga leveranstider på sistone också...

Visa signatur

Opteron 146 @ 2,6 Ghz | Asrock Dual Sata | 1,5 Gb Kingston Hyper-X 333mhz 2-2-2-5 Dualchannel | Samsung Spinpoint 250Gb | BFG 8800GT + Nvidia 6800 @ 390/780 | Iiyama 19" | WinXp | Chieftec 360W skit-agg | Zalman Reserator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flatline
De har gått ner sig ordentligt, jag skulle inte chansa på att handla där längre...brukade handla där förr, men de har haft VANSINNIGT länga leveranstider på sistone också...

Jo, just slumpgeneratorn som tar fram leveransdatum och att man kan beställa en pryl som enligt sidan finns i lager men helt plötsligt försvunnit när orderbekräftelsen kommer är otroligt irriterande.

Kan ''tolvan'' gå till ARN med ärendet eller vad är bäst, man kan ju inte behöva betala för vad man inte köpt.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det blev så krångligt för dig. Förstår att du blir förbannad, dom är inte lätta att ha med när det gäller RMA och deras support ska man inte prata om. Jag har handlat mycket på DB.com förr men handlar endast på Komplett eller Webbhallen numera. DB.com måste ha stora problem för det är inte mycket som funkar korrekt hos dem. Handla på Komplett.se nästa gång, då slipper du sånt krångel!

Btw... välkommen till SweC!

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frajja
Btw... välkommen till SweC!

tackar

jag har tänkt att gå ner till konsument göteborg imorgon o fråga om lite råd...
dom hade ju en hel del andra ärenden som gällde just detta, så dom kanske har något bra trix...
eller så är det tyvärr så att dom inte har det, och det är därför som det ligger så många ärenden med denna typen hos dom...

jaja, jag får se imorgon...
återkommer längre fram med lite mera updates

Permalänk

Re: VARNING för datorbutiken.com !!!

Hej,

Först och främst vill jag be om ursäkt för allt strul du haft med detta. Så här är det verkligen inte tänkt att det skall gå till.
Vi har senaste tiden haft en enorm försäljningsökning och det har drabbat inte minst telefonköerna. Vi håller dock på att nyanställa mer folk så att vi kan hantera detta bättre under hösten och vintern framöver.

Nu lite bakgrundsinformation:
Det händer i väldigt få fall att vi skickar fel vara till kund, vi är mycket noga med detta - vi vet vad vi säljer och till och med personalen som packar produkterna är utbildade på så sätt att de skall kunna skilja en produkt från en annan. Det som hänt vet vi bakgrunden till och det beror på att när AMD drog in "gamla" Athlon64 med 1Mb cache (Clawhammer-kärnan) så har våra leverantörer skickat de processorer de fått in som har 512kb cache men i de flesta modeller högre klockfrekvens. Innan vi upptäckte detta problem har några kunder fått den nya Athlon64 med nya kärnan Newcastle som har 512kb cache, men däremot högre klockfrekvens i de flesta fall. "Gamla" Athlon64 Clawhammer 3200+ var på 2.0GHz men nya Athlon64 som ersätter denna är på 2.2GHz men har hälften så mycket cache. Prestandatester visar dock att nya Newcastle är snabbare jämfört med de tidigare.

Oavsett detta så skall du naturligtvis få det du beställt och vill du inte ha Athlon64 med den nya kärnan och vi av någon anledning skickat fel produkt (oavsett om det beror på oss eller felleverans från våra leverantörer) så skall du som kund naturligtvis inte få så mycket bekymmer som du haft.

Det är dock sällsynt att vi skickar fel produkt, men om det händer så finns det förval i vår returanmälan ett val som just går ut på "Fel vara levererad". Jag vet ej om du angett detta alternativ, men det reder vi ut så småningom. Även om du inte gjort 100% rätt när du begärde retur så fixar vi det ändå. Du skall givetvis inte betala någon frakt varket från oss eller från dig till oss. Det står vi för om vi gjort fel.

