X800-PRO-VIVO Powercolor vs Mad View flash/modding?!

Permalänk
Medlem

X800-PRO-VIVO Powercolor vs Mad View flash/modding?!

Vilket av dessa 2 kort har STÖRST chans att moddas till ett XT?!

O vilket är bäst prestanda/kvalitetsmässigt?

madview verkar inte direkt ha mycket information på sin hemsida som är "under contruction" o powercolor känner jag inte till mycket om heller...

Mad View X800 Pro, 256MB DDR, TV-out, DVI, VIVO
4 225 kr

Powercolor X800 Pro, 256MB GDDR3, VIVO
4 040 kr

Tackar i förskott för svar/erfarenheter

Permalänk

Jag vet faktiskt inte men datorhandel.com har ett Sapphire Pro VIVO-kort för 4125:-. Det är i alla fall ett stort märke och jag har hört att de ska gå bra att flasha men jag vet ej av egen erfarenhet och kan så klart inte garantera något. Dock funderar jag själv på att skaffa det men jag ska ta reda på mer om flashningsvänligheten först.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Köp connect3d om du har tillgång till de det är nästan 100% chans att klocka upp till xt eller flasha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Jag vet faktiskt inte men datorhandel.com har ett Sapphire Pro VIVO-kort för 4125:-. Det är i alla fall ett stort märke och jag har hört att de ska gå bra att flasha men jag vet ej av egen erfarenhet och kan så klart inte garantera något. Dock funderar jag själv på att skaffa det men jag ska ta reda på mer om flashningsvänligheten först.

Datorhandels kort kan man troligen få vänta på X antal månader, mailade dom angående deras sapphire kort som dom ej har några i lager o bara uppskattar leverans på.

Dom svarade att ev kommer flera sapphire kort plockas bort från sidan snart...

Så jag skulle nog inte lägga en beställning på ett sådant osäkert kort om jag var du

Citat:

Köp connect3d om du har tillgång till de det är nästan 100% chans att klocka upp till xt eller flasha

O det baserar du på vilka uppgifter?

Permalänk

Jag har ett Madview x800 Pro VIVO men har inte gett mig på att flasha det än. Funkar finfint original iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Jag har ett Madview x800 Pro VIVO men har inte gett mig på att flasha det än. Funkar finfint original iaf.

Okej, najz...

Blev att jag beställde ett Powercolor X800 PRO VIVO på kylning.com, bästa priset hos alla som har kort hemma...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PRiMAL
Okej, najz...

Blev att jag beställde ett Powercolor X800 PRO VIVO på kylning.com, bästa priset hos alla som har kort hemma...

Å mitt lär ligga på posten här nu, ska åka å hämta det om 2 timmar 4195:- var inte alls farligt för ett vivo.

Återkommer ikväll med hur flashningen gick, kommer jag inte ut alls så gick det juh som det gick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Å mitt lär ligga på posten här nu, ska åka å hämta det om 2 timmar 4195:- var inte alls farligt för ett vivo.

Återkommer ikväll med hur flashningen gick, kommer jag inte ut alls så gick det juh som det gick

Beställde också ifrån Kylning.com eller?

Lycka till med flashen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Lycka till med flashen!

Japps, beställde i torsdags

Permalänk
Medlem

rapportera gärna hur det går för er som beställt från kylning

Permalänk
Medlem
Citat:

Datorhandels kort kan man troligen få vänta på X antal månader, mailade dom angående deras sapphire kort som dom ej har några i lager o bara uppskattar leverans på.

Dom svarade att ev kommer flera sapphire kort plockas bort från sidan snart...

Så jag skulle nog inte lägga en beställning på ett sådant osäkert kort om jag var du

Gällde det alla kort eller bara pro korten? jag har beställt ett x800xt pe som enligt deras automail ska skickas den 23e september..

Visa signatur

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47745...
| Shuttle SN25P | AMD Athlon64 Venice 3500+ | 2gb Corsair TWINX 3200 | HIS Radeon X850XT | WD Raptor 74gb | WD Caviar 160Gb | Hyundai L90D+ 19" TFT | Glatt humör |

Permalänk
Medlem
Citat:

Lycka till med flashen!

