Är supportkillen blind?!?

Permalänk
Medlem

Är supportkillen blind?!?

Eftersom detta handlar om grafikkort har jag lagt det i detta forum. Ursäkt på förhand om det är fel.

Tja

Fick mitt nya grafikkort för 2-3v sedan och mina spel ser ut så här.

http://medlem.spray.se/meat4u/
Jag ser artifakterna hur tydligt som helst.

Jag tycker att dom är skyldiga att ge mig ett nytt grafikkort, så jag skickade ett mail till komplett.se, det här är svaret jag fick;

"Hej!
Jag ser inte ett enda fel i bilderna som finns under länken du gav mig.
Ser du fläckarna även på screenshotsen? Jag gör det inte. Finns fläckarna även
när du inte spelar? Kan du ha fel på skärmen/skärmkabeln?"

Hur stor är chansen att dom ser samma sak som jag gör om jag skickar in kortet. Jag har ingen större lust att punga ut med 250:- för att dom inte hittar några fel. Men jag har ju lagt ut 4500:- på ett kort som inte fungerar som det ska. Eftersom han tydligen inte kan se felet på bilderna så har jag ju heller inga bevis om det skulle bli en tvist... Vet inte riktigt hur jag ska göra.:confused:

Permalänk
Medlem

Som rubriken lyder.. han måste vara blind...
var lite låga fps tycker jag.. iaf på doom3_3 bilden.. 3fps

Visa signatur
Permalänk

Vad är det för grafikkort? Verkar som att du får för varmt grafikkort

Om det beror på att din burk är varm så tror jag inte att du får ut mer än att du får betala 250:-

Visa signatur

Overloaded

Permalänk

men det är ju helt tydligt? och eftersom det är screens lär det ju knappast vara din sladd det är fel på.

råd idioten att ta en syntest å titta på bilderna igen.

testa kortet själv i en annan dator innan du drar iväg det så kan du ju vara säker på att han får se samma sak när han testar det.

Permalänk
Medlem

Det är faktiskt lite svårt att se artefakterna på de två sista farcry bilderna, ta bort dem. Sen skickar du ett nytt mail, där du skriver bild för bild på kvarvarande bilder vart artefakterna finns och hur de ser ut. Stå på dig!

Visa signatur

AMD 64 3200+

Permalänk
Avstängd

Har du testat underklocka grafikkortet?

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stolme
Har du testat underklocka grafikkortet?

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=33779...

Visa signatur

AMD 64 3200+

Permalänk

Du kan ju faktiskt ta och ringa in artifakterna med rött i något ritprogram så missar han det inte.

Visa signatur

-=AsRock 939 Dual-VSTA||AMD64 X2 3800||SAMSUNG250GBSATA,SAMSUNG500GBSATA||PowerColorX800XT||2GB BallistiX PC4800||AcustiCase 6607||Nec3500A||Floppy||Samsung 710T=-

Permalänk
Medlem

Blir så när man håller nere screenshotsknappen 5sek utan paus

Jag sa åt honom att titta på doom3 bilderna, en blind kan ju inte missa dom blåa artifakterna...
Tyvär har jag ingen annan dator att testa den i pga av saknade delar.
Kortet "fungerar" inte i lägra klockfrekvenser än 325/1000 och då får jag ändå ingen skillnad så... Och som sagt det som står i länken...

Jag har testat att ställa bordsfläkten emot, men vanligt ligger tempen (enligt nvidia) på 50-70 grader under max load.

Permalänk
Medlem

Säger som oPhoeniXp, ringa in dem och påpeka att det inte ska vara blått där =D

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

alltså jag visade bilderna för min flickvänn och till och med hon såg direkt att det fanns artefakter där även ifall hon inte viste vad det var eller någonsin spelet något av de spelen

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

haha bilderna är alltså numera "kvalitetsmärkta"

Permalänk

Den som inte ser artefakterna på Doom3_2 måste iaf ha ruskigt dålig syn.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

Re: Är supportkillen blind?!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Eftersom detta handlar om grafikkort har jag lagt det i detta forum. Ursäkt på förhand om det är fel.

Tja

Jag tycker att dom är skyldiga att ge mig ett nytt grafikkort, så jag skickade ett mail till komplett.se, det här är svaret jag fick;

"Hej!

Hur stor är chansen att dom ser samma sak som jag gör om jag skickar in kortet. Jag har ingen större lust att punga ut med 250:- för att dom inte hittar några fel. Men jag har ju lagt ut 4500:- på ett kort som inte fungerar som det ska. Eftersom han tydligen inte kan se felet på bilderna så har jag ju heller inga bevis om det skulle bli en tvist... Vet inte riktigt hur jag ska göra.:confused:

Du har bevis, ditt grafikkort.
Om varan du köpt inte uppfyller specifikationerna och fungerar på ett otillfredställande sätt har du rätt till främst två saker.
1.Kräva utbyte av varan
2.Reparation av varan

Säljaren har rätt att istället för att byta ut varan försöka reparera den.

när du lämnat in ditt kort för reparation eller för utbyta skall kortet returneras till dig inom skälig tid räknat från när du skickade iväg det. Naturligtvis när du får tillbaka kortet skall felet vara åtgärdat. om så ej är fallet har säljaren ett försök till på sig att reparera varan
Om säljarens försök till reparation misslyckas två gånger HAR du lagen på din sida att begära att köpet hävs dvs att du får pengarna tillbaka förutsatt att då returnerar varan till köparen.

hoppas du hängde med ?