Angående Konsument Göteborg så är det mycket förvånande att de säger att de har 200st ärenden om oss - det är inget vi känner till och något "vi satt i system" är det absolut inte. Jag skulle gärna vilja veta mer om detta för denna typ av rykten kan vara farliga. Vi borde känna till om vi hade 200st ärenden liggande hos Konsument Göteborg men detta känner vi inte alls till. Vem har du talat med, har de blandat ihop oss med något annat företag?

Vi har vuxit från att vara ett ett relativt litet företag till att idag vara ett stort företag med avsevärd marknad i Sverige och övriga Norden. Pga den mängd ärenden vi hanterar dagligen och alla "krångliga" rutiner hit och dit kan det tyvärr ibland gå fel - som i detta fall. Det skall vi nu givetvis göra vårt bästa för att rätta till.

Har vi "dabbat oss" så kapitalt i kommunikationen med dig som ditt inlägg tyder på och vi brustit i informationen och till råga på allt dröjt med att betala tillbaka pengarna vi är skyldiga dig är givetivs en kompensation på sin plats. Vi är inget hux-flux-företag som fanns igår men inte imorgon. Vi har sålt datorkomponenter via Internet i över 5 år vilket är lång tid vad gäller helt företag som har hela sin försäljningsbas via Internet. Vi gör naturligvis rätt för oss om vi gör fel och jag kan härmed personligen gå i god för att du skall få _ALLA_ dina pengar tillbaka om vi krånglat så kapitalt i detta fall och då menar jag att du i princip får pengarna tillbaka du betalade för processorn hos oss/alt. pengarna du fick betala för processorn i den andra butiken du köpte processorn i istället. Har vi gjort så fel som du skriver är det inte mer än rätt att du i princip får processorn gratis för det här krånglet hade både du och vi kunnat vara utan. Var god maila mig ditt kundnr och senaste ordernr/returnr/fakturanr så skall jag undersöka ärendet och dra en lärdom av det så att vi kan bli bättre och undvika denna typ av problem i fortsättningen, vi ger dig gärna processorn gratis bara vi kan dra en lärdom av detta så att det inte händer igen.

Tack på förhand och än en gång ber vi så mycket om ursäkt för det inträffade.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tolvan
mitt första inlägg här hos er på sweclockers har tyvärr en negativ vibb, men jag kommer förhoppningsvis trivas hos sweclockers, så ha lite överseende med mig är ni snälla...
jag vill bara passa på att varna er för datorbutiken.com

handla inte från datorbutiken.com !!!
om ni orkar läsa inlägget så förstår ni, men kort sagt:
handla inte från datorbutiken.com !!!

jag har just nu en mycket tråkig och jobbig dispyt med datorbutiken.com, och därav denna tråd...
hoppas ni ursäkta det långa inlägget, men jag känner mig så jävla sur o förbannad just nu...

men vi tar det från början...
jag beställde en AMD CPU med 1024k cache från datorbutiken, det var ett bra pris på just den modellen av CPU hos datorbutiken.
men när jag fick mitt paket på posten och kom hem så var det inte alls den CPU som jag beställt, det var en annan modell som hade 512k cahce.

jag ringde till dom för att korrigera felet med CPUn (otroligt lång telefonkö, någonstans mellan 20-30 minuter).
då frågar dom om jag inte ville behålla denna nya CPUn istället, och jag sa nej, jag vill ha den som jag beställt.
då säger killen att den inte finns i lager för tillfället, men enligt deras websida så fanns det ett flertal modeller med 1024k cache i lager.
det var lite oklart när dom skulle få hem dom CPUerna med 1024k cache, så jag bad att få skicka tillbaka CPUn och få mina pengar tillbaka.
visst, inga problem, det tar 1-3 bankdagar så har du pengarna på ditt konto, sa killen på datorbutiken.
men först så måste jag ha ett returnummer.

