Permalänk
Medlem

Kylning av en Bigtower Chiftec Mesh

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CHICA01BBSL <- Det chassit har jag beställt.. Skulle vilja veta hur mycket kylning det behöver, dvs hur många fläktar?

Lite info om innehållet:
Moderkort: IC7
Processor: Intel p4 2,4(klockad till 3,3)
Ram-Minne: 1024DDR
Grafikkort: Radeon 9600Pro
Hårdiskar: 1 120gb och 1 200gb.
(Kommer att stoppa i 2 nätagg om jag nu lyckas, annars blir det ett 400W)

Resten är saker man inte behöver kyla alls knappt så dom rabblar jag inte.

Hur många fläktar lär behövas? Har 2st Everglide 120x120mm 1500RPM, och sedan har jag 2 92x92mm fläktar sedan har jag cpu-fläkten och en på moderkortet. Hur många av dessa behövs? Detta är en speldator.

Permalänk
Medlem

Det räcker nog gott och väl.

Visa signatur

Ibland pratar jag i nattmössan.

Permalänk
Medlem

Jo, allihop kanske, men då kommer det ju låta en del, vill ha en så tyst dator som möjligt ju

Permalänk
Medlem

Hur många som behövs är svårt att säga. Jag vet inte hur man kan sätta fläktarna på den där lådan utan modifiering. Men mitt förslag är att börja med 1st 120 i fronten nerer. 1st 92 bak under nätaggregatet, alltså i överkant av moderkortet. Borde räcka. Dock så gäller det att inte massa sladdar och sånt är i vägen för luftflödet från frontfläkten. Skulle man behöva mer kylning så skulle jag puttat in i sidan eller i fronten beroende på var jag behöver kylan.

Fläktarna i sidan och i fronten ska blåsa in luft och fläktarna bak som suga ut luft.

Detta borde vara en bra början.