Permalänk
Medlem

Problem med SP2 och D-link 624+

Installerade svenska SP2 förra veckan och i och med uppgraderingen slutade mitt nätverk att fungera tillfredsställande.

Setup ser ut som följer: D-link 624+ router med en dator kopplad via LAN och en annan (fn med SP1) via trådlös överföring och jag har en 8Mbit ADSL-tjänst från Bostream.

Efter SP2 installerades går överföringshastigheten i nätverket, både internt och mot internet, i ca 1 Kb/s och ibland verkar det inte finnas något nätverk över huvud taget. Prövade först med en hardware reset av routern och gjorde om inställningar, men med samma resultat. Har sedan efter samtal med D-links supportavdelning stängt av uPnP och gaming, men det hjälpte inte. Intressant att notera är att D-links support idag måndag inte hade en aning om att SP2 hade släppts på svenska. Testade också med senaste firmware 1.19 som finns på D-links tyska supportsida utan framgångar (Svenska sidan tillhandahåller enbart 1.18).

Vill gärna ha lite feedback på det här. Idéer?

Permalänk
Hedersmedlem

Provat att stänga av brandväggen i Windows?

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Sorry, glömde ta upp det. Windows brandvägg är avstängd, kör Sygate. Har också testat helt och hållet utan brandvägg.

Permalänk
Medlem

SP2 är väl bara utgivet för "it proffs"? Har hållit koll på det i ca 1 och ett halvt år nu. Ska komma ut den 14:e.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Re: Problem med SP2 och D-link 624+

Citat:

Ursprungligen inskrivet av brio
Installerade svenska SP2 förra veckan och i och med uppgraderingen slutade mitt nätverk att fungera tillfredsställande.

Setup ser ut som följer: D-link 624+ router med en dator kopplad via LAN och en annan (fn med SP1) via trådlös överföring och jag har en 8Mbit ADSL-tjänst från Bostream.

Efter SP2 installerades går överföringshastigheten i nätverket, både internt och mot internet, i ca 1 Kb/s och ibland verkar det inte finnas något nätverk över huvud taget. Prövade först med en hardware reset av routern och gjorde om inställningar, men med samma resultat. Har sedan efter samtal med D-links supportavdelning stängt av uPnP och gaming, men det hjälpte inte. Intressant att notera är att D-links support idag måndag inte hade en aning om att SP2 hade släppts på svenska. Testade också med senaste firmware 1.19 som finns på D-links tyska supportsida utan framgångar (Svenska sidan tillhandahåller enbart 1.18).

Vill gärna ha lite feedback på det här. Idéer?

Min bärbara hittade inte skolans nät (har sp2 installerat). Kör med windows inbyggda drivers till mit Intel 2200BG kort. Avaktiverade servicen "Wireless Zero Configuration" o då funka d som ett klockverk

Så pröva det!

EDIT

Blunden, enda skillnaden är att den .exe-filen innehåller alla uppdateringar/hela SP2, till skillnad mot win upd som anpassar installationen efter vad man redan har för patchar i win.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

Har samma problem med en Dlink 614+.
Nätet blev mycket trögt, om man har tur att få det att fungera..
Får se om jag hittar någon lösning..

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"