här kommer en liten parantes i storyn...
(samma eftermiddag som jag talat med killen så ringer jag runt o kollar med olika butiker här i stan, iom att datorbutiken inte hade den CPU som har 1024k cache i lager.
men det var inga andra butiker som hade det hemma, men en butik hade vänligheten att upplysa mig om att AMD hade dragit tillbaka just den modellen med 1024k cache, eftersom enligt AMD så var den CPUn redan så snabb att det räckte med 512k cache.
visst, fair game.
jag kilar ner till närmaste PCbutik, köper en CPU som har 512k cache för 750 spänn mindre än vad jag betalat hos datorbutiken.com)

så för att återgå till storyn med att få returnumret...
att ens kunna få ett returnummer av datorbutiken är inte så smidigt som man vill tro.
när jag snackade med honom i telefon så kunda han inte ge ett returnummer i telefon, utan jag var tvungen att vänta på ett mail om det.
men han sa att det fixar han på en gång, så det är inga problem.
3 dagar senare så kom det ett mail med returnumret.
inte en dag för sent. riktigt kasst

som tur var läste jag på lite hur returen funkar hos datorbutiken.
det är som så att när man får returnummer av dom, så KAN MAN BEGÄRA att få en returfraktsedel hemskickad.
det är inget som dom upplyser om när man pratar med dom i telefon, utan det står i texten om returer på deras hemsida.
om man inte begär denna returfraktsedel så får man alltså inte pengarna för returfrakten utan får pynta för den själv.
surt som stryk

iallafall, jag begärde en returfraktsedel efter det att jag hade fått ett returnummer, och det tog 5 dagar att få den returlappen hem.
tråkigt att behöva vänta på detta.
i returpakatet så skulle det ligga en lapp med returnummer och mina kontouppgifter m.m.
skrev ner detta på en lapp och la i returpaketet.
inkluderade mitt namn, namn på banken, clearingnummer och kontonummer.
postade iväg returpaketet samma dag som jag fick returlappen.

nu så följer en väntan på att få mina pengar tillbaka från datorbutiken.com, och det går flera dagar utan att jag får en spänn...
efter att ha väntat 8-10 dagar från det att jag skickade iväg returpaketet så ringer jag upp dom igen, återigen med en lång telefonkö, denna gången på 15-20 minuter.

nae, dom hade skickat in pengarna på fel konto, så det var därför det hade blivit en miss.
dom bad mig skicka ett mail med alla kontouppgifter till dom.
jag skickade det mailet 3 minuter efter vårat samtal.

det går ytterligare 4 dagar innan mina pengar kommer.
till min förvåning så att dom inte skickat all pengarna tillbaka !!!!!!
det fattas 140 spänn...

jag ringer upp (återigen en telefonkö på 15 minuter) och frågar varför jag inte fått alla mina pengar tillbaka.
nae, frakten få du inte tillbaka eftersom du ångrade dig, säger killen till mig.
jag sa att det inte var mitt fel, dom hade ju skickat fel CPU till mig.
jaha, skicka ett mail till returen o ta upp det med dom, så fixar dom det, sa killen i telefon.

nu blir det en massa mailande fram o tillbaka...
jag drar igenom det viktigaste för er.

jag mailade till returen där jag begär att få frakten tillbaka.
får ett mail där dom sa att dom inte betalar tillbaka frakten vid ångerköp.
han påpekade i samma mail att det var endast genom datorbutikens "goodwil" som jag hade fått mina pengar tillbaka överhuvudtaget, i normala fall gör dom inte så.
jag mailade tillbaka och sa att det var inget ångerköp, det var ju faktiskt datorbutiken som hade klassat det fel, som ångerköp istället för retur.
och eftersom dom hade gjort en fel-leverans från början, och sen dessutom klassat det som ångerköp så tyckte jag att deras "goodwill" inte var något värt att nämnas liksom...

då jag dessutom varit vänlig och påpekat för datorbutiken.com att AMD hade gått ut med info om att dom inte levererade CPUer med 1024k cache, och då datorbutiken hade inte vetat något alls om detta, så var det ju återigen dags för en ny variant av "det är inte vårat fel" från killen...
så i nästa mail så kläcker idioten ur sig att den CPU med 512k cache som datorbutiken skickat till mig skulle vara bättre än den med 1024k cache.

