Permalänk
Medlem

windows Växer!?

min windows pariton växer!??!

helt plötligt har jag 5gig ledigt sen en kvart senare har jag 100mb mindre och så håller det på till den är full å jag får starta om datorn och då tar inr windows mer än 3gig sen växer den mer å mer, ja jag tror ni fatar mitt problem, vet nån vad som kan vara fel,

har scanat med avast och spybot
har xp pro med allt från winupdate(inte hella sp2 alltså)

mvh Cenny

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

TRor att du har en minnesläcka deluxe.
Kolla om det är växlingsfilen som växer.

Permalänk
Medlem

Jag har råkat ut för detta med och har sett det på flera datorer, dock har SP2 löst detta på de som krånglade. Felet var inte minnesläckage utan att den mekanism som rapporterar ledigt utrymme var felaktig. (Markera alla mappar och filer och kolla egenskaper och det blir rätt)

/G

Permalänk
Medlem

de tre mapparna på min windows partion är tillsamans 2,7gig men hella partionen är på 7gig nu?. nu är växlings filen på 376 av 2462( har mycket igån just nu)

hur fixar en minnesläcka då?

edit: tack gurk! får hålla mej till det kommer till winupdate bara

Visa signatur

[iMac 27" i5 2,8GHz 8GB Ram 1TB HDD 128GB SSD] [Macbook Air 11" 1,6GHz i5 2GB Ram 64GB SSD

Permalänk
Medlem

Partitionen kan väl inte växa om växningsfilen växer? Det gör väl bara att partitionen blir mindre eftersom swapfilen växer?

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

oj jag menade att det är nåt på disken som tar upp 7gig, inte att den växer

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cempa
oj jag menade att det är nåt på disken som tar upp 7gig, inte att den växer

1. pr0n-mappen
2. du har spyware etc.
3. något program gör .temp-filer som ej tas bort
4. ingen aning

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
1. pr0n-mappen
2. du har spyware etc.
3. något program gör .temp-filer som ej tas bort
4. ingen aning

1, om du menar por så har jag ingen
2,använder firefox å sygate brandvägg och scanar med spybot ofta
3, har inte något program som jag intevet vad det gör, jag undviker att instalera skit
4,samma här, får se när sp2 kommer på winupdate

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=s...

Den där gör jobbet riktigt bra, fin och ha på CD eller i USB minnet om man hjälper någon som inte har brett band i sladden.

/G

Permalänk
Medlem

hjälp mitt problem är kvar fortfarande och jag har instalertat sp2,

jag har även flytat pagefilen ifrån windows partionen och sp har gett mej långa boot tider, så jag e inte nöjd sp2 skiten!

mitt problem känns illa, vill inte formatera igen, gjorde det aldeles nyss.

Visa signatur