SP2 trollar?
Tja!
Har installerat om datorn idag (windows XP pro) för att den har varit allämnt hängig en tid. För bara någon vecka sedan uppdatera jag windows med SP2 som jag trodde skulle tillföra nåt positivt. Men när jag hade gjort det såg jag att jag min nätverksanslutning och mitt grafikkort var borta. Jag kunde inte ändra några inställningar på nätverkskortet men grafikkortet fungerade som vanligt förutom att det inte syntes i enhetshanteraren. Kan även nämna att nätverkskortet fungerade fortfarande men jag kunde som sagt inte ändra några inställningar.
Jag trodde ju självklart att det bara var nåt fel som hade blivit när jag intstallerade SP2 men eftersom jag ändå visste att jag skulle installera om datorn snart så orkade jag inte bry mig om det.
Men nu idag när jag så installerade om datorn och körde in SP2 direkt nästan så var det samma sak igen, datorn hittar inte grafikkortet och nätverkskortet i enhetshanteraren. Jag upptäckte även att mitt tv-kort inte fanns med i listan. Jag hade tur och han ställa in nätverket före jag körde in SP2 men tv-kortet glömde jag bort så den hittade det inte och det är ganska svårt att installera drivrutiner om det inte finns någon enhet som vill ha dom. Men då testade jag att byta pci-plats på tv-kortet och då hittade jag det till slut när jag välde "lägg till maskinvara", observera att detta inte fungerade före jag bytte plats på kortet. Så jag fick altså igång tv-kortet nu.
Men jag hittar fortfarande inte nätverkskortet och grafikkortet, och nätkortet är inbyggt på moderkortet så jag kan inte byta pci-plats på det.
Är det någon som har haft ett sånt här problem och kan säga hur det ska lösas? Datorn jag använder är den övre i min sign. Ni får ursäkta att det blev längt men det gick inte förklara på ett "kort" sätt=)
MVH / Magnus
EDIT: Är det någon som kan säga hur man kan ändra inställningar på nätverkskortet med i en fil eller nåt?