jag har snackat med konsument göteborg om detta, och dom har ca 200 ärenden som rör datorbutiken.com, och dom flesta har samma problem som jag har...
dom flesta har fått fel vara från datorbutiken, och när dom vill ha rätt pryl så får dom frågan om dom inte vill behålla det dom fått.
alltså har datorbutiken satt detta i system.
skicka den vara som finns i lager för tillfället, sen fråga om inte kunden vill behålla den istället.
inte så smidigt alls

jag har i flera mail upprepat min begäran om att jag ska få resterande 140 spänn insatta på mitt konto, men denna killen är så otroligt nonchalant, vissa mail svara han inte på överhuvudtaget.
senast så skickade jag bara att jag vill ha mina pengar insatta omgående, då sår jag svaret
"Detta var inte ett av dina mest välformulerade svar.
Försök igen."
ja ni fattar, killen är inte direkt "service-minded"

eftersom jag finner detta svar så otroligt korkat så begär jag återigen att han sätter in dom resterande 139 kronorna på mitt konto omedelbart.
lägger till att om han är oförmögen att förstå detta enkla besked eller att utföra denna enkla handlingen så får han ge mig direktnummer till hans chef så får jag ta upp det med chefen istället.
idioten skriver då att jag kan ringa till växeln o begära att få prata med en chef.
han har vänligheten nog att inkludera numret till växeln.

just nu så är jag sååååå trött på sånt här, ska ner till konsument göteborg imorgon igen o och höra efter vad dom säger om allt detta...
återigen så hoppas ni ursäktar för att det blev ett långt inlägg...

min varning till er är alltså att inte handla på datorbutiken.com !
bojkotta dom så långt ni bara kan och sprid detta message vidare till alla ni känner...
handla inte från datorbutiken.com !!!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Re: Re: VARNING för datorbutiken.com !!!

hej DB

jag ska maila dig mina uppgifter så att vi kan reda ut detta ordentligt, för jag är riktigt sur på eran retursnubbe och har tänkt att gå vidare till konsument göteborg med det hela bara p.g.a. av hans attityd, men om vi löser detta omgående så slipper jag gärna gå till konsument gbg imorgon för jag har mycket att göra denna veckan.

M

Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Hej,

Först och främst vill jag be om ursäkt för allt strul du haft med detta. Så här är det verkligen inte tänkt att det skall gå till.
Vi har senaste tiden haft en enorm försäljningsökning och det har drabbats inte minst telefonköerna. Vi håller dock på att nyanställa mer folk så att vi kan hantera detta bättre under hösten och vintern framöver.

Nu lite bakgrundsinformation:
Det händer i väldigt få fall att vi skickar fel vara till kund, vi är mycket noga med detta - vi vet vad vi säljer och till och med personalen som packar produkterna är utbildade på så sätt att de skall kunna skilja en produkt från en annan. Det som hänt är vet vi bakgrunden till och det beror på att när AMD drog in "gamla" Athlon64 med 1Mb cache (Clawhammer-kärnan) så har våra leverantörer skickat de processorer de fått in som har 512kb cache men i de flesta modeller högre klockfrekvens. Innan vi upptäckte detta problem har några kunder fått den nya Athlon64 med nya kärnan Newcastle som har 512kb cache, men däremot högre klockfrekvens i de flesta fall. "Gamla" Athlon64 Clawhammer 3200+ var på 2.0GHz men nya Athlon64 som ersätter denna är på 2.2GHz men har hälften så mycket cache. Prestandatester visar dock att nya Newcastle är snabbare jämfört med de tidigare.

Oavsett detta så skall du naturligtvis få det du beställt och vill du inte ha Athlon64 med den nya kärnan och vi av någon anledning skickat fel produkt (oavsett om det beror på oss eller felleverans från våra leverantörer) så skall du som kund naturligtvis inte få så mycket bekymmer som du haft.

Det är dock sällsynt att vi skickar fel produkt, men om det händer så finns det förval i vår returanmälan ett val som just går ut på "Fel vara levererad". Jag vet ej om du angett detta alternativ, men det reder vi ut så småningom. Även om du inte gjort 100% rätt när du begärde retur så fixar vi det ändå. Du skall givetvis inte betala någon frakt varket från oss eller från dig till oss. Det står vi för om vi gjort fel.

