Till er som har MSI K8N NEO Platinum Edition S754

Permalänk
Medlem

Till er som har MSI K8N NEO Platinum Edition S754

Ja, jag har ju som sagt ett MSI K8N NEO Platinum Edition S754 moderkort.
Och det jag undrar är om den lilla tunna brickan som det står MSI på som är ovanför den passiva flänsen som sitter på moderkortet. Undrar om denna bricka vibrerar något för er? För mig vibrerar den väldigt mycket och jag trodde först att fläkten på grafikkortet var dåligt balanserad. Men jag märke för någon dag sedan som sagt att den var den brickan som vibrerar hela tiden.

Och nu undrar jag om det är så för alla eller om det är jag som råkat ut för ett mindre defekt moderkort möjlitvis.

Jag har skrevit till kundservice angående detta.

Detta är ett problem som jag inte tål, eftersom jag väljer passiva saker som ska vara tysta så finns det andra saker som låter istället.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

hej, jag hade samma problem, men jag tog med en tång, skråmade plattan lite men tryckte ihop de båda flänsbladen omkring den, och den slutade, men det har ett annat konstit ljud när man spelar upp ljud, ganska störande...

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk

Altså det där moderkortet borde aldrig tillverkats. Jag skall skicka tillbaka mitt o köpa ASUS

Visa signatur

Athlon 64 3000+, MSI K8N Platinum nforce 3, Kingston KVR 400 512 DDR, Western D WD2000JD, ASUS v9520 Geeforce FX 5200

Permalänk

hehe tycker synd om er som har MSI ;P

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D | PSU: Cooler Master 850w | MB: Asus Rampage II extreme| CPU: Intel I7 920 @ 4.0Ghz med Noctua NH-U12P | GPU: Asus Radeon HD7970 CrossFire | OCZ Vertex SSD 240gb + 3g lagring | Minnen: Corsair Dominator 6g 1600Mhz | Ljudkort: Creative X-Fi Titanium | Skärm: Dell U2311H x3 | Ljudsystem: Logitech Z-5500 & Sennheiser PC350 | Razer Deathadder + Lycosa

Permalänk
Medlem

haha, ja tänkte just köpa ett

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

laaf

Ska testa och göra samma sak som dig, alterntivt är att stoppa en pappersbit imellan.
----------------------------
Men vad är det andra ljudet du menar igentligen? Nu för du förklara det hela, för nu blev jag väldigt nyfiken.

När jag ska starta igång ett spel bla.bla så kan det komma fram ett konstigt ljud inifrån datorn och jag vet inte vart det kommer ifrån. Tycker inte att det kommer från hårddisken, utan från moderkortet eller delarna på den, men jag har ingen aning.

Väldigt mysko.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-

Permalänk
Medlem

Jo, jävla mysko det där ljudet. Det kommer när jag spelar upp ljud, och det surrar högfrekvent vinande, från moderkortet nånstans. Spelar på hög volym så märker jag det inte, misstänker det är nån spole. Nå om det går sönder får man väl nytt på garanti. Men hoppas jag slipper det där ljudet, och vibrerandet i flänsen var störande, klämde ihop samma dag som jag skaffade, fick nån skråma den där skivan, men vad gör det? Hoppas bara det inte påverkar garantin.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

laaf

Så det är kanske samma ljud vi har alltså, och det är kanske en spole,, hmm måste skriva till komplett och höra med dom angående det.
----------

Mjo, det är störande faktiskt, ibland låter det mer och ibland mindre tycker jag. Beroende på vad man gör, men det är inget ljud som man dör av i alla fall Är nöjd annars med moderkortet då jag tycker att kortet är suveränt, förutom vissa saker då.
----------------------------------

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

jo, vill inte klocka jag heller, räcker bra med en 3200+, men det där ljudet varierar faksiskt lite...

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Har skickat iväg ett mail till dom i alla fall nu.

Visa signatur

-

Permalänk
Avstängd

Tss bs att det är skräp.

Mitt funkar 100% utmärkt och inga vibrationer här inte.

"synd om er som sitter på msi" Tss säger någon som sitter på vad jag anser bra mycket sämre mobo.

Permalänk
Medlem

det högfrekventa ljudet är från dom 2 grejorna mellan mosfetsflänsarna..rätt irreterande.. men så är det på många mobon..inte bara msi (var inte på mitt förra msi)sen har jag ingen sida på heller

Visa signatur

Propan är en flytande "gas" med en kokpunkt på -41c.

Permalänk
Medlem

definition

Mitt förra moderkort var från MSI och det var inga problem alls med det kortet, utan jag var hur nöjd som helst.

Vi har 2,st andra datorer med MSI Nforce 2 Ultra 400 moderkort också och dom fungerar perfekt också. Förutom fläktarna på bryggan som är dålig anser jag.
----------

k e s
Alltså, är du helst säker på detta? Samt varför blir det så om du vet alltså.
Samt finns det något att göra åt detta tror du?
----------------
Jag har datorn stående på bordet och fronten är cirka 30cm ifrån mig :/. Har haft sidoplåten borttagen hela tiden men satt dit den igen i alla fall. Blir väl att sätta dit andra sidoplåten igen antar jag, samt kanske det är bäst att sätta datorn under skrivbordet också.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kallekaka
Altså det där moderkortet borde aldrig tillverkats. Jag skall skicka tillbaka mitt o köpa ASUS

Jag hoppas du inte menar ASUS K8N. Världens sämsta överklockningskort.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Jag hoppas du inte menar ASUS K8N. Världens sämsta överklockningskort.

JAg är inte speciellt intresserad av överklockning, så jag antar att jag menar k8n, eller kanske k8v. Vet inte ännu. Men rent generellt så vill jag påstå att ASUS har bättre kort, i alla fall enligt min erfarenhet.

Visa signatur

Athlon 64 3000+, MSI K8N Platinum nforce 3, Kingston KVR 400 512 DDR, Western D WD2000JD, ASUS v9520 Geeforce FX 5200

Permalänk
Avstängd

Har ett msi med dock inte platinum.. Min vi har samma sak som du beskrev ovan och mitt har inte gett ifrån sig något oljud tur det

Permalänk
Medlem

MSI K8N NEO Platinum Edition S754

Hallå alla

Har precis samma fel med plåten som vibrerar trodde också först
att det var grafikortsfläckten som lät med det visade sig vara plåten,
mailade där jag hade köpt det ock det var garantin som täckte det

fick dock ett platinumkort utan fireware någon som vet vad man ska ha
för något finns tydligen en hel del sånna här kort skulle få pengarna tillbaka
någon som vet någon betäckning på kortet, Nu har jag MSI K8N NEO Platinum Edition S754 G52 -M7030X3 Gärna en länk

MVH Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s