Permalänk
Avstängd

Bärbar för 10.000:-

Försöker leta efter en bärbar dator till en person som vill handla en snabbt. Eventuellt så skulle hon köpa en FUJITSU SIEMENS K 7600 hos OnOff för 9994:- i morgon.

Problemet med den som jag ser det e att minnet e "delat".

Tänkte föreslå denna för henne, dock kostar den ca 1000:- mer.
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=AC1522LMI

Har nån lust att hjälpa till att rekommendera en bärbar dator för 10.000:-?

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem

Den datorn du länkade till var ju prisvärd. Ev. kan man spela med den också, 5700Go borde inte vara så kass.
Vad är det din polare prioriterar i första hand.... Vikt/Prestanda/Batteritid osv...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Den datorn du länkade till var ju prisvärd. Ev. kan man spela med den också, 5700Go borde inte vara så kass.
Vad är det din polare prioriterar i första hand.... Vikt/Prestanda/Batteritid osv...

Tack för din åsikt, det e inte min polare - de e tjejens kompis (men det kunde ju inte du veta).
Satt o funderade på vad hon sa att hon skulle med den till, men jag kommer inte riktigt ihåg, men jag har för mig att det var mest till skolarbete o kolla på film.

Hennes prioriteringar vet jag inget om, men vikten är nog inte så viktigt, prestanda - så bra som möjligt samma med batteritiden
Såg att hp FS datorn bara hade 2h i drifttid, Acer hade 2,5.

Får väl rekommendera den till henne, dock tror jag att hon inte vill vänta - hon har upptäckt hur skoj det e med bredband o film.

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem

FS datorn är mycket prisvärd och de gör bra datorer. Har själv en amilo av äldre modell som fungerar väldigt bra.

Grafiken kommer säkerligen räcka till hennes behov.
Tyvärr är inte batteritiderna så långa med de billigare datorerna, men man kan inte begära allt för 10k.

Däremot skall hon isåfal köpa den på SIBA för 9 990:-.
Därför att de levererar med 60GB HD istället för Onoff med 30GB enligt spec på deras sidor.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
FS datorn är mycket prisvärd och de gör bra datorer. Har själv en amilo av äldre modell som fungerar väldigt bra.

Grafiken kommer säkerligen räcka till hennes behov.
Tyvärr är inte batteritiderna så långa med de billigare datorerna, men man kan inte begära allt för 10k.

Däremot skall hon isåfal köpa den på SIBA för 9 990:-.
Därför att de levererar med 60GB HD istället för Onoff med 30GB enligt spec på deras sidor.

Såg den på ett annat ställe också med 60GB men antog att dom hade skrivit fel, tack

Edit, ett antal timmar senare...

Tyvärr hade hon redan köpt den på Power med 30Gb när hon kom hit. Dessutom hade hon redan öppnat kartongen, tyvärr så sa försäljaren på Power till henne att det var 3h drifttid på datorn.

Men hon ville inte byta i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

30GB duger gott på en bärbar som bara kommar att köra SIMS 2.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com