Angående Konsument Göteborg så är det mycket förvånande att de säger att de har 200st ärnenden om oss - det är inget vi känner till och något "vi satt i system" är det absolut inte. Jag skulle gärna vilja veta mer om detta för denna typ av rykten kan vara farliga. Vi borde känna till om vi hade 200st ärenden liggande hos Konsument Göteborg men detta känner vi inte alls till. Vem har du talat med, har de blandat ihop oss med något annat företag?

Vi har vuxit från att vara ett ett relativt litet företag till att idag vara ett stort företag med avsevärd marknad i Sverige och övriga Norden. Pga den mängd ärenden vi hanterar dagligen och alla "krångliga" rutiner hit och dit kan det tyvärr ibland gå fel - som i detta fall. Det skall vi nu givetvis göra vårt bästa för att rätta till.

Har vi "dabbat oss" så kapitalt i kommunikationen med dig som ditt inlägg tyder på och vi brustit i informationen och till råga på allt dröjt med att betala tillbaka pengarna vi är skyldiga dig är givetivs en kompensation på sin plats. Vi är inget hux-flux-företag som fanns igår men inte imorgon. Vi har sålt datorkomponenter via Internet i över 5 år vilket är lång tid vad gäller helt företag som har hela sin försäljningsbas via Internet. Vi gör naturligvis rätt för oss om vi gör fel och jag kan härmed personligen gå i god för att du skall få _ALLA_ dina pengar tillbaka om vi krånglat så kapitalt i detta fall och då menar jag att du i princip får pengarna tillbaka du betalade för processorn hos oss/alt. pengarna du fick betala för processorn i den andra butiken du köpte processorn i istället. Har vi gjort så fel som du skriver är det inte mer än rätt att du i princip får processorn gratis för det här krånglet hade både du och vi kunnat vara utan. Var god maila mig ditt kundnr och senaste ordernr/returnr/fakturanr så skall jag undersöka ärendet och dra en lärdom av det så att vi kan bli bättre och undvika denna typ av problem i fortsättningen, vi ger dig gärna processorn gratis bara vi kan dra en lärdom av detta så att det inte händer igen.

Tack på förhand och än en gång ber vi så mycket om ursäkt för det inträffade.

Permalänk

Re: Re: Re: VARNING för datorbutiken.com !!!

Tack! Jag inväntar ditt svar och undersöker ärendet under morgondagen och återkommer till dig så snart detta är gjort så vi kan reda ut detta ordentligt.

Tack än en gång!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tolvan
hej DB

jag ska maila dig mina uppgifter så att vi kan reda ut detta ordentligt, för jag är riktigt sur på eran retursnubbe och har tänkt att gå vidare till konsument göteborg med det hela bara p.g.a. av hans attityd, men om vi löser detta omgående så slipper jag gärna gå till konsument gbg imorgon för jag har mycket att göra denna veckan.

M

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Hatar datorbutikens retur och supportsystem! Skickade in en cluster skadad ibm 180gb hdd där. Tog 4 veckor att få tillbaka den... låg i samma paket med samma tejp.. ända skillnaden var att den va opartionerad och det låg en lapp i där det stdo [datum]testad, felfri. Det kostade mig 400kr.. jävla idioter...

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.

Permalänk
Medlem

beställde en extremt tyst maxtordisk men borde stå extremt högljud. skicka in den för nåt fel e det men dom skicka tibx den efter 1 månad, felfri enligt dom och det kosta mig frakten fram o tbx:(
men det är väl sånt man får ta. tycker alla butiker har dålig service. lång väntetid mm

Visa signatur

macbook, vista 64bit på q6600, Saphire hd4870 1 GB, CORSAIR 4GB DDR2 XMS2, ASUS P5Q PRO P45, CORSAIR HX 520W

Permalänk
Medlem

Har handlat av datorbutiken innan & kommer absolut att handla där igen om något pris skulle passa mig.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Själv så kom min retur på en Shuttle fram den 16 augusti, snart en månad och står fortfarande i kö för behandling! The DB spirit!

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem

Det är mer arbete vid beställning online, i jämförelse med inköp via butik. Många förstår inte detta!

Visa signatur

// http://www.bornofsin.se
We use them in a terminal sometimes called a console. You may think of them as DOS-boxes with attitude.

