Permalänk
Medlem

Nån som vet varför inte jag får det att fungera. Har någon av de nyaste winamp. Har aktiverat hotkeys. Nyaste drivrutinen till min MSI dongle. Tankat över winamp.hid. Det går att aktivera den och allt. Får fram din bild som du skappat. Men det händer inget när jag trycker på knapparna. Joysticken kan jag röra runt muspekaren med. Men det andra funkar inte. Nån idé?

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lurman
Nån som vet varför inte jag får det att fungera. Har någon av de nyaste winamp. Har aktiverat hotkeys. Nyaste drivrutinen till min MSI dongle. Tankat över winamp.hid. Det går att aktivera den och allt. Får fram din bild som du skappat. Men det händer inget när jag trycker på knapparna. Joysticken kan jag röra runt muspekaren med. Men det andra funkar inte. Nån idé?

Du kanske har andra bindningar på hotkeysen än Turbo?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Du kanske har andra bindningar på hotkeysen än Turbo?

Turbo har screenshot längre upp i tråden hur hans hotkeys är. Jag har fixat så mitt ser exakt likadant ut. Så det kan inte vara det heller! Hmm... detta är skumt. Det kvittar alltså hur jag trycker fram o tillbaka på alla knappar, den varker bytar låt, spolar, stoppar, pausar. Så nått lurt är det!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lurman
Turbo har screenshot längre upp i tråden hur hans hotkeys är. Jag har fixat så mitt ser exakt likadant ut. Så det kan inte vara det heller! Hmm... detta är skumt. Det kvittar alltså hur jag trycker fram o tillbaka på alla knappar, den varker bytar låt, spolar, stoppar, pausar. Så nått lurt är det!

hmm, det var väldigt skumt, den lilla "Enabled"-bocken är också ikryssad? Skadar ju inte att fråga

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Vad säger man? många väggar bort, minst 15m.. hur fint som hellst att styra winamp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
hmm, det var väldigt skumt, den lilla "Enabled"-bocken är också ikryssad? Skadar ju inte att fråga

Lyckas inte med ombindnigarna till volymen, mycket skumt. Funkar ju om man ändrar i Winamp, men det är ju inte rätt

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Lyckas inte med ombindnigarna till volymen, mycket skumt. Funkar ju om man ändrar i Winamp, men det är ju inte rätt

det är väl inget svårt?

<KEY_7> <ACTION> <KEYBOARD MODIFIERS = "05" USAGEID = "51" /> </ACTION> </KEY_7> <KEY_9> <ACTION> <KEYBOARD MODIFIERS = "05" USAGEID = "52" /> </ACTION> </KEY_9>

jaja... här har ni

Winamp-mod

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem som Jonas L.

"Jag har lagt in din .hid fil på telefonen. När jag går in i telefonens fjärrstyrningsmeny ligger winamp där, men när jag försöker ansluta till datorn så står det "Anslutning via Bluetooth misslyckades".
Jag har inte någon ikon som heter "Mouse and keyboard on my K700" inne i bluetoothnätverket. Så här ser det ut för mig: http://upl.silentwhisper.net/uplfol...9/Bluetooth.jpg
Jag har aktiverat Global hotkeys i winamp.
Någon som vet vad jag ska göra?"

Vet någon hur man får igång HID-stödet i PC-datorn?

Visa signatur

// skank was here

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skank
Jag har exakt samma problem som Jonas L.

"Jag har lagt in din .hid fil på telefonen. När jag går in i telefonens fjärrstyrningsmeny ligger winamp där, men när jag försöker ansluta till datorn så står det "Anslutning via Bluetooth misslyckades".
Jag har inte någon ikon som heter "Mouse and keyboard on my K700" inne i bluetoothnätverket. Så här ser det ut för mig: http://upl.silentwhisper.net/uplfol...9/Bluetooth.jpg
Jag har aktiverat Global hotkeys i winamp.
Någon som vet vad jag ska göra?"

Vet någon hur man får igång HID-stödet i PC-datorn?

hittade du inte det på det stället jag tipsade om heller?

Och Turbonallen... Tack för den nya hid-filen... helt kanonbra ju
Tycker vi utnämner turbonallen till hero of the day

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dave84
hittade du inte det på det stället jag tipsade om heller?

Och Turbonallen... Tack för den nya hid-filen... helt kanonbra ju
Tycker vi utnämner turbonallen till hero of the day

Nej, tyvärr

Jag går in på "My Bluetooth Places" och klickar på View devices in range, och hittar då k700i. Och i K700i finns följande:

Dail-up Networking, HS Voice Gateway, OBEX File Transfer, OBEX irmc sync server, OBEX object push och sen 2 st serial portar.

Verkligen brutalt störande. Man tycker ju att tjänsten trådlösa möss och tangentbord borde vara ganska rejält mycket "standard"... Kan man kanske uppdatera BT-programvaran på något sätt? I så fall hur?

Skulle verkligen uppskatta en lösning på det här problemet!

Visa signatur

// skank was here

Permalänk

Argh. Jag vill ha BT till datorn! T_T

Men funderar istället på att skaffa en DSS-25 eller vad den heter så man kan uppdatera mjukvaran :/ Det känns nästan onödigt att ha båda?

Visa signatur

Come take us out of here / take us anywhere... oh yeah.

