Muskampen 2025: Segraren korad!

Ändra truddelutten när man startar datan?

Permalänk

Ändra truddelutten när man startar datan?

När man startar datan så hörs ju alltid en kort truddelutt, kan man ändra, tabort eller göra nåt åt den?

Nåt måste väl gå å göra, men hur?

//

Permalänk

Control Panel -> Sounds and Audio Devices -> Sounds.

EDIT: Detta gäller i XP.

Permalänk
Medlem

Datan?
Datan == Datorn?

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Datan?
Datan == Datorn?

Där fick du äntligen chansen, också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Där fick du äntligen chansen, också.

Japp!
Att folk inte orkar se till så åtminstone topic är korrekt, så är det som en välkomstinbjudan för språkpoliserna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Japp!
Att folk inte orkar se till så åtminstone topic är korrekt, så är det som en välkomstinbjudan för språkpoliserna.

Äh, jag håller med dig, men jag tog chansen att få klaga också.

Visa signatur
Permalänk

Menar du när datorn startar eller när Windows (antar jag ) startas?

Visa signatur

Don't put your USB-stick where it doesn't belong.

Permalänk

Egentligen är ju "datan startar" korrekt eftersom det antagligen är Windows det rör sig om och det är data

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Egentligen är ju "datan startar" korrekt eftersom det antagligen är Windows det rör sig om och det är data

Pga tvetydigheten i topic så har det lett fram till att typ 80% av tråden handlar om vad skaparen egentligen menar.

Datan startar, är inte det på hårddisken alla data är lagrad? Datan startar borde väl då syfta på där datan på hårddisken startar. Eller kanske är det
ramminnet som avses?

Så vad menar man då med att säga startar datan? Är det ett uttryck för att skriva något till hårddisken eller ramminnet? Mig veterligen så är det ganska ljudlöst att skriva till ramminnet, men hårddisken kan ha ett litet ljud för sig. Så med andra ord måste det vara det ljudet som avses, eller om man hellre ser det som en truddelutt.

Så hur man på enklast sätt ändrar truddelutten från hårddisken borde kanske vara att dämpa bort den.

Om det är truddenlutten från hårddisken som avses så ligger denna tråd felplacerad, den borde ligga under hårdvara nånstans.

Visa signatur