Jag fick ett icke vivo, bara ett vanligt Pro. Inge vidare roligt när man väntat på kortet. Hoppas du inte råkar ut för samma, känns som om dom nästan avsiktligt skickat fel kort för att det skiljer så lite på dom å tror att man inte ska märka. Bara min tanke dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag fick ett icke vivo, bara ett vanligt Pro. Inge vidare roligt när man väntat på kortet. Hoppas du inte råkar ut för samma, känns som om dom nästan avsiktligt skickat fel kort för att det skiljer så lite på dom å tror att man inte ska märka. Bara min tanke dock.

Har du tagit kontakt med Kylning.com angående detta? Verkar ju otroligt skumt, man ska ju få det man beställer, o om dom nu ska byta vara utan att meddela så måste ju den vara bättre.

Har du inte tagit kontakt, gör det gärna snarast o rapportera av vad som händer angående det... mitt kort skickade dom direkt idag...så jag hoppas jag får rätt :/

mvh

Permalänk

Powercolor funkar fint att flasha!

Fick från ca 9000p till ca 12000p!

Dock hört att powercolor är lite mer budget kort, iallafall om man jämför med Sapphire.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk

Köpte mitt Madview från PC-Kungen. Fick det i fredags, flashade det för 15 min sen. 16 pipes :D!! Tokstabilt... Ska köra tester nu och se hur mkt jag har vunnit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Köpte mitt Madview från PC-Kungen. Fick det i fredags, flashade det för 15 min sen. 16 pipes :D!! Tokstabilt... Ska köra tester nu och se hur mkt jag har vunnit.

Grattis

Roligt för dig! Hoppas få ett VIVO av kylning.com imorgon eller onsdag!

Permalänk

12212 i 3dmark03. Från 9854 som x800 Pro, finfint.

Permalänk

Jag trodde man skulle få mer än 12000 poäng med ett Pro@XT och ett system som Cane-force har. Skulle inte ett 6800GT prestera likvärdigt med samma dator?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Kör med en P4 2,4@3,1, 2x512 OCZ PC4000 (260 mhz, 1:1). Med en A64 kan man säkert komma 1000 poäng högre. Dessutom har jag inte klocka något utöver XT-originalklockning eftersom jag inte monterat vattenblocket ännu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Kör med en P4 2,4@3,1, 2x512 OCZ PC4000 (260 mhz, 1:1). Med en A64 kan man säkert komma 1000 poäng högre. Dessutom har jag inte klocka något utöver XT-originalklockning eftersom jag inte monterat vattenblocket ännu.

Av ren nyfikenhet, vilken vattenkylning kör du?

Permalänk

DD´s. Ett MAZE4-block ska monteras. Kommer bara upp i 529 mhz på kärnan med den originalkylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du tagit kontakt med Kylning.com angående detta? Verkar ju otroligt skumt, man ska ju få det man beställer, o om dom nu ska byta vara utan att meddela så måste ju den vara bättre.

Har du inte tagit kontakt, gör det gärna snarast o rapportera av vad som händer angående det... mitt kort skickade dom direkt idag...så jag hoppas jag får rätt :/

mvh

Jo jag ringde juh å sa att jag fått fel, han sa att han skulle skicka nytt så fort dom fick in, plus en fraktsedel, så jag kunde skicka tillbaka "skiten" jag hade fått som han så fint uttryckte det. Han frågade inte ens efter namn osv när jag sa tack, så jag fick ringa upp å kolla igen sen, då sa han att han visste vem det var efter han kollat beställningen. Skulle inte förvåna mig om dom försökt skicka fel med avsikt..

Permalänk
Medlem

Re: X800-PRO-VIVO Powercolor vs Mad View flash/modding?!

Citat:

Vilket av dessa 2 kort har STÖRST chans att moddas till ett XT?!

O vilket är bäst prestanda/kvalitetsmässigt?

madview verkar inte direkt ha mycket information på sin hemsida som är "under contruction" o powercolor känner jag inte till mycket om heller...

Mad View X800 Pro, 256MB DDR, TV-out, DVI, VIVO
4 225 kr

Powercolor X800 Pro, 256MB GDDR3, VIVO
4 040 kr

Tackar i förskott för svar/erfarenheter

Varifrån är detta? är också på jakt efter ett bra X800pro VIVO och det sägs att Powercolor har en stark sucess rate när det kommer till Flashning... Så, varifrån har du beställt det?

tackar på förhand

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Re: Re: X800-PRO-VIVO Powercolor vs Mad View flash/modding?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint
Varifrån är detta? är också på jakt efter ett bra X800pro VIVO och det sägs att Powercolor har en stark sucess rate när det kommer till Flashning... Så, varifrån har du beställt det?

tackar på förhand

Läser du tråden här ovanför så ser du att jag beställt ifrån Kylning.com

lunaspice köpte däremot sitt Madview x800 Pro VIVO hos Pc-Kungen tror jag...