Permalänk
Medlem

Har riktigt bra erfarenhet av DB's mailsupport, brukar få svar inom några minuter ..Har för mig att han som brukar svara så snabbt heter Trulls eller något. Har fö inte haft några problem med retur eller nåt alls från DB, otur för dig att det blir så ibland

Permalänk
Medlem

Du db.com snubben? Jag har faktiskt sett ganska många fall där db skickat fel varor så det verkar ju inte vara helt ovanligt..

Jag har alltad handlat på komplett.se. Praktiskt taget hela min dator är därifrån och allt har funkat superbra, korta frakttider, bra priser. När jag en gång behövde ringa till kundtjänst för att fråga en sak så svarade dom efter två signaler och var mycket trevliga och hjälpsamma. Så där kommer jag iaf handla i fortsättningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Du db.com snubben? Jag har faktiskt sett ganska många fall där db skickat fel varor så det verkar ju inte vara helt ovanligt..

Jag har alltad handlat på komplett.se. Praktiskt taget hela min dator är därifrån och allt har funkat superbra, korta frakttider, bra priser. När jag en gång behövde ringa till kundtjänst för att fråga en sak så svarade dom efter två signaler och var mycket trevliga och hjälpsamma. Så där kommer jag iaf handla i fortsättningen.

Skickar man ut så mycket varor som datorbutiken gör blir kanske antalet felaktiga varor högre än från andra butiker. Men om man istället kollar felprocenten misstänker iaf jag att den inte är ens värd att nämna till storlek eftersom den antagligen är fruktansvärt liten. Man får jämföra lite proportioner också om man ska kolla sån här statistik

Jag är iaf trogen db-kund och har lagt många och åter många tusenlappar på deras varor och aldrig haft det minsta problem. Aldrig haft problem med sena mail vid frågor etc. Returlappar har tagit 1-2 dagar från beställandet till att dom har legat i brevlådan mm.

Permalänk
Avstängd

Handlar gärna på Datorbutiken.com i fortsättningen, fick super bra support för något år tillbaka då JAG råkade flasha bioset fel då floppydriven var lite defekt... hur som helst kostade det mig bara frakten dit och tog bara en vecka för att få tillbaka moderkortet, inte två veckor.

Är stamkund efter supporten, billigare att behålla en kund än att värva nya

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Du har råkat ut för en felaktig leverans 1 gång och dissar därmed företaget totalt? Inte nog med det, du uppmanar alla här att inte handla från datorbutiken något mer. Tycker du inte själv så här i efterhand att du överreagerat rätt rejält ? Sen att komma med grova anklagelser gentemot företaget gör ju inte saken bättre. Påstå att dom "satt i system" att göra på ett visst sätt, låter som förtal faktiskt.

Det där med telefonkö, jag det får man räkna med när man ringer större företag. Ring Telia och du får sitta i minst 50 minuter i kö.

Tycker du inte att du borde läst på deras hemsida hur dom hanterar returärenden? Hade du gjort det och följt anvisningarna till punkt och pricka så hade inte det problemet du beskriver uppstått! Så m.a.o så anser jag att problemet som uppstått är självförvållat.

Beställer ofta från db och har aldrig råkat ut får några tokigheter, har haft returärenden och dessa har behandlats snabbt och på ett mycket bra sätt.

Så jag kommer inte följa din uppmaning, jag kommer fortsätta handla från db som har bra priser, billig frakt och stort sortiment. Och dessutom hanterar returärenden snabbare än något annat datorföretag jag varit i kontakt med!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Du har råkat ut för en felaktig leverans 1 gång och dissar därmed företaget totalt? Inte nog med det, du uppmanar alla här att inte handla från datorbutiken något mer. Tycker du inte själv så här i efterhand att du överreagerat rätt rejält ? Sen att komma med grova anklagelser gentemot företaget gör ju inte saken bättre. Påstå att dom "satt i system" att göra på ett visst sätt, låter som förtal faktiskt.

Det där med telefonkö, jag det får man räkna med när man ringer större företag. Ring Telia och du får sitta i minst 50 minuter i kö.

