Permalänk

hur varmt kan ett grafikort bli?

hej! jag undrar hur varmt ett grafikort kan bli innan de börjar ta skada jag har ett Asus V9950 Gefroce FX5900 128mb GPU:400@500mhz & Minnen: 850@950mhz har ändrat en massa inställningar på kantutjämningen och spnt och tempen ligger nu på 53 grader idle. tycker de verkar mkt

Länk till grafikortet: http://se.asus.com/prog/spec.asp?m=V9950&langs=19

hoppas ni kan hjälpa mig..är lite färsk när de gäller klocka..

MvH David

Visa signatur

They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. That's nothing. If you play it forwards, it installs Windows.

Permalänk
Avstängd

Min idle-temperatur är för närvarande 60 grader. Behöver en ny kylning om jag ska vara ärlig

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

Mitt ligger på MAX 40 med orginalkylningen...
GPU: 400mhz@450mhz
Minnen: 500mhz?@611mhz...
GeForse FX5700 256mb

Länk: http://se.asus.com/products/vga/v9570td/overview.htm

Permalänk
Medlem

Mitt GeForce FX5900Ultra ligger på 46 grader idle med zalmans zm80d-hp (dual heatpipe kylaren + fläkt). När jag spelar bf-vietnam eller typ warhammer 40k dawn of war, går tempen upp till närmare 65 grader tror jag. (Får alt+tab för att kolla i Forceware drivrutinens temp visare.)

Så jag tror inte att 53 e så mycket. Har försökt hitta några specs på nv35 kärnan på nätet men jag hittar det inte :/ e intresserad av vad nvidia har specat. Iofs så står det i Drivrutinen att den throttlar GPU:n om den når 140(!) grader Celsius. Så den verkar ju tåla en del?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

mjo mitt geforseFX5700 "långsamma tröskelvärde" ligger på 100grader default så... d e nog ingen fara.... sen ere juh up till var och en om det är acceptabelt för en... själv skulle ja aldrig kunna ha så varmt på ett grafikkort ......... max 50grader se skulle ja börja ´klocka ner den

Permalänk
Medlem

mitt 9800pro låg på 79-90 idle

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk

ok..men ttycker de verkar mkt iaf men va fan...de är bara gasa tills de rasa...va är långsamma tröskelvärde då??

Visa signatur

They say if you play a Microsoft CD backwards, you hear satanic messages. That's nothing. If you play it forwards, it installs Windows.

Permalänk
Medlem

hur varmt det akn bli? there´s only one way to find out.....

Visa signatur
Permalänk

jo men jag tror att jag vill behålla mitt kort helt och inte sönderbränt funderar på att köpa zalmans passiva vgakylare med tillhörande fläkt..
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1549&session=23dbb9...

är den nå när man ska klocka??

Visa signatur