Beställning från DD har kommit (bilder och frågor)
Hej jag fick just min beställning från Danger den, och har någon frånga om detta, men först lite bilder.
Jag skickade beställningen fredagen den 15e oktober och fick det levererat hem till mig idag den 21 oktober, mindre än en vecka för att få hem det från USA känns ganska snabbt.
Beställningen blev på $150 och sen tillkom $50 i frakt, detta blev 1620 kr. Sen tillkom på detta moms + avgift på 400kr som jag var tvungen att betala in för att få paketet(betalde med kort men dom har inte dragit pengarna för momsen än av nån anledning)
Här är vad jag beställde.
Danger Den - RBX Block Intel Socket 478, Lucite Top, 1/2" OD High Flow Fittings, Extra O-Ring, Nozzles and Wrench
MAZE4 GPU Block - 2 Stainless Steel Bolts, Spacers, Nuts, and Springs, Radeon, Black, Color to be Black if selected color is unavailble, 1/2 Fittings, Extra Oring
Double Heater Core Radiator with Shroud and Mounting Hardware, 1/2 Fittings
Arctic Silver 5
4oz Water Wetter
Danger Den Fillport - Bright Black, 1/2" OD Fitting for 1/2" ID Tubing
Barbed Polypropylene T, 1/2 Fittings

och så 13 x ClearFlex60 Tubing 1/2 Inch ID

När man får hem något nytt så måste det naturligtvis undersökas
Lika bra och ta gpublocket när man ändå håller på...
Det enda jag saknar nu är hd-block och pump, blocket är beställt och dyker snart upp, pump är inte beställd och det beror mest på att jag inte är säker på vad jag ska ha för någon än.
Så jag undrar vilken pump som rekomenderas till detta, börjar tyvärr få lite ont om pengar efter mina beställningar så den får inte kosta altför mkt.
Vad det lutar mest åt för tillfället är en eheim 1048 som dom har hyfsat billigt på db. har kollat lite på hydor eftersom dom är billigare men alla verkar ha problem med kvaliten på dom vad jag har förstått.
Så frågan är egentligen om det räcker med en 1048 eller jag måste ha en 1250. Undrar också om det finns någon annan pump, som kan rekomenderas, vad jag ska ha i systemet är det på bilderna + ett 3 diskars hdblock.
Den ska gärna vara så tyst så möjligt eftersom jag är ute efter att bygga en tyst dator.
Kommer använda 2 st papst 120mm fläktar som kommer suga ut luft från chassit genom radiatorn, och undrar hur många jag borde ha som blåser in luft. Räcker det med en eller borde jag ha två?
Nu har även hdblock kommit, så det börjar bli dax att handla pump då det e det enda jag saknar, så jag skulle uppskatta lite synpunkter.
Här är hd-blocket:
Känns som det blir eheim, frågan är bara om 1048 orkar met att pumpa tillräckligt bra i detta system.
Tacksam för svar
/BLIZT