Tycker du inte att du borde läst på deras hemsida hur dom hanterar returärenden? Hade du gjort det och följt anvisningarna till punkt och pricka så hade inte det problemet du beskriver uppstått! Så m.a.o så anser jag att problemet som uppstått är självförvållat.

Beställer ofta från db och har aldrig råkat ut får några tokigheter, har haft returärenden och dessa har behandlats snabbt och på ett mycket bra sätt.

Så jag kommer inte följa din uppmaning, jag kommer fortsätta handla från db som har bra priser, billig frakt och stort sortiment. Och dessutom hanterar returärenden snabbare än något annat datorföretag jag varit i kontakt med!

Men man läser ju sånt lite då och då, OCH sånt strul för att han fick fel cpu ska man inte ha, speciellt returkillens attityd borde ändras omgående!

Permalänk
Medlem

förjäkligt att det hände.. men va fan.. hur många timmar har du spenderat för att få 140 spänn tillbaka? ja vet, "princip" men i alla fall, att du orkar är starkt jobbat..
hoppas du får processorn gratis som tack i alla fall...

hz

Permalänk
Medlem

Har handlat i princip hela min nya dator i delar och delar av min förra hos db.com :). Har faktist aldrig haft stora problem med dem. En gång då min brors moderkort gick sönder. Men det dröjde bara en vecka, så fick vi ett nytt.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk

Har också goda erfarenheter av DB (sen jag den hårda vägen lärt mig att inte beställa varor som inte finns i lager). Det enda jag kan anmärka på är det luriga fraktkostnads-systemet. Beställde en skärm och en skrivare igår och när jag lade till en 29:- USBprinterkabel så steg kostnaden med en hundring... Fixar nog kabeln lokalt hehe

/S

PS. Fick ett defekt 9800pro som blev utbytt inom en vecka DS.

Visa signatur

Livet är inget för nybörjare...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Du har råkat ut för en felaktig leverans 1 gång och dissar därmed företaget totalt? Inte nog med det, du uppmanar alla här att inte handla från datorbutiken något mer. Tycker du inte själv så här i efterhand att du överreagerat rätt rejält ? Sen att komma med grova anklagelser gentemot företaget gör ju inte saken bättre. Påstå att dom "satt i system" att göra på ett visst sätt, låter som förtal faktiskt.

Det där med telefonkö, jag det får man räkna med när man ringer större företag. Ring Telia och du får sitta i minst 50 minuter i kö.

Tycker du inte att du borde läst på deras hemsida hur dom hanterar returärenden? Hade du gjort det och följt anvisningarna till punkt och pricka så hade inte det problemet du beskriver uppstått! Så m.a.o så anser jag att problemet som uppstått är självförvållat.

Beställer ofta från db och har aldrig råkat ut får några tokigheter, har haft returärenden och dessa har behandlats snabbt och på ett mycket bra sätt.

Så jag kommer inte följa din uppmaning, jag kommer fortsätta handla från db som har bra priser, billig frakt och stort sortiment. Och dessutom hanterar returärenden snabbare än något annat datorföretag jag varit i kontakt med!

Sjävklart skall man sätta press på onlinebutiker som inte sköter sig ordentligt annars kan de hålla på så i evigheter. Det handlar inte om att 'dissa' företag, det handlar om att få den service man bör få när man handlat en vara.

Om vi låter företagen 'bestämma' reglerna vad gäller hur man skall uppföra sig är det lika bra att aldirg handla där mer för du kommer ändå aldrig få rätt om något gått fel.

PS. Jag handlar på db.com och har drabbats, inte med fel produkt, men med 'konstiga' returärenden som tar 'väääldigt' lång tid. Trots detta handlar jag där fortfarande pga bra priser.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Avstängd

Db.se har varit otroligt struligt innan iaf. Min far fick vänta på sitt grafikkort i 7 månader!!!!
Vi ringde,klagade,mailade etc etc. Dom sa att dom skulle ta tag i det..

Detta var dock ett par år sedan så ni vet det

Retur ärende är ibland jobbiga hos många företag.
Tom komplett.se hade jag lite strul med en gång, och dom brukar annars funkar 100%..

