Permalänk
Medlem

Bästa mp3-spelaren

Vilket tycker ni är det bästa programmet för att spela mp3:or i Linux (kde) förutom XMMS?

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk

Beep media player eller Rhythmbox

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem

mplayer -shuffle
eller
sidplay (ifs inte mp3 men )

Permalänk
Medlem

juk
cplay
orpheus

Permalänk
Medlem

Då du kör KDE kan du testa amaroK, verkar riktigt trevlig i alla fall.

FunkFarfar: Och rhythmbox är allt annat än bäst, riktigt buggigt och fattigt på funktioner. Känns som något halvdåligt försök att göra en spelare i stil med iTunes och likanande.

zinf är också rätt trevligt, ganska bra Media Library, men även det saknar några funktioner man vill ha (sökning!)

En annan inte allt för tokig spelare är munie, om man vill ha en lagom spelare och använder sig av fina album och spellistor.

För att summera det hela, det finns ingen spelare till Linux som klår foobar2000

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phreak
FunkFarfar: Och rhythmbox är allt annat än bäst, riktigt buggigt och fattigt på funktioner. Känns som något halvdåligt försök att göra en spelare i stil med iTunes och likanande.

Fungerar perfekt för mig. Visst är den fattig på funktioner men hellre det än ett överbloatat skitprogram.

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FunkFarfar
Fungerar perfekt för mig. Visst är den fattig på funktioner men hellre det än ett överbloatat skitprogram.

Hoppa fram och tillbaka är riktigt buggit och ter sig dåligt, sökfunktionen är dålig, seg databas (om man har många låtar). Sen saknar jag att kunna styra det via cli (så jag kan binda knappar och andra saker till funktioner, t.ex hoppa fram/bak, fokusera/dölja och).
Detta är sakern jag tycker är ganska vitala i alla fall.

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem

mpg123

Visa signatur

EliteKeys

Permalänk

amaroK är mycket bra som någon skrev tidigare

Visa signatur

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adams

Permalänk
Medlem

mp3blaster är trevlig

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Tyvärr sa inte alla samma sak så jag måste väl lik förbaskat testa allihop själv Men så är det med Linux, det finns lika många smaker som det finns rövar.

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk
Medlem

Jag försökte använda beep media player, fast det tog ca 10 sekunder innan den här buggen uppenbarade sig.
Så om du ofta shadar playlisten (vilket jag alltid gör) så är inte bmp något att rekommendera (ännu).

Visa signatur

Scud: The other day, in the park, I was wondering why frisbees look bigger and bigger as they get closer to you
Scud: And then it hit me

Permalänk

En antagligen mycket dum fråga, men jag bestämde mig för att installera amarok. Så jag laddade ner filen från sourceforge, packade upp den och gav följande kommandon enligt readme:
./configure
make
make install
Efter lite installerande av diverse viktiga filer som tydligen var nödvändiga för installationen så rullade allt på fint, och nu har jag en stor amarok mapp i min hemkatalog. Hur mycket jag än letar hittar jag ändå inte filen/filerna som startar upp själva programmet...? Har letat men inte hittat något svar.

Visa signatur

"I cannot. Yet I must. How do you calculate that? At what point on the graph do 'must' and 'cannot' meet? Yet I must. But I cannot."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gannon
Jag försökte använda beep media player, fast det tog ca 10 sekunder innan den här buggen uppenbarade sig.
Så om du ofta shadar playlisten (vilket jag alltid gör) så är inte bmp något att rekommendera (ännu).

Portage i Gentoo gav en varning att beep var instabilt på Sparc-maskiner och även vissa x86-system... Upplever själv just den buggen, sedan så kan jag inte hitta någon funktion för att ändra storleken på playlisten.

Men beep är eg en exakt klon utav xmms, enda skillnaden är att beep kör på gtk2

Permalänk
Hedersmedlem

Jag körde BMP ett tag, gick sen över till XMMS för det var grymt instabilt...

EDIT: Fast en dröm skulle vara om iTunes portades till Linux

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Ja iTunes vill jag ha till *nix hade vart väldigt trevligt.

Permalänk
Medlem

music playing daemon!

en demon du lägger i bakgrunden, som håller koll på din databas, uppdaterar den då och då.
du ansluter sedan med någon klient (finns massor, allt ifrån phpsidor till gnustep via qt, ncurses och gtk) och styr demonen med den.

allt man kan tänkas behöva finns med, det är helt underbart!

www.musicpd.org

förstår inte varför fler missbrukar mpd

btw - den där beep media player buggen är väldigt vanlig, och löses lättast genom att bara uppdatera sig lite.

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

Finns det någon spelare som har "smart playlists" som i iTunes?
och sedan vore crossfader mellan låterna ett stort pluss!

Visa signatur

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Permalänk
Medlem

Jag trivdes skitbra med winamp, och XMMS är ju, som sagt, väldig instabil. Efter ett helt jävla dygn har jag äntligen lyckats få igång NÅN musik på datorn i alla fall, kör via rythmbox nu. Får väl se om amaroK gör som jag vill också!

Permalänk
Medlem

Rekommenderar amarok.

Permalänk
Medlem

Beep media player gillar jag och rekomenderar därför även den

Permalänk
Medlem

Quod Libet är den bästa jag provat. Rhythmbox är ok men känns som ett stort program som gör väldigt lite. Kör man KDE är amarok givet.

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

Kommer att installera denna på min Ubuntu-installation så snart nätverket är uppe: http://www.sacredchao.net/quodlibet
Kör just nu Rhythmbox, vilket är helt ok, ljusår bättre än iTunes. Tyvärr inget gapless eller replaygain-stöd :(.
Gillar inte WinAmp med kloner, blir grymmt jobbigt att hålla koll på 2000~ mp3or, så jag söker mig till spelarna med databaser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hickclub
Jag trivdes skitbra med winamp, och XMMS är ju, som sagt, väldig instabil. Efter ett helt jävla dygn har jag äntligen lyckats få igång NÅN musik på datorn i alla fall, kör via rythmbox nu. Får väl se om amaroK gör som jag vill också!

Varför väcker du min 8 månader gamla tråd för att berätta DETTA??

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.