Permalänk

Skulle ni handla här?

http://www.computerzip.50megs.com/

Förlåt mig men jag kunde inte låta bli att lägga upp denna länken.
Hittade den via blocket.
Jag kan säga att jag fick mig ett gott skratt men med lite blandade känslor.

Nåja, om ni tittar in på denna eminenta internetbutik och tar er några minuter att läsa deras info etc. så förstår ni nog vad jag menar.

Permalänk
Medlem

nej knappast haha.

Permalänk
Medlem

Men shit alltså!
Kan den "butiken" få några kunder överhuvudtaget???
Man skulle kunna säga att den inte ger ett seriöst intryck.

Permalänk
Medlem

ojoj

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

herregud.

inte ens lönt att citera godbitar från den sidan, allt är ju knas.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

varför har de en bild på min dellburk (en dimension xps, från 90-talets mitt eller nåt)?

nej, sidan känns inte direkt genomseriös.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Inte en chans!

Permalänk
Medlem

Säkert på att det inte är ett skolprojekt eller något?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Re: Skulle ni handla här?

Finns femtioelva stavfel från deras text på förstasidan:
"
Villka är vi ?

.Ett nybildat företag, för att plocka fram de mest fruktade data maskinerna, mest hållbara, och även de billigaste.

Idén går ut på att finna, och skapa den ultimata datorn, till ett rimmligt pris. Ett pris som ligger under dagens priser, hos de flesta återförsäljarna.

När det gäller datorer idag är konkurensen väldigt svår, och stor. Men när det gäller kvalité och pris, börjar det genast bli intressant.

Vi har statisk och info om en del återförsäljare, vad det säljer, och vad de vill ha betalt. Varför betala mer än du behöver?

MÅL,.

Nöjd kund.
"

Varför har vissa en IQ som vida understiger genomsnittet i denna bransch?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acidblast
http://www.computerzip.50megs.com/

Förlåt mig men jag kunde inte låta bli att lägga upp denna länken.
Hittade den via blocket.
Jag kan säga att jag fick mig ett gott skratt men med lite blandade känslor.

Nåja, om ni tittar in på denna eminenta internetbutik och tar er några minuter att läsa deras info etc. så förstår ni nog vad jag menar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberking
Säkert på att det inte är ett skolprojekt eller något?

Jag får förmoda att det inte är det då de även hade annonser med länk till den sidan på blocket.se
Dessa annonser ligger dock inte kvar på blocket.se längre.

Permalänk
Medlem

Nja skulle inte handla där då dom inte verkar vara seriösa för 5 öre ens.
Bara en sån sak som att grejer känsliga för statisk elektricitet skall skickas i antistatpåse?

Ehhhh dom säljer ju bara färdigbyggda maskiner så är det meningen att kunden ska plocka isär datorn först eller?

Permalänk
Medlem

Framtiden går framåt, spelen blir bättre, kräver mer, även programmen, det krävs mer utrymmer på Hårddiskarna, varför då sälja en Dator med snabb processor, och dåligt RAM och ROM minne?

Permalänk
Medlem

weheee!
HeJ jA e fJortOn År o jA e 1337 pÅ dAta!

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Avstängd

Usch, nej.

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk
Avstängd

Inte en chans?Skulle dom vara seriösa skulle dom väl inte ha en sida med reklam?Då hade man väl köpt sig en se Domän och registrerat sig med F-skatt sedel

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Var in och kollade för jag skulle jämföra priset på en XP3000 dator och fann att man på den affären har lyckats med att montera en "Original Intel CPU fläkt" och det skulle jag gärna se men antar att det är den mänskliga faktorn bakom det så har mailat dom om det.

Ehhh ja just det den datorn med 512Mb minne och även en 17" skärm kostar 8890:- och tar man bort skärmen och istället väljer en till 512Mb:s sticka + byter ut ATI9200 mot ett 9800 Pro så bör den kosta som den "speldator" man kan köpa på ComputerZIP då den första lev med os och den från ComputerZIP inte så billigast och bäst är dom inte heller.

Permalänk
Medlem

Om detta är ett seriöst företag så är det riktigt skrämmande.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Vilken skräpsida.

Permalänk
Medlem

Spelen kärver idag enorma krafter, så det krävs då att man har en dator som klarar av de kraven. Denna maskin, är ett under när det gäller dagens, och kommande spel. Datorn är utrustad med bästa minne, och en av marknadens bästa Grafikkort. Sätt digmed denna dator och spela ett spel hack fritt....

Och hör sen!

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 64GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Det var ju inte så imponerande billigt, alla datorer verkar också levereras helt utan mjukvara har dom tänkt sig man ska köra pirat windows på maskinen? Jag kan bara säga att det är tur att man har lite kunskap så man slipper bli lurad och framförallt bygga sina egna datorer.

Permalänk
Hedersmedlem

Det var nog det värsta jag har sett sen jag började använda internet...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Det kan inte vara seriöst. Det får inte vara seriöst.

Permalänk
Medlem

Ingen tel. som man kan kontakta dom, ingen mail adress. Ushh.
Sen så står det att om det är nåt fel "Vi hänvisar först och främst till tillverkaren ang. skador, eller fel. Men går även kontakta oss". Undrar hur skall man kontakta dom när det inte finns nån info.
Alltså skulle bli kul att bara lägga en order och se vad som händer.
Om den här personen säljer en enda dator så går jag och hänger mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Det måste vara seriöst då dom visar upp mer kunskap än vad SIBA och OnOff har tillsammans.

Men det säger väll inte så mycket förstås..............................;)

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Det måste vara seriöst då dom visar upp mer kunskap än vad SIBA och OnOff har tillsammans.

Men det säger väll inte så mycket förstås..............................;)

Åja!!! Onoff & Siba har iallafall råd att med en reklambyrå som kollar stavningen..

Permalänk
Medlem

Att bara lägga upp en sida där 1/6 del av bildskärmen försvinner av en fet reklambanner, för att sen kalla sin företag vore ju belagt med spöstraff.

Har men ett seriös företag så har man oxå råd med ett rikigt webhotell. För webhotellen nu har blivit så pass billiga så det går att hitta rikigt bra hotell för en mycket låg pening.

Sen om man inte har någon "fast" domän är en annan sak.

Sen är det bara jag som hajar till på att det inte går att hitta någon "hemadress" eller telefon nummer till "företaget" på sidan ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home
• ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Hehe... om man ska läga upp en någorlunda datorbutik borde man fixa alla borders på sidan och framför allt... STAVA RÄTT... heheh

NICE!!

Visa signatur

AMD 64 3500+ Epox, 9NDA3+, Radeon 9800 Pro, 3Gb RAM, 1,60 TiB HDD, 2x Powersupply (16 fläktar ikl. CPU, GPU, Chipset.)

Permalänk
Medlem

Dom har ju för bövelen en Dell Inspiron, modell äldre på första sidan...
jisses

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
Dom har ju för bövelen en Dell Inspiron, modell äldre på första sidan...
jisses

nej, som jag sa tidigare i tråden är det en gammal dimension. har en exakt likadan burk stående bredvid mig just nu.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Läckert, det kliar inte det minsta i köpfingret. Förskräcklig sida!
Hoppas ingen handlar där även om dom är seriösa, rent principiellt.