Dock är jag fett besviken på db.ses fraktpriser, dom ändrar dom som en jävla jojjo.

Bestälde en hårddisk och frakten blev 49:- det var mycket bra tyckte jag. Även om såklart gratis frakten var bättre. Sen en vecka senare ska jag betälla en till likadan hårddisk och frakten blir 99:-?????

Kul att dom ändrar fraktpriserna bara pang boom.

Jag har köpt för säkert minst 20000 :- ifrån datorbutiken och lika mycket ifrån komplett under 2-3. Det som tilltalar mig är så klart ett bra pris, men även service,leverans. Oftast behöver jag komponenter fort och då blir det komplett.se.

Datorbutiken är lite struliga på det också. Oftast tar det rätt lång tid från det går till packning till skickat.
Fick vänta 2-3 dagar senast, och gjort flertalet gånger. (detta räknar jag lång tid då jag jämför med komplett.se) Komplett packade mina saker kl 05.00 på morgonen och skickades samma dag. Det är bra leverans enligt mig. Aka dustin.

Men såklart det som lockat att beställa på db.se var gratis frakt, enbart därför jag beställde grymmt mycket saker där ifrån känns bra att spara runt 300:- på frakt nämligen.

Permalänk
Medlem

Tycker det är starkt att db kommer o ber om ursäkt för missödet iallafall. Jag har handlat där några gånger och allt har funkat smidigt. Iofs så är deras svarstid på mail rätt dålig.

Permalänk
Medlem

Tycker db.com är riktigt bra, vill man dock ha den bästa och snabbaste servicen får man betala lite mer och köpa i någon annan butik.

Har tre erfarenheter av db:s kundtjänst:
Första gången var det fästet på processorfläkten som gick av, moderkort, processor och kylfläns i retur. Gick på ca 2 veckor, inga problem.

Andra gången var den en fläkt som var trasig, skickades en ny, kom efter 1 vecka.

Tredje gången var en slang jag beställde i två delar. Två dagar senare fick jag detta:
*Här ska det vara en bild på lådan med godis, men funkar inte att ladda upp*
Under allt godis låg en skarvgrej till slangen.

Utmärkt och alltid bra packat.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

hm jag har haft tur de gånger jag beställt på nätet utom när jag handlade hos netonet, beställde digitalkamera o extra minne, minnet saknades och ringde o klagade, de skickade ett nytt minnne, självklart inte det som jag betalat för så jag ringer igen o klagar, får en rutursedel efter 1 dag o skickar tillbaka, sen kommer mitt minne äntligen efter ca 2 veckor:( hade kanske gått fortare om jag varit hemma under tiden för de var snabba med att skicka nytt minne och retursedeln, datorbutiken har alltid varit seg i mina ögon, första gången jag handlade där tog det 7 veckor för dom att skruva ihop en dator:/ sista gången jag beställer montering...

Visa signatur

Athlon 64 x2 - 2gb crucial ballistix - abit kn9 ultra - 1tb sata

Permalänk

Tråkigt när det blir problem tolvan. Du reagerar rätt hårt, men man blir förbannad när sånt där händer. Måste säga att det är bra av datorbutiken att svara här i forumet. Dock tycker man inte det skulle behövas. Problem borde kunna lösas direkt av företag innan missnöjda kunder svartlistar företaget på sweclockers.

Ska själv hämta ett hårddisk som blivit utbytt av dB på garantin. Jag ringde dem och frågade om jag kunde få ett annat märke innan jag fick
mitt returnr och skickade iväg hd:n. Det skulle inte vara några problem enligt honom, så jag mailade mitt returnr och mitt önskemål till supporten. Sen skickade jag med en utskrift med mina önskemål i returkartongen. Dock verkar det inte som dom läst igenom varken mailet eller utksriften. Rätt som det var fick jag ett kollinr i mailen. Skickade en status förfrågan och såg då att dom bytt ut hd:n mot en likadan. Jag tycker dom borde skicka ett mail och tala om att dom byter ut disken mot en likadan eller något _INNAN_ dom skickar iväg en ny, och varför jag inte kan få byta till ett annat märke.

Dock måste jag säga att dom hanterat ärendet snabbt.