Permalänk
ASUS Nordic

Ni vill veta hur mitt Sapphire X800 Pro @ XT-PE med gigabyte softmodden mår idag...

Permalänk
Medlem

x800

Köp ett powercolor x800 pro vivo från kylning.com, jag gjorde de och
är mycket nöjd. funkar hur bra som helst att flasha

Visa signatur

Intel P4E 2.8Ghz | Abit IS7-E | 2*512MB DDR400 KINGMAX SuperRam | PowerColor X800 PRO VIVO @ XT - ATi Silencer 4 | Samsung SP40 | Antec Plusview 1000AMG | Aspire AS500 |12150p 3D MARK 03

Permalänk
Citat:

Jo jag ringde juh å sa att jag fått fel, han sa att han skulle skicka nytt så fort dom fick in, plus en fraktsedel, så jag kunde skicka tillbaka "skiten" jag hade fått som han så fint uttryckte det. Han frågade inte ens efter namn osv när jag sa tack, så jag fick ringa upp å kolla igen sen, då sa han att han visste vem det var efter han kollat beställningen. Skulle inte förvåna mig om dom försökt skicka fel med avsikt..

Hej!

Till och börja med vill jag verkligen be om ursäkt för det som inträffade. Det var jag som tog emot ditt samtal och hade precis innan fått reda på att en felleverans hade skett till oss. Vi missade helt att verkligen dubbelchecka att kortet hade det lilla ViVo-klistermärket vilket ditt kort inte hade. Vi visste alltså INTE att kortet inte var non-ViVo när det skickades.

Ett nytt kort skickas till dig idag så det bör vara framme på Torsdag. Ber ännu en gång om ursäkt för att detta inträffade.

Om någon annan som beställt ett sådant här kort inom de närmaste dagarna från oss får ett non-ViVo, hör av er på en gång så att vi kan skicka ut det kortet ni ska ha.

MVH
Jonas
Kylning.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylning.com
Hej!

Till och börja med vill jag verkligen be om ursäkt för det som inträffade. Det var jag som tog emot ditt samtal och hade precis innan fått reda på att en felleverans hade skett till oss. Vi missade helt att verkligen dubbelchecka att kortet hade det lilla ViVo-klistermärket vilket ditt kort inte hade. Vi visste alltså INTE att kortet inte var non-ViVo när det skickades.

Ett nytt kort skickas till dig idag så det bör vara framme på Torsdag. Ber ännu en gång om ursäkt för att detta inträffade.

Om någon annan som beställt ett sådant här kort inom de närmaste dagarna från oss får ett non-ViVo, hör av er på en gång så att vi kan skicka ut det kortet ni ska ha.

MVH
Jonas
Kylning.com

Okej, ursäktar att jag drog lite förhastade slutsatser, kändes bara så konstigt när du inte frågade vem jag var först bara, dock var det väl inte så många som beställt samma dag kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinc
Ni vill veta hur mitt Sapphire X800 Pro @ XT-PE med gigabyte softmodden mår idag...

ja det vore uppmuntrande till nu när man själv ska beställa sitt X800 VIvo

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

Jag fick också fel kort =(

Har precis mailat kylning.com o hoppas på ett snabbt svar, samt utskick av mitt kort IDAG =/

skit också, var ju nästan som julafton o öppna paketet.

Snabba sig o få bort tejp o grejor... öppna lådan...
för att sedan upptäcka att man fått en tröja istället för en ny laptop... vadå besvikelse

UPDATE

Ringde dom nyss, orkade inte vänta på mailsvar! Dom skickar nytt kort till mig förhoppningsvis IDAG...då dom skulle få in en ny leverans med VIVO kort idag. Så hoppas på mitt kort imorgon!

Så ni som vill ha VIVO kort ifrån POWERCOLOR, passa på o lägga era beställningar nu på kylning.com, för misstaget dom gjorde med kortet till mig o några andra lär dom ju knappast göra igen

Rapporterar igen när jag fått mitt VIVO

26/9 UPDATE!

Precis flashat mitt nya kort till ett XT-PE! Funkar perfekt, inga artefakter alls...

ZM80D-HP + extra fläkten kommer på posten på tisdag....

GULD