Permalänk
Medlem

Jo, med tanke på att den ligger på runt 400 kr så är det betydligt billigare att svänga förbi en SE servicepoint eller The Phonehouse, vissa av deras butiker kan uppgradera firmwaren medans du väntar.

Köp bången istället!

Permalänk
Medlem

Jag har nu löst problemet. Jag kunde inte ansluta eftersom min MSI-programvara inte hade stöd för HID. Jag gjorde en omständig uppdatering (krävde hårdvarunyckel osv) men nu funkar allt KLOCKRENT.

Så otroligt häftigt alltså! Ett stort jättetack till Turbonallen!
Är det någon som sitter och trycker på några andra fräna HID-fjärrstyrningar tro?
puss

Visa signatur

// skank was here

Permalänk
Medlem

Fan, får fortfarande inte mitt att funka! Knapparna alltså! Installerat om winamp, nyaste bluetooth-drivern, testade även winamp-moden och ja, "enabled" är ikryssad

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan bara styra musen.
Får inte min k700 att agera tangentbord också.
Mitt bluetooth places funkar inte så bra heller kör med windows nått annat bt tjafs.

Permalänk

Okej. Kan nog ta och köpa BT då.
Kan nog uppgradera mobilen när vi åker till tandläkaren i LKPG ^_^

Visa signatur

Come take us out of here / take us anywhere... oh yeah.

Permalänk

Grymt bra
Någon som har lust att fixa en HID fil till VLC?

Permalänk
Medlem

Vet någon om man skulle kunna koppla K700 via blåtand till datorn så att man kan komma år internet

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrusE
Vet någon om man skulle kunna koppla K700 via blåtand till datorn så att man kan komma år internet

det där skulle jag också vilja veta, surfa när man sitter på dass isf ju

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk

Funkar programmet till Z1010?

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Jag har gjort ett program för att göra egna .hid-filer, finns att hämta på http://www.cyd.liu.se/users/~andgu842/Hid/

Permalänk
Medlem

Och detta går inte med t610 ens om man upgraderar eller liknande?

*EDIT*
Googlade lite och hittade: http://fma.sourceforge.net/index2.htm

Tydligen går det på alla (?) bluetoothmobiler.
Funkar iaf med t610 enligt den sidan.

Nu saknas bara en bluetoothadapter till datorn, sen ska lekas

Permalänk
Medlem

då kan man ju surfa pr0n på mobilen!

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

badbolll:

Grejen med HID är att det inte krävs något extra till datorn, men det där programet funkar med i stort sett alla mobiler med BT

Visa signatur

NES_Boy The One!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NES_Boy
badbolll:

Grejen med HID är att det inte krävs något extra till datorn, men det där programet funkar med i stort sett alla mobiler med BT

Jaha..:)
Förstod inte det, men hur gör man med det jag skrev då?
Laddar upp något program till telefonen och sen tutar och kör?

Permalänk
Medlem

Har programet men ingen BT till datorn så jag har inte kunnat testa än

Visa signatur

NES_Boy The One!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anund
Jag har gjort ett program för att göra egna .hid-filer, finns att hämta på http://www.cyd.liu.se/users/~andgu842/Hid/

Wow, att folk sitter och trycker på såna kunskaper så de bara kan kasta ihop ett program "sådär" :0 Mycket imponerande!

Dock har jag inte framework. Visst, det är väl bara att ladda hem och installera, men jag efterlyser ändå för smidighetens skull att någon kanske vore pigg på att göra en hid-fil som stänger av datorn, loggar ut eller startar skärmsläckaren

Det vore ganska användbart tycker jag! Ni andra som gör något bra liten hid-fil m kan ju gärna posta dom också

Visa signatur

// skank was here

Permalänk

Turbonallen har fått in alla pållar i stallet ännu en gång.
Som sagt man tappar ju poängen när man måste pilla med datorn.
Man vill ju komma hem med en brud från krogen knappa på mobilen
lite så har man porr belysning och musik i gång kanske kan koppla kaffakokaren
med på nån vänster eller nått samt att damsugaren börjar köra iväg en sväng.
ok nu skena jag i gen åter till ämnet.
Human Interface devices finns inte på Z1010 som jag själva har däremot på alla 700 modeller
finn i S700 med om nån mobil heter något sådant eller liknande. Man kan inte heller uppgradera
programvaran så man får HID tack och hej.
(jävla mobil helvete haft den i en vecka och nu får Turbo jävel en till att vilja
ha en annan i gen bara pga en stört skön grej)

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skank
Wow, att folk sitter och trycker på såna kunskaper så de bara kan kasta ihop ett program "sådär" :0 Mycket imponerande!

Dock har jag inte framework. Visst, det är väl bara att ladda hem och installera, men jag efterlyser ändå för smidighetens skull att någon kanske vore pigg på att göra en hid-fil som stänger av datorn, loggar ut eller startar skärmsläckaren

Det vore ganska användbart tycker jag! Ni andra som gör något bra liten hid-fil m kan ju gärna posta dom också

Man kan inte göra hid-filer som stänger av datorn och liknande. Det finns förvisso i USB HID-standarden, men K700 stöder inte den delen. Om du vill göra såt måste du göra en genväg som du sedan ger ett kortkommando.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en hid till Foobar

Har förresten imponerat stort på min tjej med att styra winamp och MPC från sängen

Visa signatur

My arms, your hearse