Permalänk

ny spelburk

här är den burk jag funderar på att köpa.. kommentarer mottages och priset spelar inte så stor roll heller

Asus A8V Deluxe/WIFI-g Moderkort S-939 K8T800PRO, ATA/SATA, GbLAN, ATX, Raid

--------------------------------------------------------------------------------

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

--------------------------------------------------------------------------------

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 64M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

--------------------------------------------------------------------------------

Sony DVD-brännare DWU10A IDE Bulk Svart DVD+R/+RW och DVD-R/-RW

--------------------------------------------------------------------------------

Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium (Ej Nätaggr.)

--------------------------------------------------------------------------------

Thermaltake Purepower Butterfly 480W W0019 Strömförsörjning, Svart

--------------------------------------------------------------------------------

Sony Diskettstation 3,5" 1,44MB Svart Floppydisk Intern

--------------------------------------------------------------------------------

Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

--------------------------------------------------------------------------------

Maxtor MaXLine Plus II 250GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

--------------------------------------------------------------------------------

Creative SB Audigy 2 ZS, Bulk PCI Ljudkort,THX,7.1,24-bit/192KHz

--------------------------------------------------------------------------------

Asus V9999 GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3 AGP, 256MB DDR3,TV-Out, 2*DVI, Retail

--------------------------------------------------------------------------------

Avgifter: 0
Best.ref.: Total: 21366.43

ska jag byta ut några saker mot något annat etc?

Permalänk
Medlem

Byt minne. Twinmos och AMD64 = PROBLEM i 70% av fallen. Ta Corsair Value istället. NEC 3500 istället för Sony. Sony brukar köra med konstiga kopieringsskydd. Chassi med nätagg istället för chassi och nätagg. Antec rekommenderas. Leadtek istället för ASUS när det gäller 6800.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Som vanligt när det gäller AMD64 paket, BYT MINNEN! TwinMOS och AMD64 är som att be om problem. Kommer bara att strula.
Byt till Corsair Value CAS 2.5 alternativt ett par minnen med låga CAS om du har råd, typ Cosairs dyra minnen, Crucial Ballistix, Adata osv osv. Dessa t.ex. .Corsair TWINX1024-3200XLPRO 2x512Mb

Nätagget har jag ingen aning, men TT brukar göra rätt bra saker även om de har en udda design. Alternativt kan ju vara att byta till ett Tagan 480W nätagg, också svart som lådan och tyst

Vill du ha en tyst dator ska du nog byta till en Zalman 7000B fläkt istället för den boxade.

Om du ska klocka (såg inget om det) så ska du nog byta till ett Nforce3 baserat moderkort. Annars e Asus A8V Deluxe ett bra moderkort.

Maxline hhd kanske kan bytas ut mot Maxtors nya Diamondmax 10 hhd på 300GB? Maxline e iof utvecklad för att vara till server har jag för mig.

Annars hittar jag inget att säga till om

Lycka till med köpet

Rille

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800