Permalänk

Trådlös router för 1440 sek?

Kommer att få snabbare bredband (Chello 8/1 ) om nån månad och funderar på att pensionera min D-Link 704 reuter i samband med det. Vill ha trådlöst och funderar på Netgears ,NETGEAR WGT634UGE 802.11g 108Mbps, Firewall Router, USB-A. Kan det va nåt?
Ska vara till ett hemnätverk med ca 3 datorer med normal surfning och ev en game server.

Har 1440 sek tillgodo att handla för. finns det fler förslag eller kommentarer?

Master

Permalänk

Har haft DI-604 och DI-804V och tyckte båda sög.

Jag har också använt mig av den gamla versionen av D-link's DI-624+ nåt år och var inte alls nöjd med den. Sessioner dör, ssh\ssl i synnerhet. Trådlösa fungerade inte heller bra, tappade connection och pressade jag den med ex. lokal ftp-överföring dog den också.

Man tror ju att jag borde vara färdig med D-link produkter vid det här laget men för några veckor sedan impuls-köpte jag dock den nya DI-624+ och den fungerar faktiskt klockrent out of the box! Har inte tweakat trådlösa nånting och får ca 2mb\sec i överföring. Den har även alla features man förväntar sig av en modern bredbandsrouter så numer lider jag inte lika mkt av att köra NAT längre.

Du får en för ca 750 pix.

PS. Kör d-link DWL-650+ nic DS.

Visa signatur

| A64 3500+ 363*10 | DFI Lanparty Ultra-D | 2*512 OCZ VX 3200 1,5-2-2-5| nVIDIA GeForce 6800LE | Danger Den TDX, Maze4, Black Ice Extreme 3 |

Permalänk
Medlem

Om du verkligen vill upp i 1440 sek..så kan jag väl rekommendera DI-824+VUP

riktig(?) brandvägg, usb-port(skrivare/hårddiskar), w-lan, osv osv osv

// peakk

Visa signatur

AMD 64 +3400 ; 1024 Mb ram ; 9800 XT ;1 x 74,3 Raptor ; 2 x 160 GB Seagate ; VP201s 20.1" TFT:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cribbafix
Har haft DI-604 och DI-804V och tyckte båda sög.

Jag har också använt mig av den gamla versionen av D-link's DI-624+ nåt år och var inte alls nöjd med den. Sessioner dör, ssh\ssl i synnerhet. Trådlösa fungerade inte heller bra, tappade connection och pressade jag den med ex. lokal ftp-överföring dog den också.

Man tror ju att jag borde vara färdig med D-link produkter vid det här laget men för några veckor sedan impuls-köpte jag dock den nya DI-624+ och den fungerar faktiskt klockrent out of the box! Har inte tweakat trådlösa nånting och får ca 2mb\sec i överföring. Den har även alla features man förväntar sig av en modern bredbandsrouter så numer lider jag inte lika mkt av att köra NAT längre.

Du får en för ca 750 pix.

PS. Kör d-link DWL-650+ nic DS.

vad ere för skillnad på 624+ och 624?

Permalänk
Medlem

Re: Trådlös router för 1440 sek?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mastermariner
Kommer att få snabbare bredband (Chello 8/1 ) om nån månad och funderar på att pensionera min D-Link 704 reuter i samband med det. Vill ha trådlöst och funderar på Netgears ,NETGEAR WGT634UGE 802.11g 108Mbps, Firewall Router, USB-A. Kan det va nåt?
Ska vara till ett hemnätverk med ca 3 datorer med normal surfning och ev en game server.

Har 1440 sek tillgodo att handla för. finns det fler förslag eller kommentarer?

Master

Fick hem den router du anger ovan för ett par dagar sedan...
Förutom att mjukvaran (default eller senaste spelar ingen roll) verkar sakna några features så är jag än så länge nöjd med routern. Nästa vecka kommer en extern HDD att kopplas in, och det skall bli spännande att se om det fungerar lika smärtfritt

Mvh
2g0d

Visa signatur

Dell Inspiron 8600 15,4" WSXGA 1680*1050, Pentium M 1,5GHz Dell Latitude D800 15,4" WUXGA 1920*1200, Pentium M 1,8GHz AMD 800 + 15" TFT Lacie 250GB USB

Permalänk

Intressant! Går det att stänga av wireless funktionen och bara använda kablar? Tänkte köra så ett tag tills wlan kort för PCIe dyker upp på marknaden.
Hör görna av dig om dina erfarenheter av USB HD:n.

Master

Permalänk
Medlem
Citat:

Intressant! Går det att stänga av wireless funktionen och bara använda kablar? Tänkte köra så ett tag tills wlan kort för PCIe dyker upp på marknaden.

Master

Jodå, det går att stänga av Wirelessfunktionen, men jag har själv inte testat då det är det enda jag använder för tillfället

Vad gäller USB HDD'n så blir det intressant om det kommer gå smärtfritt eller ej som sagt!

Mvh
2g0d

Visa signatur

Dell Inspiron 8600 15,4" WSXGA 1680*1050, Pentium M 1,5GHz Dell Latitude D800 15,4" WUXGA 1920*1200, Pentium M 1,8GHz AMD 800 + 15" TFT Lacie 250GB USB

Permalänk
Medlem

Annars kan du köpa en Linksys WRT54G för runt 1000 kr. En kompis köpte en och den funkar prima. Stöd för 4 portar 10/100 samt trådlöst. Fungerar även som router.

Edit: Fanns betydligt billigare än 1000 kr. Priser.

Visa signatur

The only reason to be in a fight is to win, always cheat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Master

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=34512...

Visa signatur