Permalänk
Avstängd

Kass prestanda, borde ha bättre?

Hej!
Jo, köpte för inte så länge sen en 733Mhz-burk för en billig peng att bara ha.. Lite mer specs:

P3 733Mhz
416Mb ram (256, 128, 32Mb)
GeForce 4 MX 64MB AGP8X
20GB någon hårddisk som primär disk

Iallafall.. I CS (spelar kanske inte så stor roll) har jag runt 20-30 fps, jag har lirat cs i 70-80 fps på SÄMRE datorer med detta grafikkort

Det som jag mest stör mig på är Toca Race Driver. Jag är verkligen beroende av det spelet och måste verkligen lira
När jag kvalificerar (kör utan bilar) så snurrar det i en 40-50 fps, inga tendenser till hack eller så, men såfort bilarna kommer så skär verkligen datorn ihop. skiftar mellan ett och två fps enligt fraps..

Några tips på vad man kan göra? Har testat det mesta, klockat, pillat bios etc. Ju mer jag klockar processorn desto sämre blir det (via-chip) och datorn startas bara om..

Typisk sweclockers-tråd, jag vet

Mvh

Permalänk
Medlem

jag skulle nog inte ens funderat på att clocka en P3a...

Visa signatur

Hej hopp!

Permalänk
Avstängd

Tur att vi inte är samma person då

Permalänk
Medlem

Kanske är 32 minnet som slöar ner testa att ta bort det?

Är inte hundra på det men ändå...

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Avstängd

Hej. Jo, det är ju ett PC66 medans dom andra är PC133, men skiljer det lika mycket som det gör med DDR-minnen då?

Permalänk
Medlem

Det kan jag tyvärr inte svara på men mitt råd testa och se ifall det blir bättre...

Om inte är det ju bara att sätta i det igen.

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk

Ta bort minnet. Om inte jag är helt ute och cyklar så går alla minnen på 66 när du har ett sådant i.

Visa signatur

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
P4 2,4Ghz, 512mb ram, 80Gb hårddisk, Zalman 7700 CPU fläkt, Fortron 120mm 300w agg,

Permalänk
Avstängd

Jo, alla går i 66Mhz när det är i.

Får väl testa, är inte så insatt i SDR-minnen så jag vet inte hur det skiljer sig i hastighet osv..

Edit, det blev bättre.. Men fortfarande kass prestanda. I Porsche challenge så hackar det. Det gör det inte för min kompis med sin 566Mhz celeron, 128MB ram och _inbyggt_ grafikkort.. Jag har det som står där uppe..

Mvh