Gainward GT & Doom3 Bundle UTAN Doom3

Permalänk
Medlem

Gainward GT & Doom3 Bundle UTAN Doom3

Hej

Har nyss fått mitt GAINWARD GF FX6800 ULTRA/2400 GT GOLDEN SAMPLE & DOOM 3 BUNDLE, fast UTAN Doom3.

Det stämmer!.
Jag har grävt igenom lådan efter spelet eller kupong till spelet men inget Doom3 står att finna fastän det skall inkluderas (står tom på lådan Incl DOOM3).

Någon annan som råkat ut för detta? Lådan var inplastad så ingen kan ha öppnat den och tagit spelet.

Jag kontaktade Daek data som jag beställt kortet av och nu vill dom att jag skall skicka TILLBAKA kortet till Gainward för att det blivit en packmiss.

Problemet är att jag inte har något ersättningskort och läser bla distanskurser på Universitet där jag behöver datorn dagligen.

Kan dom verkligen kräva att man skall skicka tillbaka kortet fastän det funkar klockrent bara för ett spel som från början skulle vara med??? Jag är förövrigt inte så brydd i själva spelet men det är principen att det skall följa med.

KAN inte vara utan dator så pass länge utan att flunka skolan.

Enligt DAEK skall jag skicka kortet till Gainward och när dom tagit emot det så skall dom skicka iväg ett nytt Inkluderat Doom3 förhoppningsvis.
Detta kan ju ta veckor.

Någon som varit med om detta själv eller vet någon som varit med om detta?. Jag vet inte vad jag skall göra.
Finns det inga lagar att hänvisa till?.

Permalänk
Medlem

Om du inte behöver datorn till ngt krävande så kanske det är värt att köpa ett billigt begagnat grafikkort för typ 200 kr eller ngt.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

E du säker på att det skall vara med en kupong/cd, Kanske finns på cd skivan med drivrutinerna eller nått? Skulle i och försig inte tro det men kolla för säkerhetsskull.

Permalänk
Medlem

Gainward tabbar sig igen verkar det som. Trist, och de borde kunna skicka Doom 3 separat tycker jag. Vore jobbigt att behöva vänta flera veckor på att få tillbaks kortet.

Permalänk
Medlem

Varför inte ta kontakt med Gainward, dom kanske har en smidigare lösning än den som din leverantör erbjöd. Beskriv vilket problem det är som hindrar dig från att skicka tillbaka kortet och att du har hamnat i kläm pga av en oflexibel återförsäljare.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Kontakta Torbjörn på deras forum, han kanske kan hjälpa dig......

http://forum.gainward.se/

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk

Eller varför inte lyfta telefon och ringa till dem?

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem

Tackar för svar!

Har nyss mailat Torbjörn på gainward.se forumet.