Visa signatur

amd64 3000+ @ 3200+ - DFI Lanparty nf3 nb250 - kingston hyperX pc3500 1GiG - Leadtek 6800 Ultra - Levicom VP500S. 500w - Sunbeam Plexi Chassi, Ljusmodd - 280G Sata

Permalänk
Medlem

Klart jag gjorde

Nu ska jag bara begära ett returnummer...Men då måste killen svara först vilket han inte gjort.

Permalänk

btw jag har ett gainward 6800 ultra
vilket jag med skickat in pga artefakter.... good job Gw.

Visa signatur

amd64 3000+ @ 3200+ - DFI Lanparty nf3 nb250 - kingston hyperX pc3500 1GiG - Leadtek 6800 Ultra - Levicom VP500S. 500w - Sunbeam Plexi Chassi, Ljusmodd - 280G Sata

Permalänk

Du får väl markera så att vart det finns artifacter men den där supportkillen borde ha sett den för jag ser ialla fall den,han vet nog inte ens vad artifacter är säkert.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone

Precis!

Killen kollade säkert bara på nån av bilderna med relativt få artefakter (han kom säkert inte längre än doom3_1.jpg där jag bara ser nåra få artefakter på handen) och gav upp sen den latmasken

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone

Jag har ruskigt dålig syn och jag ser dom hur lätt som helst i DDOM3 bilderna.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Ja, man ser det lätt i Doom3 bilderna.

BTW; meat4u: Kolla din inbox!

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

supportkillen är säkert nån som aldrig spelat ett spel eller vet vad artefakter är för nåt.

Visa signatur

Athlon 64 x2 - 2gb crucial ballistix - abit kn9 ultra - 1tb sata

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att dessa kort suger en del ström. Kan det vara så att när dom inte har en stadig och god strömtillförsel så kan de ge artifakter?

Skulle ett fett nätagg eventuellt avhjälpa problemet.

Bara en frågan?

Permalänk
Medlem

cov:
Nej, tror jag inte. Jag har ett antec 480w, som bara tar hand om;
2 hårddiskar, 1st CD/DVD writer, 1st audigy 2, samt 1st CPU fläkt och så självklart grafikkortet. Använder inte ens alla sladdar (har 2st Fan only, och 1st vanlig över).

Hocce:
Nope not me, en fejknickare. Jag spelar ju inte mohaa längra iofs eftersom jag gick över till CoD, och sen har jag ju lirat q3 i minst 4år.

MaLo
Själv sitter jag med -4 på båda ögonen, och jag ser utmärkt. Ett tips är att ta på sig brillorna/linserna

Nu har jag iallafall skickat in en returanmälan, eftersom jag tröttnade på att vänta på idioten. Frågan nu är ju hur jag ska klara mig på mitt gamla sketna gf 5200 :).
Vart hittar man serialnumber btw? Jag tog det som stod över "made in taiwan"

Permalänk
Medlem

jag ser dom Extremt Tydligt Killen är Blind som inte kan se dom

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Han är inte blind, han vill bara göra det lätt för sig

btw, kanske din låda som är extremt varm?
har du kanske tappat kortet i marken, så kylningen rört på sig nån smula?

Hände exakt samma sak med mitt kort, tog bort kylningen, aplicerade ny kylpasta och satte dit den igen, funkar utmärkt.

Permalänk
Medlem

doom3_1 bilden va det inte speciellt tydligt men i dom andra var det övertydligt. i farcry bilden där du står och glor in i en skog ser man ju en massa fina röda och oranga artifakter

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Re: Är supportkillen blind?!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u

Tja

"Hej!

Jag skulle åxå få betala nått om en anna dator butik inte hittade nån fel på min router som inte funkar. Jag skickar in router och han Säger att det kommer attt kosta 180:- om dom inte hittar något fel. Jag får tbx en ny router som funkar jätte bra. Sen ser jag att det står att dom inte hittar något fel på min andra ? fattar noll eftersom jag fick en ny. Jag går till butiken och frågar varför jag ska betala 180:- och dom säger att jag måste betala. Man jag har inte skrivit under något sånt så jag slapp betala.

Skirv inte under nått papper bara

Visa signatur

Amd 1833mhz@2370mhz | 333mhz@431mhz | Q-Tec 350W | Twinmos Pc3200 2x256@8-3-3-3.0 |Big LoL! Airwolf pwned -http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=362234

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är fel på hans kort. Den nya generationen grafikkort är gjorda för att palla med VÄLDIGT höga temps. Om hans nätagg var för klent så skulle det inte framkalla artifakter utan bara göra riggen ostabil.

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem

Ja alltså datorn är stabil i 3dmark03, har kört den i 5-6timmar där utan problem. Spelen krashar aldrig, allt fungerar utmärkt. Jag får "bara" artifakter, det är allt.

Saken som framförallt fick mig att tänka på hårdvarufel (förutom att det alltid är artifakter ) är att artifakterna framförallt dyker upp på ställen där pixelshading används.

Fortfarande inte hört något från dom...Antar att jag inte ska klaga då det är helg, men ändå. Nån som föresten vet hur lång tid det brukar ta för komplett att fixa sånt här? Vill inte sitta utan grafikkort för länge.

Permalänk
Medlem

Jag skickade in en hårddisk som inte funkade, tog bara ett par dagar efter de hade fått den så var en ny på väg. Men det är ju lite lättare att kolla en hårddisk som inte funkar alls än ett grafikkort som ger artifakter.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |