Permalänk
Medlem

lim till vattenblock (hemgjort)

hej..
jag gör ett eget vattenblock, vad ska de va för lim mellan "plattorna"??
ex:

Vattenblock:
_II____II_ <--platta 1 med slangfästen
|---plexi---| <--platta 2
|---plexi---| <--platta 3
|---plexi---| <--platta 4
|--koppar-| <--bottenplatta
lim mellan varje platta, men vilket är bäst??

Permalänk
Avstängd

du ska väl inte limma på cpu och gpu? på nb är det ju bara att ta något, går ju iofs att fästa i hålen som finns, men det är ju ditt val.

Permalänk
Medlem

ingen vet något bra att täta med??

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ojj ett lager för mycke
annars är ritningen från http://www.techsajt.com/artiklar/artikel.php?page=1&id=57
men jag får inte tag på det limmet så ja undrade om nån vet nåt annat lim t.ex epoxy

hittade mycke olika sorter av epoxy men visste inte vilken av dom ja skulle ta, förslag??

Permalänk
Medlem

Han tänker nog göra banorna i plexit och kopparn bara som en platt botten. Jag antar at silikonlim borde fungera mellan dem, men jag skulle föredra o ringar (säkrare).

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

ja fattar inte varför o ring skulle va säkrare.. om man har lim smättar man bara dit mycke lim å låter de torka 1dag då borde de ju täta bra som f*n

Permalänk
Medlem

Därför att ring kräver klämmor, de flesta som kör med lim har inte tryck på själva limfogen konstant.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok... men vem har sagt att jag inte har klämmor... (inte för att jag har det men)
har någon annan förslag på nån slags lim/tätning?????

Permalänk
Medlem

OK kopromiss silikonring.

M0h4h4h4h4h4h4h4h4h4!

P.S. De flesta våtlimm brukar vara silikonbaserade tror jag, så även akvarjelim.

D.S. Myckett lim inte det samma som en bra limfog. För en bra fog så borde det vara lite textur på materialen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

klipp ifrån länken du gav:

"Limmet jag använde heter Extreme Repair från Plastic Padding och
fungerar mycket bra. Det är vattenfast och fogfyllande, men det
kan bli väldigt kladdigt om man smetar runt i det för mycket."

borde väl vara svaret på din fråga?

Permalänk
Medlem

obs

Citat:

ojj ett lager för mycke
annars är ritningen från http://www.techsajt.com/artiklar/ar...age=1&id=57
men jag får inte tag på det limmet så ja undrade om nån vet nåt annat lim t.ex epoxy

hittade mycke olika sorter av epoxy men visste inte vilken av dom ja skulle ta, förslag??

ja skrev ju att ja inte hittar/får tag på det!

Permalänk
Medlem

Kolla på Classe O, finns en variant som heter Repair Extreme (inte Extreme repair )

http://www.clasohlson.se/shop/store/fs_mm.asp?CatPath=Eq0q121...

Permalänk
Medlem

...Finns även på Överskottsbolaget

Permalänk
Medlem

Använd inte vanligt 2komp Epoxy löses upp efter ett tag!

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk

Jag gjorde så att jag gängade 2st hål i kopparbottnen och sen skruvade ihop blocket med glassillikon som tätning mellan varje del.

Visa signatur

"Anna, Anna, släpp in mig Anna. Jag har förfrusit drabant-osten Anna, från Riksost du. Annars blir den smullig när den tinar du."